کد خبر : 16847
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 17:14

ذستورپخت شیرینی زبان

ذستورپخت شیرینی زبان

۱ عدد تخم مرغ ۱۵۰ گرم کره رنده شده (در فریزر قرار گرفته) ۳۰۰ گرم آرد ۱ ق غ روغن مایع ۱ ق س جوهر لیمو ۱ ق چ نمک ۱ فنجان آب ۱/۲ ق چ وانیل مراحل ۲۰ دقیقه تخم مرغ، وانیل، روغن مایع، جوهر لیمو، آب و نمک را با هم مخلوط کرده و آرد را کم کم به آن اضافه

  1. ۱ عدد تخم مرغ
  2. ۱۵۰ گرم کره رنده شده (در فریزر قرار گرفته)
  3. ۳۰۰ گرم آرد
  4. ۱ ق غ روغن مایع
  5. ۱ ق س جوهر لیمو
  6. ۱ ق چ نمک
  7. ۱ فنجان آب
  8. ۱/۲ ق چ وانیل

مراحل

۲۰ دقیقه

  1. تخم مرغ، وانیل، روغن مایع، جوهر لیمو، آب و نمک را با هم مخلوط کرده و آرد را کم کم به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا خمیر صاف و یک دستی بشود. سپس روی آن‌ را بپوشانید و اجازه دهید یک ساعت استراحت کند.

    مراحل دستور شیرینی زبان ?? عکس 4
  2. روی میز آرد پاشیده خمیر را به قطر دو سانتی متر به شکل مربع پهن کنید و کره (رنده شده) را در وسط خمیر جای دهید و چهار گوش خمیر را روی کره بکشید و با وردنه آرام آرام روی خمیر ضرباتی بزنید تا کره نرم شود.

  3. سپس خمیر را به ضخامت یک سانت پهن کرده و آن‌ را شش لا تا بزنید و در جای خنک بگذارید. پس از ۲۰ دقیقه خمیر را پهن کرده و به قطر یک سانت باز کنید و این بار بر عکس دفعه قبل عرض خمیر را طول خمیر قرار دهید و شش لا تا بزنید و در جای خنک بگذارید و باز بعد از ۲۰ دقیقه این عمل را تا ۶ بار تکرار کنید و هر بار با برس آرد اضافه خمیر را بگیرید (خمیر هزار لا آماده است) در آخرین مرحله خمیر را به قطر یک سانت باز کرده و قالب بزنید.

  4. روی سینی فر کاغذ روغنی انداخته از شیرینی ها قالب زده بچینید وسط آن‌ را به اندازه دو سانت برش داده و روی آنها را با شهد یا (زرده تخم مرغ ، شیر و زعفران مخلوط کرده) رومال و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه بپزید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *