کد خبر : 17261
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 10:50

تا به حال ترکیب خوشمزه ای از کله پاچه و برنج را مزه کرده اید

تا به حال ترکیب خوشمزه ای از کله پاچه و برنج را مزه کرده اید

.شما می توانید در این بخش با طرز تهیه پاچه پلو آشنا شوید. این پلو بسیار مقوی بوده و دستور تهیه آن نیز بسیار ساده است. طعم و مزه لذیذ این پلو می تواند تجربه ای جدید باشد.

تا به حال ترکیب خوشمزه ای از کله پاچه و برنج را مزه کرده اید؟ شما می توانید در این بخش با طرز تهیه پاچه پلو آشنا شوید. این پلو بسیار مقوی بوده و دستور تهیه آن نیز بسیار ساده است. طعم و مزه لذیذ این پلو می تواند تجربه ای جدید باشد.

تهیه پاچه پلو

برای داشتن یک پلو متنوع و متفاوت کافی است  همراه ما باشید. .

مواد لازم

  • برنج: ۴ پیمانه
  • آلو بخارا: ۳۰۰ گرم
  • کله پاچه: ۴ عدد
  • آب کله پاچه: یک لیوان
  • سیر رنده شده: ۱۰ حبه
  • گلپر: ۱ قاشق غذاخوری
  • کره: ۵۰ گرم
  • برگ زردآلو: ۱۵۰ گرم
  • قره قوروت: به میزان لازم

طرز تهیه پاچه پلو

طرز تهیه پاچه پلو عالی

اولین مرحله برای تهیه این نوع پلو تهیه کردن کله پاچه است. شما برای راحتی در کار می توانید، کله پاچه را نیز از بیرون تهیه کنید. اما نگران نباشید ما در این بخش طرز تهیه کله پاچه را هم برای شما آموزش می دهیم. ابتدا باید کله پاچه را به خوبی بشویید و تمیز کنید.

بعد از کشیدن شدن آب اضافی کله پاچه به همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید تا کمی بجوشد. آب روی کله پاچه را بریزید و دوباره آب جوش روی آن ریخته و روی حرارت بگذارید. حالا دو عدد پیاز، چند حبه سیر و مقداری فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. کله پاچه باید چند ساعتی روی حرارت باشد تا به خوبی پخته و نرم شود. شما می توانید مقداری دارچین هم در کله پاچه ریخته تا بوی آن از بین برود.

حالا کله پاچه تهیه شده را کنار بگذارید تا برنج را تهیه کنید. برای تهیه کردن این برنج باید مقداری آب درون قابلمه ریخته و بعد از جوشیدن برنج را به همراه مقداری نمک درون قابلمه بریزید. بهتر است برنج را از روز قبل در مقداری آب خیس کنید. بعد از قد کشیدن برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید.

READ
دسر خرما، بهترین دسر برای محرم

در این مرحله از طرز تهیه پاچه پلو باید یک پلو روی حرارت بگذارید و مقداری کره در آن بریزید.  برگه های زردآلو و آلوها را درون تابه به همراه مقداری کره تفت دهید. بعد از تفت خوردن مواد باید مقداری گلپر، قره قوروت، سنوبر و سیر را با یکدیگر ترکیب نمایید.

حالا یک لیوان آب کله پاچه را برداشته و به مواد خود اضافه کنید. حالا یک قابلمه برداشته و کف ان را مقداری کره بریزید. مقداری زعفران نیز افزوده و برنج را روی آن بریزید. در یک ظرف دیگر باید مقداری برنج را به همراه قره قورت با یکدیگر ترکیب نمایید. برگه زردآلو و آلوهای تفت خورده را در وسط برنج بریزید.

مقداری برنج قره قوروتی را روی آلوها و بقیه برنج ها ریخته بعد از اینکه تمام برنج را درون قابلمه ریختید، مقداری از کله پاچه های تهیه شده را روی برنج بگذارید.

طبخ ساده پاچه پلو

درب قابلمه را گذاشته و زمان دهید تا برنج به خوبی دم بکشد. بعد از پخت می توانید، برنج را در دیس مناسب خود سرو نمایید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *