کد خبر : 1968
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1392 - 0:08

آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

آموزش  کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

پس از کشیدن برگ انتهای روبان را جمع کرده و با نخ گره بزنید . برای آماده کردن برگ بهتر است از سایزها و رنگ های مختلف سبز روبان استفاده کنید . در انتها آنها را روی پارچه چیده و با نخ و سوزن به آن بدوزید . برای این دسته گل سبدی روی پارچه نقاشی کنید .

 

آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

 
آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

لوازم مورد نیاز :
– روبان سفید یا رنگی 4 میلی متری
– سوزن روبان دوزی
– پارچه با بافت درشت
– الیاف مصنوعی
– نخ و سوزن

آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

آموزش کوسن روبان دوزی شده/روبان دوزی

1 – پارچه با بافت درشت به قطر 10 سانتی متر ببرید سپس دایره ای کوچک به قطر 1 سانتی متر جدا کنید سپس نقاطی به فاصله 3 سانتی متر از مرکز دایره وسط جدا کرده و علامت گذاری کنید ، سپس روبان را به عرض 4 میلی متر را گره زده و از داخل یکی از نقاط به دلخواه خارج کنید .
2 – سپس به فاصله 4 الی 5 میلی متر بالاتر روبان را مجدداً داخل نقطه روبروی آن ببرید . دقت کنید روبان را خیلی محکم نکشید زیرا پارچه جمع خواهد شد . این عمل را تا انتها ادامه دهید . چنانچه کارگاه گلدوزی در اختیار داشته باشید میتوانید پارچه را داخل کارگاه گلدوزی گذاشته پس از اتمام کار از داخل کارگاه خارج کنید .
3 – روبان 4 میلی متری بنفش را از نقطه A از زیر پارچه وارد کنید داخل یکی از کوک های روبرو وارد کنید .
4 -پس از وارد کردن به کوک روبرو از همان نقطه روبان را خارج کنید سپس داخل نقطه B مجدداً روبان را داخل پارچه ببرید این عمل را تا اتمام کوک های گل ادامه دهید . سپس از نقطه ای داخل برده و گره را کورکنید .
5 – میان گل را با روبان زرد گره فرانسوی بزنید وسپس با نخ و سوزن با فاصله نیم سانتی متر از لبه پارچه کوک بزنید .
6 – کوک ها را بکشید تا لبه های پارچه جمع شود سپس الیاف را داخل آن گذاشته و کاملاً انتهای گل را ببندید تا به شکل مقابل درآید . چنانچه روبان رنگی در دسترس نداشتید می توانید گلها را با روبان سفید بدوزید در انتها با رنگ های سیلک رنگ کنید .
7 – برای دوخت برگ یک روبان سبز به ضخامت 1/5 سانتی متر را به اندازه 12 سانتی متر بریده سپس با نخ و سوزن یکی از لبه های روبان را کوک بزنید . سپس کوک را بکشید .
8 – پس از کشیدن برگ انتهای روبان را جمع کرده و با نخ گره بزنید . برای آماده کردن برگ بهتر است از سایزها و رنگ های مختلف سبز روبان استفاده کنید . در انتها آنها را روی پارچه چیده و با نخ و سوزن به آن بدوزید . برای این دسته گل سبدی روی پارچه نقاشی کنید .

READ
آموزش گل رز/روبان دوزی

منبع:بانوی هنر اینجاست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *