کد خبر : 16863
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 22:47

علت مرگ داریوش اسد زاده

علت مرگ داریوش اسد زاده

زندگی داریوش اسدزاده چگونه گذشت ؟ داریوش اسدزاده متولد اول آذرماه ۱۳۰۲ و اهل کرمانشاه است . او هم اکنون ۹۵ سال دارد . پدرش ارتشی بود و فرزند اول خانواده او تا پنج سالگی به همراه خانواده، در کرمانشاه زندگی کرد و در سال ۱۳۰۷ همراه با خانواده به تهران مهاجرت کرد و دوره‌های

زندگی شخصی داریوش اسدزاده + تصاویر

زندگی داریوش اسدزاده چگونه گذشت ؟

داریوش اسدزاده متولد اول آذرماه ۱۳۰۲ و اهل کرمانشاه است . او هم اکنون ۹۵ سال دارد . پدرش ارتشی بود و فرزند اول خانواده

او تا پنج سالگی به همراه خانواده، در کرمانشاه زندگی کرد و در سال ۱۳۰۷ همراه با خانواده به تهران مهاجرت کرد و دوره‌های تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه را در تهران سپری کرد

تحصیلات دایوش اسدزاده

داریوش اسدزاده پس از پایان دوره دبیرستان همزمان با کار در وزارت دارایی به تحصیل در دبیرستان هنرپیشگی پرداخت. او پس از پایان دوره دبیرستان همزمان با کار در وزارت دارایی به تحصیل در دبیرستان هنرپیشگی پرداخت. وی هم اکنون در مقام استادی به تدریس ادبیات و تئاتر در دانشگاه تهران مشغول بکار می‌باشد.

مطلب پیشنهادی

اخیرا داریوش اسدزاده، تصویری بسیار قدیمی از بازی‌اش در یک فیلم را در اینستاگرام منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «باید این تصور که تحصیلات فقط محدود به دوره جوانی است را کنار بگذاریم. چطور می‌تواند این‌طور باشد، در دنیایی که نیمی از چیزهایی که انسان در بیست سالگی می‌داند در چهل سالگی دیگر درست نیست و نیمی از چیزهایی که در چهل سالگی می‌داند زمانی که بیست ساله بود هنوز کشف نشده بود.»

داریوش اسدزاده ، بیماری داریوش اسدزاده ، زندگینامه داریوش اسدزاده

علاقه به هنر شروع به بازیگری

او از ابتدا به کارهای هنری علاقه زیادی داشت، در کودکی به همراه پدرش به دیدن تئاتر می‌رفت. هر هفته درسش را بخوبی می‌خواند تا پدرش برای تشویقش، او را به دیدن تئاتر ببرد . بعدها که بزرگتر شد عاشق هنر شد. در جوانی ویلون می‌نواخت و طبع شعر هم داشت.

داریوش اسدزاده در سن ۲۰ سالگی اقدام به ورود به عرصه بازیگری نمود . او از همان ابتدا کار هنری خود را جدی گرفت و با توجه به اینکه کارمند دولت بود و پست و مقام‌های مهمی را برعهده داشت در آخر به علت ترافیک در کار هنری، تقاضای بازنشستگی خود را در سال ۱۳۴۸ داد و پس از آن به کار هنری که به آن علاقه داشت پرداخت.

READ
کارنامه هنری عباس غزالی /هنر

پدرش که خود او را با هنر نمایش آشنا کرده بود به شدت با کار هنری مخالف بود واز او توقع داشت تا صاحب مقام و منصب شود وقتی متوجه شد که او مشغول کاری هنری است اورا از خانه بیرون کرد. بعد از یک ماه با وساطت اقوام به خانه برگشت اما پدرش همچنان با او قهر بود و تا ۸–۷ ماه با او حرف نمی‌زد. او چون از مخالفت پدرش مطلع بود در خفا و دور از چشم او وارد این کار شد.

ازدواج و همسر داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده در سن ۷۶ سالگی در سال ۱۳۷۸ با طاهره خاتون میرزایی ازدواج کرده است، حاصل این ازدواج دو پسر بنام های کوروش و آرش می باشد

داریوش اسدزاده ، بیماری داریوش اسدزاده ، زندگینامه داریوش اسدزاده

آثار داریوش اسدزاده

برخی آثار داریوش اسدزاده در حوزه تئاتر به شرح ذیل است :

  • سه زندانی
  • پرواز دخترها
  • هنرپیشه
  • ازدواج فوری
  • میشل استروگف و مسیوژوزف
  • پروفسور سوسول
  • شهر ما

داریوش اسدزاده و نویسندگی

داریوش اسدزاده دست به قلم است و به نویسندگی هم اشراف دارد ، برخی آثار او عبارتند از :

  • سیری در تاریخ تئاتر ایران (قبل از اسلام تا سال ۱۳۵۷ شمسی)
  • برگ‌های خواندنی
  • از لاله زار تا شانزه لیزه (دو جلدی، در دست نگارش)
  • ۱۳۵۰ – در آمریکا اتفاق افتاد

فیلم های سینمایی داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده در فیلم ها و سریال های زیادی حضور داشته است تأثیر گذارترین اثر نمایشی وی را می‌توان مجموعه تلویزیونی خانه سبز و همچنین سمندون دانست برخی از آثار نمایشی وی عبارتند از :

  • ۱۳۹۴ – پنجاه کیلو آلبالو
  • ۱۳۹۳ – یتیم خانه طهران
  • ۱۳۹۳ – سلام پدر بزرگ
  • ۱۳۹۱ – ساکن کلبه چوبی
  • ۱۳۹۰ – قلاده‌های طلا
  • ۱۳۸۴ – این ترانه عاشقانه نیست
  • ۱۳۸۱ – آبادان
READ
حمید فرخ نژادبا سقوط به ایران برمی گردد

تولد ۹۴ سالگی داریوش اسدزاده

آذر ماه امسال، داریوش اسدزاده ۹۴ ساله شد و با حضور در جمع صمیمی کارکنان روزنامه جام جم سالروز تولد خود را جشن گرفت. او در جشن تولدش آرزو کرد که سنش به ۱۰۰ سالگی برسد

او در این باره گفت : ناصرالدین آرزویش بود ۱۰۰ ساله شود اما به آرزویش نرسید، امیدوارم من به آرزویم برسم و به قرن برسم.

داریوش اسدزاده ، بیماری داریوش اسدزاده ، زندگینامه داریوش اسدزاده

خاطره ای از زبان داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده در مراسم بزرگداشت خودش خاطره جالبی تعریف کرد ، او گفت : نخستین تئاتری که بازی کردم در نقش مامور جهنم بودم و با مشعلی در دست باید به بهشت می‌رفتم تا مجنون را که پی لیلی به بهشت رفته بود به جهنم بازگردانم. وقتی داخل سالن با آتشی که در دست داشتم چند تکه از پرده را آتش زدم و مردم از ترس آتش، سالن را ترک کردند.

داریوش اسدزاده ، بیماری داریوش اسدزاده ، زندگینامه داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده در مورد کم کارشدنش گفته بود :

بعضی ها به من می گویند چرا مانند گذشته در عرصه بازیگری پرکار نیستم، واقعیت این است که عوارض پیری دیگر در من خودش را کاملا نشان داده و توان کارکردن مانند گذشته ندارم ، از طرفی فیلمنامه هایی که پیشنهاد می شود، انگیزه را برای بازی در من ایجاد نمی کنند

داریوش اسدزاده سال‌ها برای هنر این مرز و بوم تلاش کرده است. همان پیرمرد خوش‌سخن و بازیگر کاربلد تئاتر، سینما و تلویزیون که به علت تشدید بیماری‌اش و جراحی سختی که گذرانده این روزها دوران نقاهت را در منزل سپری می‌کند.

READ
راز کاهش وزن مجری معروف فاش شد

بیماری داریوش اسدزاده چه بود ؟

داریوش اسدزاده مدتها بیمار بود ؛ وی مدتی در بیمارستان ایران‌مهر بستری بود و روزهای پایانی عمرش را در منزل یکی از دوستانش به سر میبرد او با انتشار پیامی برای مردم کشورش گفته بود :

به مردم بگویید همه این سال‌ها افتخار می‌کردم برای هنر این مرز و بوم خدمت کردم و بارها و بارها مرا دیدند. همیشه فخر فروختم که بهترین شغل دنیا را دارم؛ چون با هنرم، لحظات نابی را با مردم سپری می‌کنم. اما مدتی است از این نعمت محروم شده‌ام و در بستر بیماری‌ام.
اسدزاده، تصریح کرد: وضعیت جسمانی خوبی ندارم و نمی‌توانم در صحنه فیلم و نمایش قرار بگیرم و این موضوع آزارم می‌دهد. دوست داشتم این واپسین لحظات عمرم را نیز با مردم سپری می‌کردم. ناتوانی جسمی‌ام اجازه ادامه خدمت را نمی‌دهد و از مردم می‌خواهم اگر فراموشم نکردند برایم دعا کنند تا بتوانم به صحنه بازیگری برگردم و برایشان کماکان افتخار خدمتگزاری را داشته باشم.

داریوش اسدزاده امروز و در سن ۹۶ سالگی دار فانی را وداع گفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *