کد خبر : 1929
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 شهریور 1392 - 10:33

آموزش شمع چهل تکه/شمع سازی

آموزش شمع چهل تکه/شمع سازی

مقداری از تراشه‌های موم را در یک قوطی کوچک ذوب کنید و موم را در قالب بگذارید تا سفت شود تا بتوانید آن‌را از قالب جدا کنید ولی هنوز گرم و قابل انعطاف باشد

 آموزش شمع چهل تکه

آموزش شمع چهل تکه

 
برای ساختن تکه‌های رنگی از روش ساخت شمع‌های ساده که با غوطه‌ور کردن در موم ساخته می‌شوند استفاده کنید و این تکه‌های زمانی جالب و زیبا می‌باشند که از رنگ‌‌های مختلف و شاد استفاده نمائید..
– مواد و لوازم مورد نیاز:
پارافین، رنگ موم در چند رنگ، فیتیله صاف، ظرف برای ذوب کردن موم به روش بن ماری، تیغ موکت‌بری، کاسه کوچک:
۱. قابلمه را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید و چند قوطی کوچک را در آن قرار داده و در هر کدام یک موم رنگی بریزید، همیشه یک یا دو رنگ روشن را همانند رنگ‌های دیگر انتخاب کنید و ذوب نمائید، به‌خاطر داشته باشید که رنگ‌های طنین‌انداز برای این روش بهتر می‌باشند بنابراین اگر لازم است مقدار کمی از رنگ‌ها را استفاده کنید.
۲. آب را حرارت دهید تا تمام موم رنگی شما ذوب شود یک تکه فیتیله کوتاه (در حدود ۱۵ سانتی‌متر) از فیتیله صاف یا یک فیتیله استفاده شده ببرید.
۳. فیتیله را مانند روش ساختن شمع‌های ساده و غوطه‌ور شده در موم رنگی غوطه‌ور کنید و تکرار کنید تا یک لایه موم ساخته شود و همین کار را با رنگ‌های دیگر هم انجام دهید و تکرار کنید تا لایه موم ساخته شود و تعداد غوطه‌ور کردن در هر رنگ را تغییر دهید تا عرض هر لایه مختلف شود. به غوطه‌ور کردن ادامه دهید و یک در میان در رنگ روشن و رنگ تیره عمل غوطه‌ور کردن را تکرار کنید تا یک شمع به پهنای شمع‌های غوطه‌ور شده یا کمی بزرگ‌تر از آنها ساخته شود.
۴. فیتیله را از یک انتهای موم بکشید، نه به‌طور کامل فقط تا نیمه بکشید، و سعی کنید که زیاد محکم کشیده نشود که بیرون آید.
۵. در یک قابلمه کوچک آب بریزید و حرارت دهید تا به جوش آید و چاقو را در آب جوش بزنید و به این طریق گرم کنید. و از انتهاء بدون فیتیله موم شروع کنید و یک لایه نازک موم را ببرید و فوراً آن‌را روی سطح شمع قرار دهید و این روش را ادامه دهید تا تمام موم به‌صورت برش داده شده روی شمع قرار بگیرد.
۶. باید بعد از غوطه‌‌ور کردن در موم رنگی ذوب شده آخری حدود ۱۵ دقیقه آن‌را آویزان کنید تا سفت شود و این‌کار باعث می‌شود که اغلب موم به اندازه کافی صاف شود (همیشه مقداری از فیتیله را باقی بگذارید تا همان‌طور که به انتهاء موم نزدیک‌ می‌شوید به وسیله فیتیله آن‌را نگه دارید).
۷. به اندازه‌ای که لازم است فیتیله را بیرون بکشید و به بریدن برش‌ها ادامه دهید و آنها را روی شمع قرار دهید تا به‌طور کامل سطح شمع پوشیده شود، برای یک نتیجه بهتر از چندین رنگ موم استفاده کنید و روی شمع بچسبانید.

READ
آموزش شمع سازی با پوست پرتقال

– قالب‌ شمع‌های چهل تکه:
برای ساختن تکه‌ها از قالب‌های کم‌عمق و کوچک استفاده نمائید و دیگر اینکه می‌‌توانید شمع را مانند شمع‌های ساده و غوطه‌ور شده که در کتاب شماره ۱ شمع‌سازی به‌طور کامل توضیح داده شده است درست کنید و سپس به تکه‌های کوچک ببرید و روی شمع بچسبانید. شمع با موم زده شده هم یکی دیگر از شمع‌های چهل‌ تکه می‌باشد و برای یک نتیجه بهتر و زیباتر می‌توانید تکه‌ها را به هر رنگی که دوست دارید رنگ بزنید. برای چسباندن تکه‌های موم (برای شمع‌های چهل تکه) بر روی شمع یکی از سه روش زیر را به‌کار ببرید:

روش ۱- موم را در قالب بریزید و بگذارید تا به‌طور کامل سفت شود، سپس آن‌را از قالب بردارید. یک بشقاب را روی اجاق گرم قرار دهید. تکه موم را از سمت پشتش به مدتی که فقط یک لایه نازک موم از پشت تکه موم قالب زده ذوب شود در آن قرار داده و به‌سرعت آن‌را روی شمع بچسبانید، و خوب فشار دهید تا در جای خود محکم شود،

روش ۲- موم را در قالب بریزید و بگذارید تا به‌طور کامل سفت شود، سپس از قالب بردارید. مقداری از تراشه‌های موم را در یک قوطی کوچک ذوب کنید و با یک چوب بستنی یا یک قلم‌مو از موم ذوب شده پشت تکه موم قالب‌زده (چهل تکه) بزنید و آن‌را روی شمع بچسبانید و محکم فشار دهید تا در جای خود قرار بگیرد.

روش۳- مقداری از تراشه‌های موم را در یک قوطی کوچک ذوب کنید و موم را در قالب بگذارید تا سفت شود تا بتوانید آن‌را از قالب جدا کنید ولی هنوز گرم و قابل انعطاف باشد. با یک چوب بستنی یا یک قلم مو از موم ذوب شده پشت تکه موم قالب‌زده بزنید و آن‌را روی شمع بچسبانید و در جای خود محکم فشار دهید تا موم سرد شود. اگر می‌خواهید یک تکه بزرگ را روی یک شمع گرد بچسبانید این بهترین روش می‌باشد.

READ
آموزش ساخت شمع‌های رویائی

 

منبع:بانوکده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *