کد خبر : 17742
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 بهمن 1401 - 17:12

تمیز کردن سفره

تمیز کردن سفره

سفره های پلاستیکی زیبایی و جلوه خاصی دارند و سفره دلپذتر و زیباتری برای مهمانی ها خواهد بود ولی با پاک کردن لکه های خورش بعد از آن چه باید کرد

تمیز کردن سفره از لکه های خورش و چربی و زردچوبه  از بین بردن چسبندگی سفره پلاستیکی  روش نگهداری سفره  پاک کردن لکه چربی از سفره  علت چسبندگی سفره  طرز شستن سفره پلاستیکی  کپک زدن سفره  از بین بردن بوی کپک سفره

یکی از مشکلات بانوها در خانه داری تمیز کردن سفره بعد از مهمانی هاست البته خیلی از خانم ها دیگر از سفره پلاستیکی استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند در مهمانی ها از سفره یک بار مصرف استفاده کنند البته که سفره های پلاستیکی زیبایی و جلوه خاصی دارند و سفره دلپذتر و زیباتری برای مهمانی ها خواهد بود ولی با پاک کردن لکه های خورش بعد از آن چه باید کرد مخصوصا که لکه های زردچوبه و چربی به راحتی پاک نمی شوند.

مواد لازم برای تمیز کردن سفره
مایع ظرفشویی یک قاشق
سرکه نصف فنجان
جوش شیرین یک قاشق
آب دو لیتر

تمیز کردن سفره

مرحله اول

برای پاک کردن سفره از چربی و لکه بهترین کار این است که سریع عمل کنید و زمان زیادی از کثیف شدن سفره نگذشته باشد تا راحتتر تمیز شود و اثر کمتری از لکه باقی بماند و یا کاملا برطرف شود.

مرحله دوم

یک لگن را با دولیتر آب پر می کنیم سپس یک قاشق مایع ظرفشویی را به همراه نصف فنجان سرکه و یک قاشق جوش شیرین اضافه کرده و همه مواد را با هم کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سفره را داخل لگن می اندازیم و اجازه می دهیم تا چند دقیقه خیس بخورد سپس بگذارید جلوی نور مستقیم خورشید تا لکه های چربی و خورش از بین بروند و سفره تمیز شود.

مرحله چهارم

در انتها سفره را با آب تمیز بشویید و در مقابل نور خورشید پهن کنید تا خشک شود با این کار سفره شما تمیز می شود و برای هر مراسمی قابل استفاده است.

READ
۱۴ عادت که هنگام تمیزکاری باید ترک کنیم

منبع :داجان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *