کد خبر : 16189
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 11:58

مرتب کردن دندانها بدون سیم

مرتب کردن دندانها بدون سیم

چگونه دندان را مرتب کنیم؟ در مطلب زیر در مورد ارتودنسی و تاثیر آن بر دندان ها صحبت شده است در گذشته از ارتودنسی استفاده می کردخه اند ولی امروزه از روش های جدیدی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کنند که در مطلب زیر توضیح داده شده است. متخصصان ارتودنسی و دیگر دندانپزشکان،

مرتب کردن دندانها بدون سیم

چگونه دندان را مرتب کنیم؟

در مطلب زیر در مورد ارتودنسی و تاثیر آن بر دندان ها صحبت شده است در گذشته از ارتودنسی استفاده می کردخه اند ولی امروزه از روش های جدیدی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کنند که در مطلب زیر توضیح داده شده است.

متخصصان ارتودنسی و دیگر دندانپزشکان، برای سالیان طولانی، مجبور بوده اند از سیم ها و دیگر ملزومات ارتودنسی ( بندها و براکتها )، برای وارد آوردن نیرو به نقاط مختلف دندانها استفاده کنند تا آنها را در جهات مورد نظر خود حرکت داده و یا بچرخانند تا دندانها مرتب شده و لبخند زیبایی را برای فرد به ارمغان آورند.

اما امروزه با کاربرد تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی و همچنین کاربرد نرم افزارهای پیشرفته سه بعدی و دو بعدی، در لابراتوار های تخصصی ارتودنسی آشنا و مسلط به این سیستم که در ایران، لابراتوار اختصاصی ارتودنسی بهمن  می باشد این امکان به وجود آمده است

تا بسیاری از افراد که دندانهای به هم ریخته و نامرتب دارند حتی در سنین بزرگسالی و در هر موقعیت اجتماعی یا هر شغلی که هستند بدون به کار بردن هر گونه سیم و مکعب های کوچک فلزی یا سرامیکی روی دندانهای خود، آنها را مرتب نمایند بدون اینکه دیگران، متوجه درمان ارتودنسی آنها شوند.

READ
۹ چیزی که به تيروئيدتان آسيب می رساند/سلامت

ارتودنسی

نحوه عملکرد این سیستم ارتودنسی بدین صورت است که برای هر بیمار، با استفاده از تکنولوژی کامپیوتری بسیار دقیق و پیشرفته تحت عنوان CAD/CAM ، تعدادی ردیف کننده دندانی شفاف ( الاینر-Aligner  ) که ظاهر پلاستیک فشرده با خاصیت ارتجاعی خاص و تنظیم شده دارند ساخته میشود و روی هر کدام، شماره ای منحصر به فرد، حک میشود و بیمار از آنها به ترتیب شماره‌ای که روی آنها حک شده است به مدت دو تا سه هفته ( بیست و دو ساعت در شبانه روز)  استفاده می کند.

به طوری که به فرض، امروز الاینر شماره یک، دو هفته بعد، الاینر شماره دو، دو هفته بعد از آن، الاینر شماره سه و به همین ترتیب تا آخرین الاینر را استفاده می کند تا دندانهای خود را در یک مسیر از پیش طراحی و برنامه ریزی شده در کامپیوتر که بر اساس طرح درمان متخصص ارتودنسی و توسط تکنسین های ارتودنسی و کامپیوتر با تجربه و آشنا به اصول ارتودنسی در لابرتوار می باشد به محل صحیح خود هدایت کند و بدین ترتیب دندانهایش مرتب شوند.

ارتودنسی

از جمله مزایای بی نظیر این سیستم ( سیستم ارتودنسی نامرئی بدون سیم B-Align ) ، این است که وقتی الاینرها  ( ردیف کننده های دندانی بدون سیم ) روی دندانها قرار می گیرد کاملا شفاف بوده به نحوی که توسط دیگر افراد، به سختی قابل شناسایی می باشد بنابراین هیچ گونه تداخلی در روند زندگی اجتماعی و خانوادگی بیمار ارتودنسی ایجاد نمی نماید.

READ
مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین

ارتودنسی

دیگر مزیت مهم این سیستم این است که به دلیل عدم وجود هر گونه سیم روی دندانها، فرد به راحتی میتواند بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند به راحتی مسواک بزند و از نخ دندان استفاده نماید تا پس از پایان درمان ارتودنسی و مرتب شدن دندانهایش، دچار پوسیدگی دندانی نشود چراکه موضوع پوسیدگی دندانی پس از درمان ارتودنسی با سیم، همواره یکی از موارد شکایت بیماران ارتودنسی و یا والدین آنها بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *