کد خبر : 17773
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 بهمن 1401 - 10:19

طرز تهیه کیک ولنتاین خاص بدون فر

طرز تهیه کیک ولنتاین خاص بدون فر

کیک ولنتاین یکی از کیک های بسیار خاص و عاشقانه است که می توانید برای روز ولنتاین بدون داشتن فر و همزن برقی به راحتی تهیه کنید

دستور پخت کیک ولنتاین

طرز تهیه کیک ولنتاین

 

کیک ولنتاین یکی از کیک های بسیار خاص و عاشقانه است که می توانید برای روز ولنتاین بدون داشتن فر و همزن برقی به راحتی تهیه کنید. برای تزئین این کیک از کیت کت استفاده می شود که دور تا دور قابل را می گیرد و با یک روبان ساده و چند شکلات قلبی یک کیک فوق العاده خوشمزه خواهید داشت. پایه این کیک ردولوت است و با دو تخ مرغ در قالب گرد به صورت مینی کیک تهیه می شود. کیک ولنتاین خانگی یک کیک مخصوص برای این روز است که شما می توانید به فرد مورد نظر خود هدیه دهید. در تزیین کیک ها می توانید از خود خلاقیت به خرج دهید و با فوندانت یا خامه قنادی زده شده نیز تزئین کنید. این کیک طعم فوق العاده ای دارد و همه مواد به ق غذا خوری گفته شده که نیازی به ترازو نداشته باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک ولنتاین خانگی بدون فر

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۸ ق غذا خوری پر یا ۸۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • آرد ۱ پیمانه سرخالی یا ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری پر
  • آب ۲ ق غذا خوری پر
  • خامه قنادی ۳۰۰ گرم
  • رنگ خوراکی ژله ای قرمز چند قطره
  • شکلات کیت کت یا هیس ۵ بسته

طرز تهیه کیک ولنتاین خاص بدون فر و همزن با تزیین ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع آشپزی باید با قابلمه یک فر دست ساز تهیه کنید. برای این کار یک قابلمه با توجه به قالب مورد نظر انتخاب کنید و کف قابلمه چند عدد قالب شیرینی یا رینگ یا سه پایه کوتاه قرار دهید تا قالب کیک روی آن قرار بگیرد. درب قابلمه را قرار دهید تا قابلمه گرم شود. همه مواد کیک را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی به مدت ۷ دقیقه مواد را هم بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه روغن مایع و آب را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم و سه بار الک کنید تا مواد سبک شوند. حالا مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. بهتره از لیسک استفاده کنید. در انتها کمی رنگ خوراکی قرمز بزنید تا خوش رنگ شود.

مرحله سوم: پخت کیک

در ادامه یک قالب گرد به قطر ۱۰ سانت را انتخاب کنید می توانید از قابلمه کوچک بدون دسته نیز استفاده کنید. مواد کیک را داخل قالب بریزید و قالب را روی رینگ یا سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید و برای ۱ ساعت روی شعله ملایم بگذارید تا پخته شود. در انتها با یک سیخ چوبی کیک را تست کنید و بعد از اینکه کمی از داغی افتاد کیک از قالب خارج کنید.

مرحله چهارم: تزیین کیک ولنتاین ساده و بدون ابزار

حالا کیک را از وسط به دو نیم کنید و به دلخواه روی آن کمی خامه قنادی بزنید و با کمک یک چاقو خامه را صاف کنید و به دلخواه روی خامه کمی شکلات خرد شده یا موز بریزید. بعد لایه دیگر کیک را روی آن قرار دهید. حالا با کمک چاقو بزرگ دور تا دور کیک را کمی خامه بزنید تا بتوانید کیت کت را به آن بچسبانید. سپس کیت کت را برش بزنید و دور تا دور کیک را شکلات بزنید و به دلخواه با شکلات قلبی تزئین کنید.

نکات کلیدی در تهیه مینی کیک ولنتاین به رنگ قرمز خوشمزه و ساده

  1. می توانید بین کیک را اصلا خامه کشی نکنید و فقط دور تا دور را بزنید.
  2. بهتر است رنگ قطره ای قرمز را بیشتر بزنید تا در حین پخت کم رنگ نشود.
  3. می توانید این کیک را در فر برقی و سولاردم با دمای ۱۵۰ و فر گازی ۱۸۰ درجه تهیه کنید.
READ
طرز تهیه کیک آلمانی

منبع :پارسي دي

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *