کد خبر : 17949
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 13:14

طرز تهيه چيپس موز خانگي عيد

طرز تهيه چيپس موز خانگي عيد

میشه نیازی نیست که حتماً چیپس سیب زمینی که شامل کالری زیادی است مصرف کنید. پیشنهاد می کنیم حتی یک بار هم که شده چیپس موز خانگی را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه تنقلات شور

اگر شما هم علاقه مند هستید که در اوقات فراغت و بیکاری خود در وقت های مختلف به سراغ تنقلات بروید و علاقه زیادی به چیپس و پفک دارید می توانید آنها را به صورت سالم تری در خانه تهیه کنید. یکی از این تنقلات شور و پرطرفدار که بسیار لذیذ است چیپس می باشد. همیشه نیازی نیست که حتماً چیپس سیب زمینی که شامل کالری زیادی است مصرف کنید. پیشنهاد می کنیم حتی یک بار هم که شده چیپس موز خانگی را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

در ادامه مواد لازم برای تهیه چیپس خانگی را مشاهده می کنید و سپس طرز تهیه چیپس موز خانگی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای تهیه چیپس موز خانگی

  • موز ورقه شده : دو عدد
  • شکر قهوه ای : ¼  فنجان
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
  • نمک دریا درشت دانه : به مقدار لازم
  • دانه های فلفل سیاه (بصورت دلخواه) : به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس موز خانگی

در اولین مرحله برای تهیه چیپس موز خانگی باید موزها را به صورت نازک و ورقه ای خورد کرده و دو طرف آن را درون شکر قهوه‌ای بغلتانید و مراقب باشید که شکر ها به صورت گلوله ای یا کپه ای روی موز قرار نگیرد.

سپس داخل سینی فر یک ورقه روغنی پهن کرده و با قلمو کمی روغن زیتون روی آن بمالید و بعد موزی که داخل شکر غلطانده بودید را داخل سینی فر بگذارید و کمی از نمک و فلفل روی موزها بپاشید.

حالا سینی را داخل فر گذاشته و برای مدت 20 دقیقه با دمای 200 درجه به آن‌ها حرارت بدهید، ولی با توجه به اینکه فرها با یکدیگر مختلف هستند، هوای موزها را داشته باشید تا نسوزند.

بعد از اینکه 7 یا 8 دقیقه گذشت با انبارک آشپزی موزها را برگردانید تا دو طرف آن کاملاً به حالت ترد در بیاید. بعد از اینکه اماده شد می توانید آنها را داخل ظرفی سرو کرده و به عنوان یکی از تنقلات خوشمزه و سالم میل کنید.

چیپس موز خانگی

چیپس موز خانگی

منبع :آف دكور پلاس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *