کد خبر : 15740
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 16:53

چرا خوردن میوه در زمان های توصیه شده به نفعتان است؟

چرا خوردن میوه در زمان های توصیه شده به نفعتان است؟

شکی نیست که خوردن میوه برای شما خوب است؛ این پیامی است که از همان سال های ابتدای عمر به ما منتقل شده است. با این حال زمان هایی وجود دارد که بدن ما بهتر می تواند میوه را به بهترین و موثرترین حالت ممکن هضم و جذب کند. یادتان باشد بدن شما روزانه به

شکی نیست که خوردن میوه برای شما خوب است؛ این پیامی است که از همان سال های ابتدای عمر به ما منتقل شده است. با این حال زمان هایی وجود دارد که بدن ما بهتر می تواند میوه را به بهترین و موثرترین حالت ممکن هضم و جذب کند.

یادتان باشد بدن شما روزانه به 3 تا 4 وعده میوه نیاز دارد که معادل تقریباً 2 تا 2 و نیم فنجان میوه در روز است.

 

میوه به این دلیل که فروکتوز زیادی دارد بهتر است صبح بعد از اینکه بدن یک خواب شبانه داشته و حالا نیاز به تقویت و رسیدگی دارد مصرف شود. اگر میوه را قبل از خواب بخورید، قند زیاد آن مانع خواب راحت شما خواهد شد. میوه توسط سیستم گوارش بدن به راحتی هضم شده و مواد مغذی آن جذب می گردد، بنابراین باید میوه را دقیقاً زمانی بخورید که به انرژی نیاز دارید، مثلاً صبح بعد از بیدار شدن یا قبل از ناهار.
بعد از خوردن میوه، 1 تا 2 ساعت صبر کنید تا کاملاً هضم شود و سپس وعده غذایی تان را میل کنید. با این کار، نفخ نمی کنید و احساس ناخوشایندی در معده تان نخواهید داشت، ضمناً روده پاک شده و آماده منبع غذایی بعدی می شود.

میوه را هرگز همراه با غذا میل نکنید

READ
تغذیه در عید نوروز

شاید شنیده باشید که می گویند همراه میوه چیزی جز میوه نخورید! هرچند خوردن سالاد میوه کار درستی است اما تا زمانی که عناصر غیر میوه ای زیادی همراه با این سالاد نباشد. اگر مقدار غذای زیادی را از منابع گوناگون همراه با میوه بخورید، فرایند گوارش کندتر از حالت طبیعی می شود. مثلاً ایرادی ندارد اگر اسموتی را همراه با یک یا دو تکه میوه یا مقداری شیر نارگیل یا شیربادام و یا سبزیجات مصرف کنید، اما نوشیدن اسموتی همراه یک وعده غذایی اشتباه است. همیشه هم از شیر در اسموتی های تان استفاده نکنید، گاهی هم می توانید آب را جایگزین شیر در اسموتی کنید تا فشار کمتری به گوارشتان وارد شود.

چرا خوردن میوه در زمان های توصیه شده به نفعتان است؟

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتان قرار می دهید تا در طول روز از آن استفاده کند. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما را شادتر و سرحال تر نگه می دارد و رفتارهای بهتری خواهید داشت

با خوردن میوه در ساعات اولیه صبح، انرژی و مواد مغذی فوری و کافی در اختیار بدنتان قرار می دهید تا در طول روز از آن استفاده کند. این افزایش انرژی و کاهش گرسنگی شما را شادتر و سرحال تر نگه می دارد و رفتارهای بهتری خواهید داشت. این امتیاز به شما کمک می کند تا برای اهداف ورزشی تان بیشتر تلاش کنید، با دیگران تعاملات مفیدتری داشته باشید و کارآمدی تان بالا برود. به غیر از این فواید، خوردن میوه برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آلتان هم خوب است! و بهتر می توانید به اندام مطلوبتان برسید. میوه ها حاوی مواد مغذی، فیبر و کربوهیدرات های سالم بیشماری هستند که بدنتان را در طول روز سرحال و شاداب نگه می دارند.
میوه های متفاوت، ارزش غذایی متفاوتی نیز دارند، بیشتر آن ها ویتامین ث قابل توجهی دارند اما آیا می دانستید آووکادو، ویتامین کا، ب 5، ب 6، و ویتامین ای و پتاسیم و فولاد بیشتری دارد؟ با مصرف ترکیبی از میوه های گوناگون، بدنتان می تواند طیف وسیعی از مواد مغذی سالم مورد نیازش را دریافت کند. موز، پتاسیم بسیار زیادی دارد و می تواند خطر فشارخون بالا و سکته مغزی را واقعاً کاهش دهد. اگر دوست دارید تجربه ای متفاوت داشته باشید، خربزه درختی (پاپایا) هم لذیذ است و هم حاوی پاپائین! پاپائین برای بهبود عملکرد گوارش بسیار عالی است.
اگر نسبت به زمان ایده آل میوه خوردن آگاه باشید و اینکه چرا نباید همراه غذا میوه میل کنید، مسیر تغذیه سالم و زندگی لذتبخش و شاد را بهتر و سریع تر طی خواهید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *