کد خبر : 16811
تاریخ انتشار : شنبه 10 فروردین 1398 - 15:09

پنج گلی که باغچه خانه تان را زیبا میکند

پنج گلی که باغچه خانه تان را زیبا میکند

فصل بهار نزدیک است و خیلی خوشحال هستیم که شما هم تلاش می‌کنید باغچه و گلدان‌های کوچک خانه تن‌پوشی تازه و رنگارنک به تن کند تا دنیا محیط زیباتر و بهتری برای ادامه زندگی باشد.هر فصل گل‌های مخصوص خود را دارد، گل‌هایی که موجب زیبایی و طراوت آن فصل می‌شود. گل‌های فصل بهار همچنین می‌توانند

فصل بهار نزدیک است و خیلی خوشحال هستیم که شما هم تلاش می‌کنید باغچه و گلدان‌های کوچک خانه تن‌پوشی تازه و رنگارنک به تن کند تا دنیا محیط زیباتر و بهتری برای ادامه زندگی باشد.هر فصل گل‌های مخصوص خود را دارد، گل‌هایی که موجب زیبایی و طراوت آن فصل می‌شود. گل‌های فصل بهار همچنین می‌توانند این شادابی و طراوت را به خانه شما بیاورند.

با مطالعه این مقاله چه چیزهایی بدست می‌آوریم؟

  • گل‌های مناسب جهت کاشت در فصل بهار(گل‌های فصل بهار) کدامند؟
  • خصوصیات گل لاله چیست و تنوع رنگ و روش نگهداری از آن چگونه است؟
  • چه گونه‌هایی از گل لاله برای کاشت و نگهداری مناسب است؟
  • نیازها و روش نگهداری از گل لاله چیست؟
  • خواص گل بنفشه و روش کاشت و نگهداری از گل بنفشه به چه صورت است؟
  • تنوع رنگ گل همیشه بهار چیست و روش تکثیر گل همیشه بهار چگونه است؟
  • خصوصیات گل پامچال و نحوه کاشت آن به چه صورت است؟
  • خصوصیات گل محمدی و روش کاشت آن چیست؟

گل لاله گیاهی محبوب و دوست داشتنی

گلهای فصل بهار و گل لاله

گلهای فصل بهار و گل لاله

قطعا همه ما نام گل زیبای لاله به گوشمان خورده است و زیبایی و طراوت آن را در فصل بهار مشاهده کرده‌ایم. گل لاله در ایران در فصل زمستان و بهار به بار می‌آید و در نیمه دوم اسفند ماه در مراکز توزیع و فروش گل و گیاه به چشم می‌خورد. گل لاله‌ دارای تنوع رنگ زیادی هستند.گل لاله از گل‌های فصل بهار است که در رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی، زرد، صورتی، آبی روشن، ارغوانی، کرم، سفید،  قهوه‌ای تیره، مشکی و سبز رخ عیان می‌نماید.

جالب است بدانید تاکنون بیش از ۱۵ نوع گل لاله توسط پرورش دهندگان شناسایی شده‌اند. از لحاظ ظاهری، اندازه پهنای گل‌های گونه‌ها متفاوت است و بین ۱۷٫۵- ۲٫۵ سانتی متغیر است. البته این میزان تا هنگامی که  گل ها کاملا باز می‌شوند در نظر گرفته شده است. همچنین ارتفاع این گونه‌ها بین ۹۰- ۷٫۵ سانتی متر متغیر می‌باشد.

چه گل لاله‌ای برای نگهداری مناسب است؟

باید دقت نمایید بیشتر گونه‌های گل لاله برای نگهداری در منزل مناسب نیستند و برخی از گونه‌های این گیاه برای کاشت و پرورش آنهایی هستند، که زمان کمتری طول می‌کشد تا به گل می نشینند. به عنوان مثال((Keizerskroon))  دارای گل‌هایی به رنگ زرد و با نوارهای قرمز رنگ، ((Brilliantstar)) یا ستاره درخشان دارای گل‌هایی به رنگ قرمز، ((Scarlet Cardinal)) یا کاردینال قرمز، ((Gardenparty)) گاردن پارتی، ((merry widow))  یا بیوه‌های شاد، با گل‌هایی به رنگ سرخ و لبه‌هایی سفید از گونه‌هایی هستند که می‌توان از آنه‌ها به سادگی نگهداری کرد. به طور کلی لاله‌ها از لحاظ باغبانی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول لاله‌هایی باشاخه‌های گلدهنده بلند که مناسب جهت گل شاخه بریده هستند و لاله‌هایی با شاخه‌های کوتاه و گل‌های درشت که اکثرا در گلدان کاشته می‌شوند.

READ
آموزش ساخت گل سر/گلسازی

مراقبت و نگهداری از گل لاله چگونه است؟

دمای مناسب گل لاله:

دمای ایده‌آل جهت نگهداری از این گیاه، در روز ۱۶ درجه سانتیگراد و در هنگام شب بین ۴ تا ۷ درجه سانتیگراد می‌باشد. در حقیقت اگر از گل لاله در گلدان نگهداری می‌کنید، در هنگام شب آن را به محل خنک‌تری منتقل نمایید.

نور مورد نیاز:

لاله نیاز به نور غیر مستقیم یا نور فیلتر شده دارد.

رطوبت مورد نیاز:

خاک گیاه نیاز به رطوبت دائمی دارد. در نتیجه با مشاهده خشکی سطح خاک اقدام به آبیاری نمایید.

کوددهی و تغذیه:

گل لاله نیازی به کودهی ندارد.

نکته:

پس از اتمام دوره گلدهی گل لاله، نیازی به آبیاری آن نیست. زمانی که برگ‌های آن به طور کامل زرد شدند، پیاز گل لاله را از خاک خارج نموده و درون پاکت کاغذی و یا مقوایی که جریان هوا توانایی عبور دارد، قرار داده و یا اینکه گیاه را در داخل خاک همراه با پیاز در محل ذکر شده، تا آذر ماه سال آینده مراقبت نمایید.

گل بنفشه گیاهی دیگر که نوید فصل بهار می‌دهد

گلهای بهاری و گل بنفشه

گل بنفشه

اگر دقت کرده باشید، گل بنفشه به دلیل مقاومت زیاد، بیشتر در باغچه‌ها و پارک‌ها کاشته می‌شود و زیبایی خاصی به محیط اطراف خود می‌بخشد. علاوه بر زیبایی، دارای کاربردهای طبی فراوان است، از جمله تصفیه کننده خوبی برای خون است. گل بنفشه از دیگر گل‌های فصل بهار است.

READ
کت آستین کوتاه برای لباس عروس دکلته.وسال مورد نیاز عروس

زادگاه گل بنفشه در نواحی معتدل جهان است. گلی که دارای ساقه‌های کوتاه و رنگ‌های متنوع زرد، سفید، بنفش، ارغوانی تا آمیزه ای از این رنگ ها می‌باشد. این گیاه تاکنون در بیش از ۵۰۰ گونه‌ یافت شده است که ۱۹ گونه آن بومی ایران هستند. لازم به ذکر است در کشور ما بنفشه معطر و بنفشه سه رنگ که بومی ایران هستند و نیز بنفشه های دو رگه زینتی که به بنفشه فرنگی شناخته می‌شوند، بیش از دیگر انواع گل بنفشه یافت می‌شود.

نگهداری و مراقبت از گل بنفشه

خاک مورد نیاز بنفشه:

خاک مورد نیاز این گیاه، خاکی سبک و غنی می‌باشد. استفاده از خاک برگ، کوکوپیت و پرلیت مناسب است.

آبیاری و رطوبت مورد نیاز گل بنفشه:

این گیاه بسیار علاقه‌مند به آبیاری و رطوبت است. سعی کنید خاک آن‌را همیشه مرطوب نگاه دارید.

دما:

نسبت به سرما مقاوم است

نور مورد نیاز گل بنفشه:

نور شدید آفتاب موجب از بین رفتن رنگ گل‌ها خواهد شد.

گل همیشه بهار راز زیبایی باغچه‌ها در میان گل‌های فصل بهار

گل همیشه بهار

گلهای فصل بهار و گل همیشه بهار

گل محمدیاین گل زیبا با دارا بودن گل‌های درشت در رنگ‌هایی مانند نارنجی و زرد یکی از گل‌های فصل بهار جهت زینت بخشیدن به باغچه‌های شما می‌باشد.

این گیاه به راحتی از طریق بذر قابل تکثیر است. در نواحی که دارای آب و هوای معتدل است میتوان بذر گیاه را در مهر ماه کاشت. اما در مناطقی که هوا نسبتا سرد است اوایل بهار نسبت به کاشت گیاه اقدام کنید. پس از ۱۰ روز بذر همیشه بهار شروع به جوانه زنی می‌کند. البته می‌توانید از نشاء‌های آماده این گیاه زیبا به راحتی آستفاده نمایید.

گل پامچال از گل‌های فصل بهار

گل پامچال

گل پامچال

یکی از اولین نوید دهنده‌های بهار گل پامچال می‌باشد. این گیاه چندین ساله است و نزدیک به ۴۰۰ گونه دارد که در سراسر جهان شناخته شده است. این گیاه بومی مناطق سرد سیر و معتدل نیمه شمالی است. بنابر این مقاومت خوبی به سرما دارد. اما برخی از گونه‌های آن به سرما حساس است. گل‌های پامچال در رنگ‌های صورتی، آبی، سفید، زرد، قرمز و ارغوانی دیده می‌شوند.

READ
آموزش نگه داری و پرورش ونوس حشره خوار/پرورشگیاه

روش کاشت گل بهاری پامچال چگونه است؟

برای کاشت پامچال باید به خاکی که بذر گل پامچال را در آن کاشته می‌شود دقت نمایید.گلدان‌ها را از خاک غنی، کودهای گیاهی، خاک برگ، کوکوپیت و پرلیت پرکنید و دانه‌ها را در عمق ۱۵ سانتی متری بکارید. همچنین می‌توانید بوته این گیاه را در اوایل پاییز بکارید. به این نکته توجه کنید که گل پامچال برای رشد نیازمند رطوبت و هوای خنک است. گلدان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد و به منظور خارج شدن آب از کف گلدان، در کف گلدان دو یا سه سوراخ ایجاد کنید.

گل رز محمدی بکارید و از زیبایی و عطر آن لذت ببرید!

گلهای فصل بهار و گل محمدی

گل محمدی

این گل پر خاصیت درختچه‌ی زیبای کوچکی است که دارای شاخه‌های زیاد و تیغ‌های ریز می‌باشد. قسمت روی برگ‌های آن سبز براق و پشت خزی دارند. گل‌های آن صورتی کم رنگ دارند و بسیار معطر می‌باشند. این گل‌ها در بهار شکوفه می‌زنند.

گل رز محمدی را چگونه بکاریم؟

یکی از نکاتی که قبل از کاشت گل رز محمدی باید مورد توجه قرار گیرد، تهیه خاک سبک است. قبل از کاشت خاک را کاملا شخم بزنید تا رشد ریشه‌ها به راحتی صورت پذیرد. اگر با هدف احداث پرچین اطراف باغ اقدام به کاشت گل رز محمدی می‌نمایید، فاصله ردیف‌ها ۲ تا ۵/۲ متر و فاصله بین بوته‌ها ۱ تا ۵/۱ متر در نظر بگیرید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید گل و گیاه مورد نظر خود را در فصل بهار انتخاب کرده باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *