کد خبر : 17807
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 15:55

بهترین پیشنهادات بازسازی خانه در عید نوروز با کمترین هزینه

بهترین پیشنهادات بازسازی خانه در عید نوروز با کمترین هزینه

با نزدیک شدن به سال جدید و فرا رسیدن عید نوروز، همه ما به فکر ایجاد تغییر در خانه و دکوراسیون داخلی هستیم.

بهترین پیشنهادات بازسازی خانه و دکوراسیون در عید نوروز با کمترین هزینه

با نزدیک شدن به سال جدید و فرا رسیدن عید نوروز، همه ما به فکر ایجاد تغییر در خانه و دکوراسیون داخلی هستیم.

. گاهی اوقات برخی از قسمت های منزل ما به تعمیر نیاز داشته و باید به بازسازی خانه فکر کنیم. البته این روزها هزینه بازسازی افزایش پیدا کرده و از توان مالی برخی افراد خارج است. بنابراین باید به دنبال راه های کم هزینه تری برای بازسازی باشیم! با توجه به صحبت‌های بالا ، در این مقاله به ارائه ۱۵ راه حل برای رفع این مشکل پرداختیم.

آیا می شود با هزینه کم خانه را بازسازی کرد؟

با اینکه این روزها تعمیر کردن و بازسازی بخش های مختلف یک خانه، هزینه زیادی را روی دوش ما می گذارد، اما باز هم می توان برخی راه های کم هزینه تر را پیدا کنیم. این راه های کم هزینه‌ی بازسازی، برای رسیدن ما به اهداف زیر کمک کننده هستند:

  • بهینه کردن برخی فضاها و استفاده بیشتر از محیط خانه
  • زیبایی و تغییر دکوراسیون در خانه
  • به کار گرفتن جدیدترین تغییرات دکوراسیون داخلی
  • مقاوم کردن برخی قسمت ها برای جلوگیری از آسیب

برخی از این راه ها که توسط وبسایت تخصصی سلام ساختمان به آدرس سلام ساختمان به شما ارائه می شوند را در ادامه بررسی می‌کنیم.

بهترین پیشنهادات برای بازسازی کم‌هزینه‌ خانه و دکوراسیون داخلی چیست؟

برای انجام بازسازی خانه با کم ترین هزینه، می‌توانیم اقدامات کوچک ولی با اهمیت زیادی را انجام دهیم. لزومی ندارد برای بازسازی، حتما دیواری را جابجا کنیم یا اینکه طراحی‌های پر هزینه ای را انجام دهیم. گاهی حتی با یک رنگ آمیزی ساده و یا یک تغییر کوچک می‌توانیم جلوه‌ی زیبایی را به محیط هدیه بدهیم. در ادامه به ۱۵ پیشنهاد جذاب و کم هزینه برای بازسازی خانه می‌پردازیم.

۱. رنگ کردن دیوارها در بازسازی

یکی از راه های ایجاد تغییر در خانه و نو کردن آن رنگ کردن دیوارها است. این کار هزینه چندان زیادی را روی دوش شما نمی گذارد. اما برعکس می تواند به زیبایی و تمیزی خانه کمک کند. با رنگ کردن دیوارها به نظر می رسد که خانه را به کلی عوض کردید یا تغییر بزرگی در آن ایجاد کردید. برای اینکه رنگ کردن دیوارهای خانه برای شما سخت و هزینه بر نباشد، می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • فقط برخی از دیوارها را برای رنگ کردن انتخاب کنید.
  • دیوارهایی را برای رنگ کردن انتخاب کنید که آسیب بیشتری دیده و رنگ کردن آنها تغییر بزرگی به حساب می آید.
READ
فضای بالای کابینت را جادویی کنید!

نقاشی ساختمان در سال 1401

۲. ایجاد تغییر در کابینت ها یا تعویض آن‌ها در بازسازی

مهم ترین بخش هر خانه، آشپزخانه و مهم ترین بخش آشپزخانه کابینت های آن است. برای اینکه در کابینت ها تغییری ایجاد کنید می توانید آنها را به طور کلی عوض کنید. البته تعویض کابینت ها معمولاً هزینه زیادی به همراه دارد. برای همین راه های جایگزینی وجود دارند که می توانید به آنها هم فکر کنید:

  • یکی از راه های جایگزین، تعویض درب کابینت ها است که از تعویض همه کابینت‌ها هزینه کمتری دارد.
  • همچنین می توانید درب کابینت ها را جدا کرده و از متخصصان بخواهید آنها را رنگ کنند.

۳. ایجاد تغییر در نورپردازی در بازسازی

برخی از خانه ها بیش از حد تاریک هستند یا اینکه نورپردازی در آنها به خوبی رخ نداده است. می توانید با خرید تعدادی لوستر و یا نصب نورهای مخفی هالوژن و یا ال ای دی، نورپردازی را جدید کرده و به فضای خانه ظاهر زیبایی بدهید. ایجاد نورپردازی مناسب، به ایجاد ظاهری خاص و زیبا در دکوراسیون خانه شما کمک زیادی خواهد کرد.

۴. نصب کفپوش جدید در بازسازی

حتماً می دانید که کفپوش خانه در روشن شدن فضای خانه موثر است. اگر به این نکته اعتقاد ندارید پس از شما دعوت می کنیم که به نصب کفپوش جدید برای خانه خود بپردازید. می توانید به کمک کفپوش هایی از جنس پارکت، سرامیک یا کاشی نیز، به نو شدن فضای خانه خود کمک کنید. نصب کاشی یا سرامیک این مزیت را دارد که به راحتی شسته شده و تمیز می شود.

۵. عوض کردن شیرآلات کهنه و قدیمی در بازسازی

اگر چکه کردن شیرآلات سرویس بهداشتی، حمام و یا آشپزخانه شما اذیت کننده است، حتماً وقت آن رسیده که آن‌ها را تعویض کنید. با خرید شیرآلات جدید که ظاهر شیک و زیبا و البته مقاوم دارند، ظاهر خوبی به این فضاها داده و در مسیر بازسازی خانه قدمی برمی‌دارید.

۶. تعویض کلید و پریزها در بازسازی

بعد از گذشت چند سال کلید و پریزهای برق قدیمی شده یا اینکه خراب می شوند. با عوض کردن این اجزای هر چند کوچک، می توانید تاثیر زیادی روی ظاهر خانه خود بگذارید. عوض کردن این قسمت ها هزینه زیادی نداشته و آسان است.

۷. نصب شلف های چوبی در بازسازی

شلف های کوچک و بزرگ چوبی را می توان با هزینه کم خریداری کرد. این شلف ها را می توان در جاهای مختلف خانه نصب کرده و به شکل های مختلفی استفاده کرد.

READ
ترفند های تغییر دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز ۱۴۰۲

برای مثال:

  • می توانید شلف ها را روی دیوار آشپزخانه نصب کنید و برای قرار دادن ظروف ادویه و وسایلی مثل ماگ و فنجان های فانتزی استفاده کنید.
  • از این شلف ها می توانید در اتاق خواب هم استفاده کنید و با نصب آن روی دیوار، وسایلی مثل جا شمعی، عود، گلدان های کوچک کاکتوس، ماگ های کوچک و چنین وسایلی را روی آن قرار دهید.

نصب این شلف ها ظاهری جالب و جذاب به فضای خانه می بخشند.

۸. نصب کاغذ دیواری در بازسازی

در مورد کاغذ دیواری به این نکات حتما توجه کنید:

  • می توانید بعضی از دیوارهای خانه خود را انتخاب کرده و فقط برای آنها کاغذ دیواری های مناسبی در نظر بگیرید.
  • در انتخاب رنگ کاغذ دیواری حساسیت زیادی به خرج دهید.
  • سعی کنید از رنگ هایی استفاده کنید که زود تکراری نشده و برای چندین سال باز هم جذابیت داشته باشند تا مجبور نشوید هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید. چراکه تعویض این کاغذهای دیواری زمان‌بر و هزینه بر است.
  • همچنین انتخاب کاغذ دیواری با رنگ ها و مدل هایی که شلوغ هستند بعد از مدتی شما را خسته می کنند.

کاغذ دیواری خانه در سال 1401

۹. نصب آیینه در بازسازی

آیینه یکی از عناصر تاثیرگذار در جذاب کردن فضای خانه است. می توانید در فضای راهروها، سالن پذیرایی و اتاق خواب های خانه خود از آیینه های بزرگ و شیک استفاده کنید. آیینه ها همیشه به جذاب شدن فضای خانه کمک بزرگی می کنند. نصب آنها به روشن شدن فضای خانه هم کمک بزرگی می کند.

۱۰. قرار دادن گلدان های بزرگ در بازسازی

یکی دیگر از راه های زیبا کردن فضای خانه استفاده از گلدان های بزرگ است. گل های آپارتمانی شیک و زیبایی که اندازه بزرگی داشته و طراوت و شادابی به خانه شما می آورند. این گل ها را در گلدان های خوشرنگ و شیکی قرار داده و در بخش های مختلف خانه بگذارید. با این کار به زیبا شدن فضا کمک بزرگی خواهید کرد.

۱۱. رنگ کردن میز و صندلی ها در بازسازی

رنگ کردن برخی وسایل خانه مثل میز و صندلی ناهارخوری هم می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. این کار به تنوع کمک کرده و همچنین باعث زیبا شدن وسایل هم می شود. این کار را می توانید روی دسته های چوبی مبلمان خود هم پیاده کنید. همچنین می توانید روکش مبلمان و پارچه آنها را هم تعویض کنید.

READ
تغییر دکوراسیون اتاق پسرهای نوجوان

۱۲. تعویض پرده در بازسازی

پرده ها در سالن پذیرایی، اتاق خواب‌ها و آشپزخانه نقش مهمی دارند. زیبایی پرده‌ها در دکوراسیون داخلی خانه بسیار مهم و تاثیرگذار است. از این رو می توانید در هنگام بازسازی‌های جزئی و یا کلی، برای عوض کردن آن‌ها قبل از عید بودجه ای در نظر بگیرید.

۱۳. رنگ کردن درب‌ها در بازسازی

درب‌های اتاق خواب بعد از مدتی کثیف شده و تمیزی اولیه خود را از دست می دهند. در چنین شرایی یکی از راه های موثر برای نو کردن آنها رنگ کردن است. استفاده از رنگ هایی با کیفیت بالا باعث می شود که تغییر زیادی در فضای خانه شما اتفاق بیافتد.

۱۴. تعویض دستگیره درب‌های ورودی و کابینت‌ها در بازسازی

اگر درب‌های اتاق خواب یا درب ورودی خانه شما قدیمی شده، ممکن است به دلیل هزینه بالا نتوانید درب اصلی را عوض کنید، اما تعویض دستگیره آن برای شما ممکن است. با عوض کردن دستگیره درب‌ها و استفاده از دستگیره های جدید، به زیبایی و نو شدن آنها کمک بزرگی می کند. از دستگیره های مقاوم و با کیفیت بالا استفاده کنید تا برای مدت زمان طولانی سالم بمانند.

۱۵. نصب کمد دیواری در بازسازی

اگر اتاق خواب های شما کمد دیواری ندارند، امسال بهترین فرصت برای نصب کمد دیواری است. برای اینکه وسایل شما با نظم بیشتری جا گرفته و از فضای خانه بیشترین استفاده را ببرید، پس خوب است که به نصب کمد دیواری فکر کنید.

نتیجه گیری…

احتمالا با مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیده اید که می توانید بازسازی خانه را در ابعاد کوچکی هم اجرا کنید و در عوض با این تغییرات کوچک، کمک بزرگی به تغییر فضا و زیبا شدن محیط بکنید. بنابراین اگر هزینه کافی برای تغییر اساسی در محیط خانه خود ندارید، خوب است که راه های ساده و کم قیمت را انتخاب کرده و خودتان را اذیت نکنید.

منبع :بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *