کد خبر : 1716
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1392 - 16:47

نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی

نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی

مراحل دوخت :
الگوي سجاف اين مدل را به صورت سر خود طراحي کرده امي که به همراه الگوي تکه جلو ميباشد و پس از برش تکه جلو از پارچه، الگوي قسمت سجاف را جدا کرده و از لايي چسب برش زده و روي سجاف پارچه بچسبانيد

مانتو چرمین[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]ايده ما براي مانتو ترکيب جنسيت هاي متفاوت در يک طرح است که اين جنسيت ها را از 2 رنگ متفاوت نيز انتخاب کرده امي، استفاده از جنسيت چرم در سرشانه ها ، جيب و پشت آستني، اين طرح را در رده طرح هاي اسپرت جاي داده است. [/box]:. پيشنهاد ميکنيم از کيف و کفش چرم و هماهنگ با مانتو خود استفاده کنيد، توجه داشته باشيد که به همراه داشنت يک جفت دستکش چرم، وقار شما را دو چندان ميکند.

نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی

بخشهاي مختلف الگو:
1- الگوي تکه جلو × 2
2- الگوي تکه پشت ×1
3- الگوي تکه آستني ×2
4- الگوي تکه برش سرشانه )چرم( ×1 + آس تر ×1
5- جيب ×2
6- تکه در جيب )چرم( ×2 + آستر ×2
7- الگوي تکه آستر جيب ×2
8- تکه پل سرشانه)چرم( ×2 + آستر ×2
9- الگوي تکه يقه ×2
10- الگوي تکه پشت دست ×2 )چرم( + آستر ×2
11- الگوي تکه سجاف پشت ×2
a كمربند: مستطيلي به عرض 12 سانتي متر و طول تقريبي 150 سانتيمتر چرم

نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی
مراحل دوخت :
الگوي سجاف اين مدل را به صورت سر خود طراحي کرده امي که به همراه الگوي تکه جلو ميباشد و پس از برش تکه جلو از پارچه، الگوي قسمت سجاف را جدا کرده و از لايي چسب برش زده و روي سجاف پارچه بچسبانيد.الگوي سجاف پشت را نيز از روي لايي چسب برش بزنيد و به پارچه سجاف بچسبانيد.ساسون هاي کمر و سينه در تکه جلو و ساسون هاي کمر تکه پشت را دوخته سپس آنها را اتو کنيد.در اين مرحله برش سرشانه ویک را روي آستر قرار داده و لبه پشت آن را چرخ کرده و سپس درزها را به سمت آستر برگردانده و از قسمت روي پارچه دوخت ميلي را برروي آستري بزنيد. اين مراحل دوخت را روي لبه جلو تکرار كرده، در صورت تمايل دوخت تزئييني را زده و اتو کنيد. ابتدا سر شانه پشت و جلو بالا تنه را بدوزيد سپس برش آماده شده را بر روي تکه هاي پشت و جلو از سمت سرشانه و حلقه آستین به وسيله کوک ثابت کنيد. درزهاي پهلو را به همديگر بدوزيد. تکه شماره 8 پل سرشانه را روي آستر قرار داده وبه جز درزي که در حلقه آستني قرار ميگيرد بقيه را دوخته و پس از چرخ تزئيني آن را اتو کنيد.
READ
بیوگرافی نیوشا ضیغمی/بازیگران
نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی
مراحل دوخت جيب: 
تکه هاي شماره 6 را روي آستر گذاشته به غير از درز بالا مابقي درزها را بدوزيد، بعد از دوخت تزئيني آنرا اتو کنيد. پيلي هاي روي تکه جيب را به کمک سوزن و نخ ثابت کرده، در جيب را بالا ي تکه جيب روي پيلي ها قرار داده و سپس آستر جيب را روي آن گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کرده و روي يکي از درزها به اندازه 3 سانتي متر باز بگذاريد که جيب را از آن قسمت به سمت رو برگردانيده و پس از اتو کردن جيب را روي عالمت هاي مشخص شده الگو با سوزن ثابت کرده و اطراف آنرا چرخ تزئيني بزنيد.

مراحل دوخت يقه : 
سرشانه سجاف جلو و سجاف پشت را به همديگر بدوزيد. از الگوي يقه 2 عدد برش زده و يکي از تکه ها را لايي چسبانده سپس درزهاي بالاي آنرا که داخل گردن قرار مي گيرد به همديگر بدوزيد. پس از دوختن، اضافه درز آنرا با قيچي کم کرده و به رو برگردانده و اتو کنيد.در اين مرحله يقه آماده شده را روي حلقه گردن مانتو ثابت کنيد و سجاف را روي آن گذاشته و دور تا دور يقه را چرخ کنيد.

نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی
مراحل دوخت آستین : 
2 تکه الگوي شماره 10 را روي آستر گذاشته و دور تا دور آنرا چرخ کنيد، سپس در مرکز آستر يک شکاف کوچک زده و از آن قسمت 2 تکه را به سمت رو برگردانيد و اتو کنيد.تکه هاي آماده شده را بر روي علامت هاي مشخص شده ثابت و دوخت تزئيني بزنيد.قسمت کاپ آستین را 2 چرخ به فاصله 0/5سانتي متر از همديگر زده و پس از خورد دادن اين قسمت درزهاي زير آستین را بدوزيد و پس از اتو کردن آستین را به بالاتنه وصل کنيد.
نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی
توجه :
دقت کنيد که در هنگام وصل آستني، تکه پل سرشانه را روي خط سرشانه قرار داده و با همديگر چرخ کنيد.کمربند را دوخته و در صورت تمايل روي پهلوها به وسيله پل کمر آنرا ثابت کنيد.
و در انتها : دکمه و جادکمه مرکز جلو را دوخته و دکمه هاي تزئيني در جيب ها و پلهاي سرشانه را نيز بدوزيد.
READ
نکات بهداشتی استفاده از کنسرورها!نکات خانه داری

نحوه دوخت مانتو چرمین!/خیاطی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *