کد خبر : 16479
تاریخ انتشار : شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 12:45

با طرز تهیه شیرینی مقوی آویشن آشنا شوید

با طرز تهیه شیرینی مقوی آویشن آشنا شوید

آویشن نه تنها یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخش و ضامن سلامت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. امروز می خواهیم شما را با طرز تهیه یک مدل شیرینی مقوی آشنا کنیم. شیرینی آویشن داخل ظرف دردار و دردمای محیط به مدت ۷ روز و در یخچال به

با طرز تهیه شیرینی مقوی آویشن آشنا شوید

آویشن نه تنها یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخش و ضامن سلامت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد.

امروز می خواهیم شما را با طرز تهیه یک مدل شیرینی مقوی آشنا کنیم. شیرینی آویشن داخل ظرف دردار و دردمای محیط به مدت ۷ روز و در یخچال به مدت ۱۰ روز قابل نگهداری است.

شیرینی آویشن

مواد مورد نیاز

آرد (الک شده): یک و یک چهارم پیمانهکره (ذوب شده): یک دوم پیمانهشکر: یک چهارم پیمانهپودر آویشن: یک قاشق سوپخوریپوست لیموترش (رنده شده): ۲ قاشق چایخوریآب لیمو ترش: یک قاشق سوپخوریشکر سبز: به میزان لازم

 شیرینی آویشن

طرز تهیه شیرینی آویشن

روش پخت شیرینی آویشن

۱٫کره را با همزن برقی به مدت۳۰ ثانیه بزنید، سپس شکر را به آن افزوده و به هم زدن ادامه دهید تا کاملا مخلوط شود.

۲٫بعد پودر آویشن، پوست لیمو ترش و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

۳٫ آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید. سپس تا جایی که ممکن است با همزن برقی بزنیدو بعد از این که سفت شد، با قاشق چوبی به روند افزودن و هم زدن ادامه دهید تا به صورت خمیر درآید.

۴٫ خمیر را روی سطح آردپاشی شده بگذارید و به کمک دست به خوبی ورز دهید. بعد آن را به چند بخش تقسیم کنید.

READ
طرز تهیه  شیرینی مثلثی برای ا عیاد!شیرینی

۵٫ با استفاده از وردنه ای هر بخش را روی سطح آردپاشی شده به شکل مستطیل پهن کنید و از داخل آن مربع های ۴ سانتی متری برش بزنید.

۶٫ بعد داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن مایع چرب شده با فاصله بچینید و شکر سبز خوراکی روی آن بپاشید.

۷٫ سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده حدود ۸ دقیقه قرار دهید تا کلوچه طلایی رنگ شود.

آویشن گیاهی است دارای خواص بسیار که امروزه ما اغلب آن را به‌صورت خشک‌شده و به‌عنوان چاشنی در غذاها استفادهمی‌کنیم. از زمان‌های دور تاکنون، آویشن با خواص درمانی بسیارش جایگاه ویژه‌ای نزد مردم اعصار مختلفداشته و دارد. برای آشنایی با خواص آویشن با ما همراه شوید.

همچنین بخوانید :  شیرینی نشاسته و فندق مخصوص عصرانه!+عکس

خواص دارویی گیاه اویشن

راجع به آویشن بیشتر بدانید

آویشن نه تنها یکی از ادویه‌های محبوب در آشپزی امروزی است، استفاده از آن به عنوان دارویی شفابخشو ضامن سلامت، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. در دوران رم باستان، از این ماده برای جلوگیری از مسمومیتاستفاده می‌شد و اگر کسی دچار مسمومیت می‌شد، در آب حمامش آویشن می‌ریختند تا جلوی تأثیرات مخربمسمومیت را بگیرند. در زمانی که هنوز یخچال وجود نداشت و نگهداری از مواد غذایی دشوار بود، آویشن را در پخت غذااستفاده می‌کردند تا تأثیر مخرب گوشت فاسدشده را کم کند و از بیماری‌های ناشی از غذاهای ناسالم جلوگیری کند.قبل از این‌که آنتی‌بیوتیک‌های جدید به بازار بیایند، برای مداوای زخم‌ها از روغن آویشن استفاده می‌شد.

شیرینی آویشن

خواص آویشن

شاید شما قبلا بدون این‌که متوجه شده‌ باشید از این گیاه دارویی استفاده کرده‌اید. تیمول، فعال‌ترین عنصر آویشن،به دلیل داشتن خاصیت ضدباکتری و ضدقارچ، در تهیه‌ی دهان‌شویه‌ی قدیمی Listerine و پمادهای موضعی مثل vicks VapoRubبه کار رفته است. این حقیقت که این مارک‌های محصولات قدیمی اما نه چندان طبیعی، از تیمول به عنوان جز کلیدی در ترکیب خوداستفاده ‌می‌کردند، مهر تأییدی است بر خواص دارویی غیرقابل انکار این گیاه پرخاصیت.

READ
آموزش انواع پخت لبو شب یلدا

در ادامه‌ی این مقاله در مورد این گیاه شگفت‌انگیز و فوق‌العاده اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهیمکه به‌سادگی در زندگی روزانه‌ی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و تأثیر زیادی بر سلامت‌تان دارد.

خواص آویشن

آویشن به‌طور کلی در بهبود وضعیت سیستم ایمنی، دستگاه‌های تنفسی، گوارشی، عصبی وبخش‌های دیگر بدن تأثیر بسیاری دارد. زمانی که پای سلامتی به میان می‌آید،این گیاه مانند یک موتورخانه‌ی قوی عمل می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *