کد خبر : 16804
تاریخ انتشار : جمعه 9 فروردین 1398 - 21:16

چگونه از ماهی قرمزهای سفره هفت سین نگه داری کنیم؟

چگونه از ماهی قرمزهای سفره هفت سین نگه داری کنیم؟

ماهی قرمز یک نوع ماهی زیبا و دوست داشتنی است که مهمان سفره هفت سین بسیاری از ایرانیان در عید نوروز می باشد، برای آشنایی با نحوه نگهداری و غذای ماهی قرمز پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان دنبال نمایید. ماهی قرمز که در ایران به نام ماهی گلی نیز معروف است به

ماهی قرمز یک نوع ماهی زیبا و دوست داشتنی است که مهمان سفره هفت سین بسیاری از ایرانیان در عید نوروز می باشد، برای آشنایی با نحوه نگهداری و غذای ماهی قرمز پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان دنبال نمایید.

ماهی قرمز که در ایران به نام ماهی گلی نیز معروف است به صورت طبیعی در آب های شیرین و پوشیده از گیاهان آبزی زندگی می کند، همچنین این نوع ماهی اغلب به همراه ماهیان برکه ای دیده می شود. در ادامه اطلاعاتی در مورد غذای ماهی قرمز و روش نگهداری آن در اختیارتان قرار داده ایم.

غذای ماهی قرمز چیست؟

استفاده از ماهی قرمز در سفره هفت سین عید نوروز از جمله سنت های ایرانیان، از قدیم تا به الان می باشد. اما در گذشته به دلیل بزرگ بودن خانه ها و وجود حوض در حیاط منازل، مردم ماهی های قرمز را در طول سال درون حوض ها می انداختند و از این رو به این نوع ماهی ها، ماهی حوضی نیز گفته می شود. از آنجا که حوض ها دارای آب راکد می باشند، بنابراین این حوض ها مرکز تجمع حشرات بوده و در نتیجه تخم های آنها، یک منبع مناسب برای غذای ماهی قرمز محسوب می شود.

READ
از بخار ذرت بوداده دوری کنید.!

غذای ماهی حوضی

امروزه نگهداری از ماهی قرمز در تنگ صورت می گیرد، بنابراین نگهداری آنها از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهترین روش برای تهیه غذای این نوع ماهی استفاده از غذای آماده و مخصوص آنها می باشد. توجه داشته باشید که غذای ماهی قرمز باید در ظروف در بسته و در محیط خشک، خنک و تاریک نگهداری شود و همچنین در هنگام خرید حتما به تاریخ مصرف آن دقت شود، زیرا غذاهای تاریخ گذشته برای سلامت ماهی مضر می باشد. تغذیه ماهی باید به صورت دوبار در روز و در مدت یک یا دو دقیقه صورت گیرد، دادن غذا به مقدار بیشتر موجب انباشته شدن مواد آلی و دفعی شده  که در نهایت منجر به مسموم شدن ماهی می گردد. شما همچنین می توانید از خرده های ریز نان و نیز حبوبات پخته شده و یا زرده تخم مرغ برای تغذیه ماهی های قرمز استفاده نمایید. حال بعد از آگاهی از تغذیه ماهی قرمز شما را با روش نگهداری آن آشنا می کنیم.

غذای ماهی قرمز

روش نگه داری از ماهی قرمز

همانطور که می دانید ماهی ها برای ادامه زندگی خود به آب سالم ، هوا و محیط مناسب نیاز دارند، استفاده از آب شهری خطر چندانی برای سلامتی ماهی های قرمز ندارد، بنابراین می توانید ظرفی را پر آب کرده و به مدت یک شبانه روز در جایی قرار دهید تا کلر آب از بین برود، همچنین در هنگام قرار دادن ماهی در آب دقت داشته باشید که دمای آب تازه با دمای آبی که ماهی در آن قرار دارد، یکسان باشد، تعویض آب ظرف ماهی لازم است که یک یا دوبار در طول هفته انجام شود و نیز مقدار آب مورد نیاز برای هر ماهی حداقل یک لیتر می باشد.

READ
آشنایی با رژیم گیاهخواری

لازم است تنگ و یا ظرفی که برای ماهی گلی انتخاب می کنید از فضای کافی برخوردار بوده و نیز دارای دهانه گشاد باشد، زیرا ماهی ها به اکسیژن موجود در سطح آب نیاز داشته و این اکسیژن می تواند از طریق سطح هوایی که با آب در تماس است تامین شود. دقت داشته باشید که ظرف نگهداری از ماهی را هر دو هفته یکبار با نمک طعام و یا دیگر مواد ضدعفونی کننده شست و شو دهید. همچنین دمای مناسب برای زندگی ماهی ها در حدود ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *