کد خبر : 18305
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 16:09

آموزش تزیین سماق هفت سین 1402

آموزش تزیین سماق هفت سین 1402

گیاه سماق دارای درختچه‌ایست کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد و میوه آن پس از کوبیده شدن به عنوان چاشنی، همراه با غذاهایی همچون کباب استفاده می‌شود.

گیاه سماق دارای درختچه‌ایست کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد و میوه آن پس از کوبیده شدن به عنوان چاشنی، همراه با غذاهایی همچون کباب استفاده می‌شود. طعم آن گرایش به ترشی دارد و طبیعت آن سرد و خشک است.
سماق در قدیم سماک نیز تلفظ می‌شده و ریشه آن سریانی است. درختچه سماق در شمیران، تفرش، خراسان، قم، محلات، شیراز، رودبار، تبریز، و باغات اقلید و بعضی از کشورهای خاورمیانه می‌روید.
از جمله خواص سماق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • سماق برای دندان درد مفید است.
  • خوردن سماق اشتها را تحریک می‌کند.
  • سماق لثه را تقویت و از خونریزی معده جلوگیری می‌کند.
  • به دلیل داشتن تانن فراوان قابض و پاک کننده معده می‌باشد.
  • خوردن سماق تازه ایجاد مسمومیت می‌کند.
  • همچنین سماق برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.
به جز مصرف خوراکی، سماق را هر سال در سفره هفت سین می‌بینیم و در واقع در کنار 6 جزء دیگر، پایه ثابت سفره هفت سین می‌باشد.
بسیاری از بانوان باسلیقه و هنرمند، در طی تدارک وسایل سفره هفت سین، اجزای آن را با استفاده از وسایل مختلفی مانند روبان‌های رنگی، مروارید، اکلیل، گل خشک، کاغذهای رنگی و …  تزیین می‌کنند. سماق شاید یکی از این اجزا باشد که کمتر از بقیه به تزیین آن می‌پردازیم و خیلی ساده آن را داخل بشقاب یا جام قرار می‌دهیم.
ما در اینجا قصد داریم چند نمونه زیبا از تزیین سماق هفت سین را به شما نشان دهیم تا ببینید به چه راحتی می‌توان سماق را نیز تزیین کرد و از آن در سفره هفت سین استفاده نمود.

تزیین سماق هفت سین:

برای سفره هفت سین هم از خوشه سماق و هم پودر سماق می‌توان استفاده کرد. برای تزیین سماق خوشه‌ای گزینه‌های بیشتری دارید برای مثال می‌توانید دور آن را با روبان تزیین کنید و یا این‌که خوشه سماق را به صورت آبشاری از لبه جام آویزان کنید.
 آموزش تزیین سماق هفت سین | وب
استفاده از 6 یا 7 عدد ظرف مسطح یا کاسه سفالی، کریستالی، مسی، فیروزه‌کوبی و … برای قراردادن اجزای سفره هفت سین بسیار رایج است. در صورتی که از این ظروف استفاده می‌کنید می‌توانید پودر سماق را کف ظرف ریخته و روی آن‌ها یک بند مروارید ظرف و زیبا قرار دهید.
 آموزش تزیین سماق هفت سین | وب
یک راه ساده و متفاوت برای تزیین سماق، ریختن مقداری پودر سماق در پارچه توری و ساختن گلوله‌های کوچک به شکل دانه انگور است. سپس می‌توانید این دانه‌ها را به شکل خوشه انگور بهم‌دیگر متصل کنید و از لبه جام آویزان کنید.
 آموزش تزیین سماق هفت سین | وب
یکی از روش‌های مرسوم تزیین سفره هفت سین، قرار دادن اجزای هفت سین در جام‌های کوتاه یا بلند و تزیین جام‌ها با گل خشک، روبان و … است. در صورتی که از این روش استفاده می‌کنید می‌توانید پودر سماق را داخل یک جام ریخته و جام را با استفاده از وسایل مختلف تزیین کنید و یا از تکنیک نقاشی روی شیشه استفاده کرده و جام سماق را از سادگی و یکنواختی بیرون آورید.
 آموزش تزیین سماق هفت سین | وب
ساده‌ترین راه تزیین سماق، ریختن مقداری پودر سماق در یک ظرف و قرار دادن سکه‌های تبریک سال نو روی سماق است. همچنین می‌توانید اطراف ظرف سماق، دانه‌های سنجد قرار دهید و دو سین را در یک ظرف تزیین کنید.
 آموزش تزیین سماق هفت سین | وب
به طور کلی، کارهای تزییناتی کاملا سلیقه‌ای هستند و هرکس می‌تواند بسته به سلیقه و نظر خود و با استفاده از لوازمی که در دسترس دارد، هرطور که بخواهد سفره هفت سین خود را تزیین کند. امیدواریم از این ایده‌های ساده استفاده لازم را ببرید و برای تزیین سفره هفت سین امسال از آن‌ها استفاده کنید.

منبع :ويستا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *