کد خبر : 2417
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1392 - 21:29

آموزش بافت شنل کلاه دار/قلاب بافی

آموزش بافت شنل کلاه دار/قلاب بافی

  وسایل مورد نیاز 6 کلاف 100 گرمی- قلاب شمارۀ 3 طریقۀ بافت 90 سانتی‌متر زنجیره بافته شود. روی تمام زنجیره‌ها یک رج رفت مربع یعنی (2 زنجیره و یک پایه بلند) ببافید. رج دوم: تمام مربع‌ها را شمرده و تقسیم بر 4 کنید. یک قسمت از مربع‌ها را بافته و به آخرین دانۀ قسمت

 

آموزش بافت شنل کلاه دار

وسایل مورد نیاز

6 کلاف 100 گرمی- قلاب شمارۀ 3

طریقۀ بافت

90 سانتی‌متر زنجیره بافته شود. روی تمام زنجیره‌ها یک رج رفت مربع یعنی (2 زنجیره و یک پایه بلند) ببافید.

رج دوم: تمام مربع‌ها را شمرده و تقسیم بر 4 کنید.

یک قسمت از مربع‌ها را بافته و به آخرین دانۀ قسمت اول رسیدید 2 پایه بلند در همان مربع ببافید. قسمت دوم را هم بافته، در آخرین مربع 2 پایه بلند ببافید. به همین صورت ادامه دهید تا تمام مربع‌ها تمام شود. در آخرین مربع قسمت آخر یک پایه بلند ببافید. سپس بافت را روی هم قرار داده و وقتی مطمئن شدید بافت پیچ نخورده، دو سر بافت را با یک پایه کوتاه به هم وصل کنید.

رج سوم: با 2 زنجیره و یک پایه بلند در وسط هر مربع ادامه داده و وقتی به 2 پایه بلند رسیدید در وسط 2 پایه بلند، 2 پایه بلند دیگر ببافید. این کار را تا آخر انجام دهید. در محل وصل دو سر بافت نیز 2 پایه بلند ببافید و در ادامه با مدل داده شده تا بلندی 55 سانتی‌متر ادامه دهید. وقتی بافت به بلندی دلخواه رسید جهت زیبایی بیشتر شنل دور تا دور را حاشیه بافی کنید و ریشه بزنید.

جهت بافت کلاه دور تا دور یقه را با مدل داده شده تا بلندی 35 سانتی‌متر ادامه دهید. در آخر درز بالای کلاه را دوخته و بافت شنل در اینجا به پایان می‌رسد.

READ
طرز تهیه سوهان کنجدی (توری کرانچی)؛ شیرینی ساده عید!

شنل بسیار زیبا و شیکی است. امیدوارم که خانم‌های عزیز ببافند و مورد استفاده قرار دهند.

طریقۀ بافت- مدل: وقتی که دو سر بافت را به هم وصل کردید و یک رج بافت مربع بافتید، رج اول 4 زنجیره بافته، یک مربع را رد کنید. در مربع بعدی یک پایه کوتاه ببافید. 4 زنجیره بافته،‌ یک مربع را رد کنید. در مربع بعدی 5 پایه بلند ببافید. به همین صورت تا آخر ببافید.

رج دوم: 5 زنجیره بافته و روی 5 پایه بلند رج قبل 5 پایه کوتاه ببافید. دوباره 5 زنجیره و 5 پایه کوتاه روی 5 پایه بلند رج قبل ببافید. این کار را تا آخر تکرار کنید.

آموزش بافت شنل کلاه دار

آموزش بافت شنل کلاه دار

 
منبع:سایت اوقات فراغت يك معلم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *

مهسا چهارشنبه 13 آذر 1392 - 23:53

شنل بسيار زيبا وقشنگي ولي من نتونستم ببافم اگه ميشه نقشه بافت كاملشا بزاريد تا از روي نقشه ببافيم يا اگه ميشه بگيد تا بخريم اگه براي فروش هست اين شنا