کد خبر : 16481
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 12:51

طرز تهیه ژله شکری‌های نوستالژیک

طرز تهیه ژله شکری‌های نوستالژیک

طرز تهیه ژله شکری‌های نوستالژیک ژلاتین یک ماده غذایی است نه یک افزودنی غذایی و به دلیل داشتن بافت منحصربه فرد آن که می تواند در محلول آبی یک ژل کشسان برگشت پذیر تشکیل داده، در دمای بدن ذوب شود. ژله شکری از جمله شیرینی‌های فانتزی و خوشمزه است که برای سفره هفت سینو پذیرایی

طرز تهیه ژله شکری‌های نوستالژیک

طرز تهیه ژله شکری‌های نوستالژیک برای هفت‌سین ۹۷

ژلاتین یک ماده غذایی است نه یک افزودنی غذایی و به دلیل داشتن بافت منحصربه فرد آن که می تواند در محلول آبی یک ژل کشسان برگشت پذیر تشکیل داده، در دمای بدن ذوب شود.

ژله شکری از جمله شیرینی‌های فانتزی و خوشمزه است که برای سفره هفت سینو پذیرایی از میهمانان عید مناسب است.

ژلاتین یک پروتئین خوراکی است که به طور عمده از فرآوری کلاژن که ساختمان اصلی تشکیل دهنده پوست،تاندون ها، استخوان و … مهره داران است به دست می آید.

پوست و استخوان حیواناتی مثل گاو و یا ماهی را در آب جوشانده و به وسیله اسید، محلولی را از آن استخراج می کنندکه این فرآیند چندین روز طول می کشد.سپس با فرآوری این محلول و خشک کردن آن ژلاتین حاصل می شود.

باید گفت که ژلاتین ماده ای جامد، ترد و شفاف بوده و طیف رنگی آناز زرد کم رنگ تا سفید می باشد، بی مزه و بی بو است و دارای ۹۰- ۸۴ درصد پروتئین،۲-۱ درصد نمک های معدنی و ۱۵-۸ درصد آب بسته به منبع مورد استفاده آنمی باشد. همچنین فاقد قند، چربی و مواد افزودنی است.

ژلاتین گیاهی نداریم

حتما شنیده‌اید که به بسیاری از گیاهخواران توصیه می‌شود از ژلاتین گیاهی استفاده کنند درحالی‌که ژلاتین تنها از حیواناتبه دست می‌آید و به هیچ عنوان منشا گیاهی ندارد اما آگار (نوعی جلبک) و پکتین (کربوهیدرات گیاهی)از جمله ترکیباتی هستند که می‌توان جایگزین ژلاتین کرد. پکتین یک پلیمر اشتقاقی قندی- اسیدی است کهاز ساختار‌های ژلاتینی گیاهی موجود در میوه و سبزی به دست می‌آید.

READ
آموزش درست کردن پشمک مخصوص شب یلدا/شیرینی

ژلاتین یک ماده غذایی است نه یک افزودنی غذایی و به دلیل داشتن بافتمنحصربه فرد آن که می تواند در محلول آبی یک ژل کشسان برگشت پذیر تشکیل داده،در دمای بدن ذوب شود و احساس دهانی خوبی را به وجود آورد.در صنایع غذایی مصرف بالایی دارد مثل پاستیل و محصولات ژله ای.

طرز تهیه ژله شکری

پوست و استخوان حیواناتی مثل گاو و یا ماهی را در آب جوشانده و به وسیله اسید،محلولی را از آن استخراج می کنند که این فرآیند چندین روز طول می کشد.سپس با فرآوری این محلول و خشک کردن آن ژلاتین حاصل می شود.حالا چرا ژلاتین؟ ژلاتین، اسید آمینه ی منحصر به فرد و غیر التهابی داردکه عمدتا شامل گلیسین ، گلوتامیک اسید، پرولین و آلانین است.به دلیل مصرف زیاد گوشت ماهیچه و عدم مصرف باقی قسمت های حیوان،این اسید آمینه های خاص در برنامه ی غذایی معمول امریکایی ها وجود ندارند.

ژله شکری

ژله شکری نوستالژیک

با گذشت زمان، مصرف زیاد گوشت می تواند باعث ایجاد التهاب بیش تر شوداگر که توسط پروتئین های غیرالتهابی مثل ژلاتین متعادل نشوند.هرچند ژلاتین عمدتا از اسید آمینه های غیرضروری تشکیل شده است(به این معنا که بدن تان خودش می تواند آنها را بسازد)، اما کبد که تحت فشار زیادی است،قادر نیست اسید آمینه های غیرضروری را به میزانی که بدن نیاز دارد، تولید کند.کبد برای عملکرد بهینه، به میزان فراوانی از این پروتئین ها نیاز دارد. ژلاتین باعث می شودکه کبد تجدید نیرو کند و به بدن برای دفع مواد زائد کمک کند. ژله شکری

همچنین بخوانید :  سوهان کنجدی بسیار مقوی و خوشمزه را در منزل تهیه کنید! +عکس

مواد لازم برای تهیه ژله شکری:

شکر: ۴۴۰ گرمآب سیب: ۱۸۰ میلی لیترآب لیموی تازه: یک قاشق سوپ خوریرنگ خوراکی: به مقدار لازمپودر ژلاتین: ۲ و یک دوم قاشق سوپ خویپوست لیمو (رنده شده): یک قاشق چای خوریاسانس: ۳ قطرهآب: سه چهارم پیمانهشکر اضافه: به مقدار لازم

ژله شکری

طرز تهیه ژله شکری

طرز تهیه:

READ
طرز تهیه ی خوراک زمستانی

ژلاتین را روی آب بپاشید تا به حالت اسفنجی درآید. سپس روی بخار آب قرار دهید تا رقیق و شفاف شود.آب سیب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب شده و محلول شروع به جوشیدن کند.دماسنج را داخل محلول قرار دهید و محیط داخلی ظرف را به دفعات در حین جوشیدنبا برس مرطوب کنید تا از کریستالیزه شدن شکر در دیواره داخلی ظرف جلوگیری شود.

دمای محلول باید به ۱۲۲ درجه سانتیگراد برسد. محلول را از روی حرارت بردارید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقهزمان دهید تا حباب های آن محو شود. سپس اسانس را داخل ژلاتین رقیق شده بریزید و داخل شیره اضافه کنید.پوست لیمو، آب لیموی تازه و رنگ را نیز در این مرحله به شیره افزوده و مخلوط کنید.قالب ۲۰×۲۰ سانتیمتری را چرب کرده محلول آماده را داخل آن بریزید.زمان کافی به مواد بدهید تا خنک شود. ژله شکری

 ژله شکری

آموزش تهیه ژله شکری

سپس به مدت ۸ ساعت یا یک شب داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد.سپس از قالب جدا کرده و برش دهید و یا در صورت دلخواه می توانید از کاترهای متفاوت استفاده نمایید.تکه های برش خورده را در شکر اضافه بغلتانید و در ظرف مورد نظر بچینید.این ژله را می توانید در ظرف دردار به مدت ۱۵ روز در دمای محیط نگهداری نماییدو برای ماندگاری طولانی تر نیز آن را در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.

READ
آموزش بافت کلاه آدم برفی/قلاب بافی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *