کد خبر : 17529
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 8:43

آموزش صفر تا صد کار با لپ تاپ لنوو

آموزش صفر تا صد کار با لپ تاپ لنوو

احتمالاً شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران دنیای دیجیتال، دوست دارید بلافاصه بعد از روشن کردن لپ‌تاپ، با دستگاه کار کنید و آموزش کار با لپ تاپ را به خوبی یاد بگیرید. قبل از هر اقدامی، ابتدا موارد زیر را برای نصب ویندوز انجام دهید.

اگر از علاقه‌مندان به تکنولوژی باشید، حتماً درباره برند لنوو و لپ تاپ لنوو شنیده‌اید و از دستاوردهای این شرکت چینی مطلع هستید. در حقیقت، مجموعه لنوو با تولید موبایل، رایانه‌های شخصی، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند شناخته می‌شود. این برند بر اساس فروش خود در سال ۲۰۱۹، عنوان بزرگ‌ترین فروشنده رایانه‌های شخصی در جهان را از آن خود کرد.

قیمت لپ تاپ لنوو بسیار مناسب است و در حال حاضر لپ تاپ‌های این برند از جمله محصولات پرطرفدار و پرفروش بازار ایران به حساب می‌آیند. اگر جزو کسانی هستید که قصد خرید لپ تاپ لنوو را دارند، بهتر است ابتدا با روش کار با لپ‌تاپ آشنا شوید.

راه اندازی لپ تاپ لنوو

احتمالاً شما هم مانند بسیاری دیگر از کاربران دنیای دیجیتال، دوست دارید بلافاصه بعد از روشن کردن لپ‌تاپ به شیوه خودتان، با دستگاه کار کنید و آموزش کار با لپ تاپ لنوو را به خوبی یاد بگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی، ابتدا موارد زیر را برای نصب ویندوز انجام دهید.

اگر به تازگی لپ‌تاپ خود را خریداری کرده اید، لازم است در مرحله اول دستگاه خود را راه‌اندازی کرده و سپس اقدام به استفاده از آن کنید. برای راه اندازی لپ تاپ کافی است روی گزینه setup کلیک کرده و ویندوز را Install کنید. شما باید زبان کامپیوتر، تایم زون و کیبورد را انتخاب کنید.  بعد از این شما می‌توانید از بهترین لپ تاپ لنوو خود استفاده کنید.

آموزش کار با لپ تاپ

روش اتصال به اینترنت

استفاده از اینترنت یکی از مهم‌ترین دلایلی است که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنیم. اتصال لپ‌تاپ به شما این امکان را می‌دهد که از نرم‌افزارهای آنلاین‌ مختلف استفاده کنید. اگر قصد اتصال به اینترنت را با لپ‌تاپ دارید، باید در سمت چپ تسک بار اتصال به شبکه را پیدا کنید. در ادامه، شبکه‌ای را که می‌خواهید به آن متصل شوید از لیست موجود در صفحه انتخاب کرده و اتصال خود را تنظیم کنید. اگر همیشه می‌خواهید به این شبکه متصل شوید، “اتصال خودکار” را انتخاب نمایید.

پارتیشن بندی ویندوز ۱۰ بدون حذف اطلاعات

اموزش کار با لپ تاپ از صفر تا صد

محافظت از داده‌ها

بعد از اینکه لپ‌تاپ لنوو خود را راه‌اندازی کردید و آن را به اینترنت متصل کردید، می‌توانید قوانین لپ‌تاپ را مطالعه کرده و آن‌ها بپذیرید. در ادامه می‌توانید حساب Microsoft ایجاد کنید و وارد سیستم آن شوید. البته که مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد تا بدون باز کردن حساب از برنامه‌های این کمپانی استفاده کنید. شما از این طریق می‌توانید با اسکیپ کردن مرحله ثبت اکانت را رد کنید و از نرم‌افزار استفاده کنید. برای سیستم خود نام کاربری مشخص کنید و برای آن یک پسورد انتخاب کنید.

READ
ترفندهای تلگرام

اموزش گام به گام کار با لپ تاپ

استفاده از لپ تاپ لنوو

اکنون راه‌اندازی ویندوز به پایان رسیده است و شما آماده استفاده از لپ‌تاپ جدید خود هستید. توجه داشته باشید که لپ‌تاپ احتمالاً قبل از کارکرد، مجبور به نصب یک آپدیت از ویندوز است. قبل از استفاده کامل از لپ‌تاپ، اجازه دهید که این به روزرسانی کامل شود.

یک برنامه ضد ویروس و Firewall را روی لپ‌تاپ نصب کنید. تمامی تنظیمات آن را به روز کنید و یک‌بار لپ‌تاپ خود را اسکن کنید. سپس سیستم عامل ویندوز را به روز کنید. اگر بیش از یک مورد به روزرسانی موجود است آن‌ها را به ترتیب انتخاب کرده و پس از نصب هر یک سیستم را restart کنید.

راه و روش های کار با لپ تاپ

به وب سایت لنوو مراجعه کنید و نرم‌افزارهای موجود برای لپ‌تاپ خود را چک کنید. اگر آپدیت جدیدی برای لپ‌تاپ شما منتشر شده است، آن را دریافت و نصب کنید. از طریق کنترل پنل به قسمت Programs مراجعه کرده و لیست برنامه‌های نصب شده را بررسی کنید. اگر نرم‌افزار اضافه‌ای وجود دارد که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را حذف نمایید.

باتری لپ تاپ لنوو

شارژرهای لپ‌تاپ لنوو برای شارژ تا ۱۰۰٪، به حداقل ۲.۵ تا ۳.۵ ساعت زمان نیاز دارند. کمپانی لنوو همچنین ادعا می‌کند که بیشتر لپ‌تاپ‌های این برند قادراند تا ۱۱ ساعت شارژ نگه دارند. با این حال، لپ‌تاپ‌های لنوو هنوز هم در میان لپ‌تاپ‌هایی با شارژ طولانی مدت، قوی ظاهر شده‌اند. در حالت کلی باطری‌های لپ‌تاپ، جهت خرید لپ‌تاپ لنوو، عمر محدودی دارند که پس از چند سال استفاده باید آن را با یک نوع جدید جایگزین کرد. بهترین مکان برای خرید باطری لپ تاپ لنوو، مراجعه به نمایندگی این برند است

اسکرین شات لپ تاپ لنوو

یکی از رایج‌ترین روش‌ها در آموزش کار با لپ‌ تاپ لنوو برای اسکرین شات در لپ تاپ لنوو، استفاده از کلید Print Screen است. بدین ترتیب می‌توانید با فشردن دکمه Print Screen یا PrtScn تصویر روی مانیتور را ثبت کنید. سپس از طریق یک برنامه ویرایش عکس مانند Paint، اسکرین شات خود را در آن Paste کرده و به عنوان فایل ذخیره کنید.

READ
آموزش پارتیشن بندی هارد دیسک

آموزش کار با لپ تاپ lenovo

شما همچنین می‌توانید در کار با لپ‌ تاپ لنوو، با فشردن همزمان کلیدهای ویندوز و Print Screen از تصویر روی مانیتور لپ‌تاپ اسکرین شات بگیرید. پس از فشردن این کلیدها برای زمان کوتاهی نور صفحه نمایش شما کم خواهد شد. سپس اسکرین شات ضبط شده در قسمت Pictures و پوشه Screenshots ذخیره می‌شود.

تاچ پد لپ تاپ لنوو

در کار با لپ تاپ ابتدا کنترل پنل Control Panel ویندوز را باز کنید، گزینه Hardware and sound را انتخاب کرده و روی گزینه Mouse که در زیر بخش Devices and printers قرار دارد، کلیک کنید. این مرحله پنجره Mouse Properties باز می‌شود و این قسمت می‌توانید گزینه disable یا غیر فعال را انتخاب نمایید.

اگر از طریق این روش موفق نشدید، روی منوی Start کلیک کنید. عبارت device manager را در قسمت جستجو تایپ کرده و پس از آن روی عبارت device manager کلیک کنید. به این صورت یک پنجره برای device manager باز می‌شود. با کلیک کردن روی علامت گزینه Mice and other pointing devices، گزینه‌های زیر مجموعه آن باز می‌شوند. روی گزینه touchpad راست کلیک نمایید و سپس در منویی که ظاهر می‌شود، تاچ پد را disable کنید.

غیر فعال کردن باتری لپ تاپ

در بیشتر مدل‌ های لپ تاپ لنوو می‌توانید به صورت نرم‌افزاری و بدون باز کردن لپ‌تاپ، باتری را غیر فعال کنید. ابتدا در کادر جستجو در نوار وظیفه، Power را تایپ کنید، و گزینه Power Options را انتخاب نمایید. روی Change what the power buttons do در پنجره سمت چپ کلیک کنید. سپس گزینه Change settings that are currently unavailable در بالا را انتخاب نمایید. تیک Turn on fast startup را بردارید و تغییرات را ذخیره کنید. در آموزش کار با لپ تاپ لنوو lenovo برای غیرفعال کردن باتری داخلی، سیستم را خاموش کرده و آداپتور و هر کابل دیگری را از آن جدا کنید.

سپس دوباره لپ‌تاپ را روشن کنید. هنگامی که لوگو نمایش داده شد؛ بلافاصله F1 را فشار دهید تا وارد ThinkPad Setup شوید. گزینه Config ➙ Power را انتخاب نمایید تا گزینه‌های منوی Power به شما نمایش داده شود. سپس غیرفعال کردن باتری داخلی را انتخاب کنید و Enter را فشار دهید. در پنجره تایید تنظیمات روی گزینه Yes کلیک نمایید. بدین ترتیب باتری داخلی غیرفعال شده و سیستم به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

آموزش کار با لپ تاپ لنوو

آموزش کار با لپ تاپ

تنظیمات کارخانه لپ تاپ Lenovo

در اموزش گام به گام کار با لپ تاپ ، پیش از برگرداندن تنظیمات کارخانه لپ تاپ Lenovo، فراموش نکنید که با انجام این کار تمام اطلاعات هارد شما به کلی پاک می‌شود. پس حتما پیش از این اقدام، از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این مورد، وارد منوی استارت Start شوید و روی نماد پنجره کلیک کنید. سپس گزینه Setting در سمت چپ منوی استارت را انتخاب نمایید.

READ
چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

با این کار پنجره تنظیمات باز خواهد شد. گزینه بروزرسانی و امنیت Update & Security را فعال کنید. روی تب بازیابی Recovery کلیک کنید؛ این گزینه در سمت چپ پنجره قرار دارد. گزینه Get started را بزنید و سپس Remove everything را انتخاب نمایید. پس از آن روی Remove files and clean the drive کلیک کنید و در نهایت گزینه Reset را بزنید. با کلیک روی این دکمه، سیستم شما شروع به پاک کردن همه اطلاعات خواهد کرد و بعد از این کار مجددا ویندوز نصب می‌شود.

تنظیم نور صفحه لپ تاپ  Lenovo

تنظیمات نور صفحه علاوه بر این‌که به شما اجازه می‌دهد باتری خود را سیو کنید و از کم شدن آن جلوگیری کنید، به شما اجازه می‌دهد در محیط‌های مختلف با نور متفاوت به راحتی کار کنید و به غیر از تنظیم دستی روشنایی صفحه، شما می‌توانید از روش خودکار برای کم یا زیاد کردن نور مانیتور استفاده نمایید. در لپ‌تاپ‌های لنوو با گرفتن دکمه های F+F11 می‌توانید روشنایی را کم و با گرفتن دکمه های Fn+F12 روشنایی را افزایش دهید.

اگر بااستفاده از لپ‌تاپ‌های ویندوزی به اندازه کافی آشنا باشید، این محتوا می‌تواند به راحتی نیازهای شما را رفع کند و شما را در مسیر استفاده از لپ تاپ لنوو یاری دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *