کد خبر : 15603
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 18:39

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

براي الگوي اصلي كيف يك مستطيل 28 در 19برش ميزنيم.بخشي از اين الگو روي در ميآيد.در صورتي كه بخواهيم  به شكلهاي دلخواه مدل داده و در صورت نياز  آستركشي و اماده ميكنيم ولي قسمت پايين را نميچسبانيم تا بعد از دكمه زدن آن را چسبانده و لبه‌دوزي ميكنيم. الگوي شماره 2 يك مستطيل 19 در 8 سانت زا از

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دارآموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دارآموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

براي الگوي اصلي كيف يك مستطيل 28 در 19برش ميزنيم.بخشي از اين الگو روي در ميآيد.در صورتي كه بخواهيم  به شكلهاي دلخواه مدل داده و در صورت نياز  آستركشي و اماده ميكنيم ولي قسمت پايين را نميچسبانيم تا بعد از دكمه زدن آن را چسبانده و لبه‌دوزي ميكنيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي شماره 2 يك مستطيل 19 در 8 سانت زا از چرم برش ميزنيم كه در صورتي كه الگوي شماره 1 مدل دار بود لارم است الگوي شماره ي 2 هم متناسب با بالاي الگوي شماره 1 باشد.

لازم به ذكر است با توجه به اينكه عرض اين الگو هشت سانت است فاصله برشهاي جاي كارت و عكس از لبه بهتر است 1 سانت و فاصله هر دو برش جاي كارت 1/5 سانت باشد .براي نصب دكمه آهنربايي هم وسط 19 سانت را مشخص كرده دو سانت به داخل رفته و جاي دكمه را مشخص كرده و دكمه را نصب ميكنيم اين الگو را هم پس از چسباندن طلق و آستر كشي آماده ميكنيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي شماره 3 مستطيلي به ابعاد 19 در 3 سانت است كه از چرم برش ميزنيم و به لبه‌ي بالايي آستري به ابعاد 19 در 9 مي‌چسبانيم و لبه دوزي ميكنيم با توجه به اينكه عرض اين نوار 3 سانت است براي اينكه در اثر استفاده باز نشه بهتره لبه پايين را هم دوخت ساده بزنيم.

READ
طرز تهیه ژله رنده ای یک دسر شیک و متفاوت

ابن تكه‌ي آماده شده رو زير الگوي شماره 2 قرار داده به طوري كه يك سانت آن از زير الگوي 2 بيرون باشه.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي شماره 4 يك مستطيل به ابعاد 18در 6 سانتيمتر را برش ميزنيم بعد وسط آن را پيدا كرده از دو طرف 1/5سانت داخل شده و از نقطه‌ي مورد نظر 3 ميليمتر بالا و 3 ميليمتر پايين آمده ( در مجموع 6 ميليمتر) يك مستطيل به دست ميآيد كه آن را برش زده و جدا كرده و زيپ را در اين قسمت مي‌چسبانيم (دوخت نميكنيم).

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي شماره 5 : براي اين الگو يك مربع 18 در18 سانت از آستر برش زده وسط آن را پيدا كردده و مانند الگوي شماره‌ي 4 جاي زيپ را روي آن هم برش ميزنيم.

تيكه‌ي شماره 4 را روي تيكه‌ي شماره 5 قرار داده ظوري كه دندانه‌هاي زيپ از پشت معلوم بوده ميچسبانيم و دور زيپ را ميدوزيم.

دورتادور الگوي شماره 5 را چسب زده و از روي خط زيپ تا زده اجازه ميدهيم كاملا بچسبد كه در اين حالت كيسه جيب آماده است .

لبه پايين را هم با دست يا چرخ خياطي ميدوزيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي شماره 6: دو عدد مستطيل 19 در 3 سانت از چرم برش زده و آماده ميكنيم.سپس از آستر يك مستطيل 19 در18(الگوي شماره 7 ) برش ميزنيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

يك عدد از الگوي شماره 6 را روي الگوي شماره 7 در قسمت بالا قرار داده مي‌چسبانيم لبه‌ي بالاي الگوي 6 را لبه دوزي كرده و قسمت پايين آن را با دوخت ساده به آستر ميدوزيم.

READ
طرز تهیه تاس کباب میگو / آشپزی

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

سپس آستر را وارونه كرده دومين الگوي شماره 6 را روي قسمت پايين آستر چسبانده و مثل تكه‌ي قبلي پايين آن را لبه دوزي و بالاي آن زا دوخت ساده ميزنيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي شماره 8:دو عدد الگوي شماره 8 كه مربع مستطيلي به ابعاد 9 در 8 ميباشد و ديواره‌هاي كيف هستند برش ميزنيم.اين ديواره‌ها بايد از چرم نازك باشد.

وسط الگوي شماره 8 را پيدا ميكنيم از قسمت 8 سانتي و خط عمودي ميكشيم و اين خط را چسب زده ، تا ميكنيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

الگوي آماده شماه‌ي 4 و5 كه كيسه ي جيب است را بين خط تاي دو تكه شماره 8 قرار ميدهيم و با چسب ميچسبانيم سپس دو طرف آن را روي خط تا،  ميدوزيم تا محكم شود.

(تصوير الف)

آموزش چرم دوزي | چرم دست دوز | كيف پول

تكه‌هاي شماره‌ي 8 را مطابق شكل تا زده و چسب ميزنيم. بعد دو لبه‌ي چسب زده را از داخل به نكه‌هاي شماره‌ي 6 و 7 مي‌چسبانيم .  (تصوير ب )آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

  بعد تكه‌ها را مطابق تصوير پ روي هم قرار داده جاي دكمه‌ها را روي الگوي 1 معلوم كرده لبه‌ي پايين آن را لبه‌دوزي ميكنيم و مطابق شكل چسبانده و دورتا دور كيف را ميدوزيم.

آموزش دوخت و الگوي كيف چرمي ديواره‌دار

در نهايت كيف باز شده به اين صورت ميباشد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *