کد خبر : 16484
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 13:06

طرزتهیه دسر سوئدی بسیار خوشمزه فلن انبه

طرزتهیه دسر سوئدی بسیار خوشمزه فلن انبه

دسر سوئدی بسیار خوشمزه فلن انبه برای تهیه کارامل، شکر، عسل و آب را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید تا به شکل کارامل در آیند. این مخلوط را کف یک قالب بزرگ و یا قالب های کوچک بریزید و کنار بگذارید. دسر فلن انبه (Flan) نوعی دسر سوئدی بسیار خوشمزه است که شبیه

دسر سوئدی بسیار خوشمزه فلن انبه

دسر سوئدی بسیار خوشمزه فلن انبه

برای تهیه کارامل، شکر، عسل و آب را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید تا به شکل کارامل در آیند. این مخلوط را کف یک قالب بزرگ و یا قالب های کوچک بریزید و کنار بگذارید.

دسر فلن انبه (Flan) نوعی دسر سوئدی بسیار خوشمزه است که شبیه کرم کارامل و کاسترد می باشد.

دسر فلن انبه

مواد لازم کارامل:

شکر: یک پیمانهعسل یا شیره افرا: ۳ قاشق سوپ خوریآب: یک چهارم پیمان

مواد لازم فلن:

شیر عسلی: یک پیمانهخامه: یک پیمانهوانیل: یک قاشق سوپ خوریانبه (نگینی خرد شده): یک و یک دوم پیمانهپنیر خامه ای: ۱۹۰ گرمتخم مرغ: ۵ عدد

مواد لازم رویه:

شکر قهوه ای: یک چهارم پیمانهکره: ۳ قاشق سوپ خوریانبه (نگینی خرد شده): یک پیمانهپودر دارچین: یک قاشق سوپ خوری

دسر فلن انبه

طرز تهیه دسر فلن انبه

طرز تهیه:

برای تهیه کارامل، شکر، عسل و آب را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید تا به شکل کارامل در آیند.این مخلوط را کف یک قالب بزرگ و یا قالب های کوچک بریزید و کنار بگذارید.

تمامی مواد فلن را در مخلوط کن با هم به خوبی مخلوط کنید و روی لایه کارامل داخل قالب ها بریزید.روی قالب ها را با فویل بپوشانید و آنها را حدود ۴۵ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد(۳۲۵ درجه فارنهایت) قرار دهید تا فلن بپزد. پس از خنک شدن، قالب ها را حدود ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

READ
آموزش تصویری بافت شال گردن شیک و زنونه/بافتنی

برای تهیه رویه، شکر قهوه ای را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید. پس از گرم شدن، شکر، کره و سپسانبه نگینی خرد شده و پودر دارچین را اضافه کنید، کمی تفت دهید. قالب ها را از یخچال در آوریدو در ظرف های سرو برگردانید. مخلوط رویه را روی دسرها پخش کرده و سرو کنید.

راجع به خواص انبه بیشتر بدانید

خواص انبه برای بیماران دیابتی

بیماران دیابتی مقدار بیش از حد قند در خون دارند. این مقدار بالای قند به عروق آسیب می رساندشاید تعجب کنید انبه با این همه طعم شیرین چطور برای دیابتی ها مفید است. اطلاعات زیر هر گونهشک و تردید را برطرف میکند. انبه حاوی آهن، پتاسیم، اسید فولیک، ویتامین A، C و B6، مواد مغذیو فیبر است . با توجه به مطالعه انجام شده ‘انبه از میوه هایی است که در سراسر جهان زیاد مصرف می شودو پرطرفدار است طبق پژوهشهای انجام شده این یک باور غلط است که چون انبه یکی از شیرین ترینمیوه هایی است که ما داریم،پس چاق کننده است. مطالعات متعددی در سراسر جهان اثبات کرده استکه انبه قند خون را ثابت نگه می دارد و آنرا کنترل می کند.

همچنین بخوانید :  دسر لیوانی هلو، برای سلیقه های خاص

در مطالعه اخیر انجام شده توسط دانشمندان، ۲۰ بزرگسالان در گروه سنی ۲۰ سال و ۵۰ سال انتخابشدند. دسته ای از بزرگسالان شامل ۱۱ زن و ۲۰ مرد. دانشمندان سطح BMI و قند را در آغاز آزمایشمحاسبه کردند در طی مدت پژوهش به هر کدام هر روز ۱۰ گرم انبه دادند.در پایان ماه سوم، زمانیکه سطح قند آنها را بررسی کردند، نشان داد که سطح قند خون پایین آمده در نتیجه، به این نتیجهرسیدند که بیماران مبتلا به دیابت ضرر ندارد.

 دسر فلن انبه

طرز تهیه دسر فلن انبه سوئدی

خواص انبه برای پیشگیری از آسم:

خطر پیشرفت آسم در افرادی که مقدار فراوانی از مواد مغذی ویژه‌ای مصرف می‌کنندبسیار پایین است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتین است که در انبه، پاپایا، زردآلو،بروکلی، طالبی، کدو حلوایی و هویج یافت می‌شود.

READ
اموزش دوخت تصویری لباس عروسکی برای بچه ها/خیاطی

سرطان و انبه:

بر اساس مطالعات انجام شده در موسسه بهداشت عمومی تغذیه در دانشگاه هاروارد،برنامه غذایی سرشار از بتاکاروتین، نقش یک مدافع را در برابر ابتلا به سرطان پروستات ایفا می‌کندو همچنین در مطالعات انجام شده در ژاپن به اثبات رسید که مصرف بتاکاروتین نتایج معکوسیرا در پیشرفت سرطان روده حاصل می‌کند.

محققانی که در دانشگاه اگریلایف تگزاس تاثیر عصاره پلی‌فنول موجود در انبه را در محیط آزمایشگاهیبر روی سرطان روه، سینه، ریه، خون و پروستات بررسی نمودند، دریافتند که انبه تاثیرات مثبتیبر تمامی انواع سرطان‌های ذکر شده دارد اما بیشترین تاثیر را بر روی سرطان سینه و روده از خودنشان می‌دهد. محققان امیدوارند که با انجام یک آزمایش بالینی جزئی بر روی افرادی که به طورفزاینده‌ای با التهابات داخلی مواجهند و خطر ابتلا به سرطان در آنها بالاست، اثبات کنند که انبهدر پیشگیری و درمان سرطان تاثیرات مثبتی دارد.

سلامت استخوان‌ها با مصرف انبه:

جذب ویتامین K ناکافی خطر شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.جذب ویتامین K به میزان کافی با مصرف به موقع میوه‌ها و سبزیجات تامین می‌شودو برای بهبود جذب کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان‌ها ضروریست، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *