کد خبر : 3280
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1392 - 17:31

آموزش درست کردن پشمک مخصوص شب یلدا/شیرینی

آموزش درست کردن پشمک مخصوص شب یلدا/شیرینی

یکی از شیرینی های پر طرفدار یزدی ها پشمک است که طرفداران زیادی در یزد و سایر استان های دیگر دارد. دهقان یکی از شیریی پزهای با تجربه یزد در این باره گفت: سعی کنید پشمک را به صورت تازه مصرف کنید زیرا پس از مدتی گرچه تاریخ مصرف آن نمی گذرد ولی رشته های

img835

یکی از شیرینی های پر طرفدار یزدی ها پشمک است که طرفداران زیادی در یزد و سایر استان های دیگر دارد.

دهقان یکی از شیریی پزهای با تجربه یزد در این باره گفت: سعی کنید پشمک را به صورت تازه مصرف کنید زیرا پس از مدتی گرچه تاریخ مصرف آن نمی گذرد ولی رشته های پشمک فشرده می شود و حالت اولیه خود را از دست می دهد.

این شیرینی پز سنتی یزد گفت: مردم در اعیاد و برخی موارد در مجالس سوگواری پشمک را در یک ظرف کوچک فشرده می کنند و به صورت قالب های کوچک از مهمانان پذیرایی می کنند و در غیر این صورت در یزد پشمک بیشتر با چنگال سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه پشمک یزدی

شکر /۳کیلو

آرد/ ۷۵۰ گرم

روغن جامد/ نیم کیلو

سرکه/یک قاشق غذا خوری

آب ۱/۵ کیلو

طرز تهیه:بتدا آب وشکر را مخلوط کرده روی گاز قرار داده و بعد از جوش آمدن سرکه را به آن اضافه می کنید تا بصورت عسل در آمده روغن و آرد را روی گاز قرار داده تا به مانند حلوا قرمز شود. شکری را که به صورت عسل در آمده  داخل چند سینی چرب شده ریخته بعد از سرد شدن مثل خمیر مجسمه به اندازه ای مالش داده تا تغییر رنگ داده تا به صورت آدامس سفید شود .آنرا داخل سینی گرد بزرگ در ابعاد ۱/۵ در ۱/۵ مانند کلافه ی نخ فرش بزرگ دور آن بریزیم وآرد و روغن سرخ را وسط سینی ریخته وکم کم آرد و روغن را به مواد می مالید با دست دور تا دور سینی که روی عسل که به صورت طناب در آن قرار گرفته می مالیم و دور هم پیچیده شود تا بصورت حلقه ای کوچک در آمده وآن را دوباره وسط سینی آورده وروغن تهیه شده تا ۱۰ بار اول به آن اضافه شود.

READ
آموزش درست کردن گل با مشمای رنگی/آموزش گل سازی

منبع:شهریها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *