کد خبر : 15761
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 مرداد 1395 - 18:18

چند روش‌ خانگی برای مراقبت از مو در فصل تابستان

چند روش‌ خانگی برای مراقبت از مو در فصل تابستان

یکی از چیزهایی که باید در فصل تابستان بسیار رعایت کرد مراقبت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید است. تابش نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ، انعطاف‌پذیری و خشکی مو می‌شود. پرتوهای فرابنفش می‌توانند به پوشش بیرونی مو یعنی کوتیکول آسیب‌های دائمی وارد کرده و از طرفی به مرکز مو یعنی

چند روش‌ خانگی برای مراقبت از مو در فصل تابستان

یکی از چیزهایی که باید در فصل تابستان بسیار رعایت کرد مراقبت از مو در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید است. تابش نور خورشید باعث از بین رفتن رنگ، انعطاف‌پذیری و خشکی مو می‌شود. پرتوهای فرابنفش می‌توانند به پوشش بیرونی مو یعنی کوتیکول آسیب‌های دائمی وارد کرده و از طرفی به مرکز مو یعنی پوسته مغزی آن نفوذ کنند و آسیب‌های زیادی به آن بزنند. در اینجا به برخی از روش‌های درمانی خانگی برای پیشگیری از بروز این مشکلات می‌پردازیم.

  • یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای انواع موها این است که یک عدد لیمو را داخل ظرفی از آب بچلانید و بعد از آخرین شستشوی مو در حمام،‌ روی آن بمالید. این محلول باعث حفظ pH مو می‌شود، زیرا کمی اسیدی است و می‌تواند پوست سر را سالم نگه دارد. همچنین می‌توانید برای براق و درخشان شدن موهایتان از ترکیب کشک، نصف ‌قاشق عسل و عصاره یک عدد لیمو روی آن استفاده کنید.
  • افرادی که از خارش پوست سر و یا التهاب آن رنج می‌برند می‌توانند با مالیدن خمیر تخم شنبلیله خیس‌خورده روی پوست سر، این مشکل را برطرف کنند. سعی کنید این محلول را به خوبی بمالید و پیش از شستشو، بگذارید یک ساعت روی سر بماند. این ترکیب خواص دارویی زیادی دارد و در درمان شوره سر هم بسیار مؤثر است.
  • خمیر پاستای پخته را هم می‌توانید روی موهای خود بمالید. این ترکیب نرم‌کننده‌ای بسیار فوق‌العاده‌ برای موهای خشک و آسیب‌دیده است.
  • به منظور پیشگیری از موخوره ، یک ماسک پروتئینی بسیار قوی متشکل از سفیده تخم‌ مرغ، کشک و عصاره لیمو درست کرده و روی موهایتان بمالید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی آن بماند و بعد آن را شستشو دهید.
  • برای درمان ریزش مو می‌توانید با پختن برگ‌های کاری و تخم شنبلیله در روغن نارگیل، روغن مخصوص موهای خود را درست کنید. سپس بگذارید این محلول خنک شود. آن را در بطری نگهداری کنید و دو بار در هفته استفاده کنید. بعد از مدتی متوجه می‌شوید که موهایتان چقدر بهتر شده است./سلامتی
READ
تاثیر دیابت بر اعضای بدن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *