کد خبر : 2973
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1392 - 19:08

آموزش بافت دستکش بدون انگشت پاپیونی

آموزش بافت دستکش بدون انگشت پاپیونی

سختی بافت: آسان سایز میل: 6mm  مراحل بافت : با رنگ صورتی ۲۸ دانه سر بیندازید. ابتدای کار را به انتهای آن متصل کنید تا کار شما گرد بافته شود. ابتدای رج را با یک سنجاق قفلی مشخص کنید.   با رنگ سفید رج اول: همه را از رو ببافید.   رج دوم: همه را

ThumbHandler

سختی بافت: آسان

سایز میل: 6mm

 مراحل بافت :

با رنگ صورتی ۲۸ دانه سر بیندازید. ابتدای کار را به انتهای آن متصل کنید تا کار شما گرد بافته شود. ابتدای رج را با یک سنجاق قفلی مشخص کنید.

 

با رنگ سفید رج اول: همه را از رو ببافید.

 

رج دوم: همه را از رو ببافید.

 

رج سوم:* یک دانه ببافید. یک دانه کور کنید. یک دانه اضافه کنید*. قسمت بین ستاره را تا انتهای رج تکرار کنید. این کار باعث ایجاد سوراخ میشود.

 

رج چهارم و پنجم: مانند رج یک و دو بافته میشود.

 

رج ششم: همه را از زیر ببافید.

 

رج هفتم: همه را از زیر ببافید.

 

رج هشتم تا دوازهم: مانند رج اول تا پنجم بافته می شود.

 

رج دوازهم تا شانزدهم: مانند رج اول تا پنجم بافته می شود.

 

رج هفدهم و هجدهم: همه از زیر بافته میشود.

 

قسمت انگشت شصت:

 

رج نوزدهم: برای شروع این رج (شروع رج جایی است که با سنجاق قفلی مشخصل کرده بودید ) کار را گرد نبافید بلکه همان رج را برگردید. ( چون خیلی از دوستان در مورد گرد بافتن و یا برگشتن سوال کرده بودند به زودی با تصویر براتون میذارم).

READ
پخت مرغ شکم پر/آشپزی

 

وقتی که شما گرد نبافید و رج را برگردید این قسمت به هم متصل نمی شود و باز می ماند که برای شصت است. این کار را ادامه بدهید تا از ابتدای قسمت باز تا انتهای آن ۶ سانت بشود.

 

* همانطور که در عکس می بینید قسمت های ساده بافته شده همه از زیر هستند. زمانی که گرد می بافتید همه رج های شما از زیر بافته می شود. اما زمانی که رج را گرد نمی بافید و بر می گردید یک رج زیر یک رج رو هست. که طرف رو طرف داخل دستکش و طرف زیر طرف روی دستکش است.*

 

 

بعد از شش سانت مجدد مانند ابتدای کار دستکش را گرد می بافیم. مانند رج یک تا پنج بافته می شود.

 

با رنگ صورتی کار را کور کنید.

 

پاپیون:

 

با رنگ صورتی دو عدد مستطیل دو در پنج ببافید. آن دو را به هم بدوزید و با نخ قسمت وسط آن را گرده بزنید تا شبیه به پاپیون شود.

 

* از اونجایی که این سوال همه دوستان بود این توضیح رو اضافه میکنم که به جای میل گرد از ۵ میل استفاده کنید. یا اینکه قسمتی رو که از اول باید به هم متصل کنید متصل نکنید و رج ها رو برید و برگردید در نهایت کار رو بدوزید.

READ
پخت لقمه هاي گردويي/آشپزی

 

تعداد دونه هایی که اول سر میندازید هم به اندازه دور دست شماست. اگر کوچک تر است یا سایز نخ را بزرگتر کنید و یا تعداد دونه ها رو بیشتر. مشکلی به وجود نمیاد.

 

برای انگشت دار کردن :

 

برای انگشت دار کردنش شما وقتی که رج یکی مونده به آخر رو بافتید دو سه رج دیگه هم ببافید که لبه دستکش به اول بند انگشت ها برسه. حالا از ابتدای رج 3 دانه ببافید یک دانه اضافه کنید دانه ی بعدی ای که می بافید چهار دانه مانده به انتهای رج باشد.آن دانه و سه دانه بعد از آن را ببافید. یک دانه اضافه کنید.

 

اکنون بافت را برنگردید بلکه گرد ببافید. یعنی دانه بعدی شما دانه ی اول رج باشد. این اولین انگشت است.آن را تا بالا ببافید و در نهایت یک رج مانده به پایان یکی ببافید یکی کور کنیدو در رج آخر همه دانه ها را کور کنید.

انگشت های بعدی را هم به همین صورت ببافید. یعنی سه دانه از جلوی بافت و چهار دانه از پشت کار. برای دانه آخر جلو و عقب هر دو سه دانه می شود.

یک نکته:به جای میل گرد از ۵ میل استفاده کنید. یا اینکه قسمتی رو که از اول باید به هم متصل کنید متصل نکنید و رج ها رو برید و برگردید در نهایت کار رو بدوزید

READ
آموزش یک مدل پلیور بافتنی /بافتنی

. منبع:یک بانو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *