کد خبر : 15573
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 10:01

این داروها را در زمان سرماخوردگی مصرف نکنید

این داروها را در زمان سرماخوردگی مصرف نکنید

این داروها را در زمان سرماخوردگی مصرف نکنید سرماخوردگی بیماری شایع در فصل سرما است که برخی افراد ترجیح می دهند درمان خود را بدون مراجعه به پزشک و با مصرف خودسرانه داروها انجام دهند.عوارض این نوع داروها سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف خودسرانه دارو در سرماخوردگی ممنوع بالا بودن هزینه های

این داروها را در زمان سرماخوردگی مصرف نکنید

سرماخوردگی ، داروی سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری شایع در فصل سرما است که برخی افراد ترجیح می دهند درمان خود را بدون مراجعه به پزشک و با مصرف خودسرانه داروها انجام دهند.عوارض این نوع داروها سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

مصرف خودسرانه دارو در سرماخوردگی ممنوع

بالا بودن هزینه های درمانی و یا تنبلی کردن برای مراجعه به پزشک در زمان سرماخوردگی باعث می شود که فرد بیمار به مصرف خودسرانه دارو و آنتی بیوتیک ها روی بیاورد.

یک فوق تخصص عفونی اطفال گفت:مصرف آنتی بیوتیک در سرماخوردگی از عوارض آن جلوگیری نمی کند و مصرف آن ضروری نیست.

درمان سرماخوردگی

دکتر غلامرضا سلیمانی ادامه داد:با توجه به اینکه بیماری های ویروسی خود به خود بهبود می یابند، پس از ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی ساده، نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.البته در سرماخوردگی ها و بیماری های عفونی ویروسی که سیستم تنفسی فرد درگیر می شود، باید ضمن خودداری از مصرف خودسرانه دارو و پیش از مزمن شدن بیماری، به پزشک مراجعه شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال تصریح کرد:به یاد داشته باشیم هر نوع آنتی بیوتیک یا به اصطلاح چرک خشک کن برای درمان نوع خاصی از عفونت ها تولید می شود. بنابراین از توصیه داروی مورد استفاده خود به دیگران پرهیز کنید.

READ
علائم بیماری کمبود آهن /سلامت

وی با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک ماده ای است که از یک میکروارگانیسم تولید یا از آن گرفته می شود و میکروارگانیسم های دیگر را از بین می برد یا مانع تکثیر آنها می شود، گفت:مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث قوی شدن باکتری ها شده و داروهایی که در مقابل این باکتری ها موثرند، اثر خود را از دست می دهند.

دکتر سلیمانی افزود:این موضوع باعث افزایش مقاومت به آنتی بیوتیک در جامعه شده و باکتری های قوی و مضر از بین نمی روند. این باکتری ها حتی باقی مانده، رشد و گسترش پیدا می کنند که در اثر آن بیماری طولانی شده و فرد دچار عارضه می شود. مضرات ناشی از ایجاد باکتری های مقاوم حتی کسانی را که آنتی بیوتیک نیز مصرف نکرده اند، تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه تمام داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند، گفت:مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک روی تمام ارگان های بدن اثرسوء دارد و می تواند باعث بروز مشکلات کلیوی، کبدی، کم خونی وخونریزی، استفراغ، اسهال، دردهای شکمی و پلاک های سفید روی زبان شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال با بیان اینکه متاسفانه مصرف خودسرانه دارو در استان در تمام گروه های سنی، بویژه کودکان به وفور مشاهده می شود، تاکید کرد:تنها پزشک می تواند تشخیص دهد که بیمار نیاز به آنتی بیوتیک دارد یا خیر. همچنین ضروری است داروی تجویز شده را برای مدت زمانی که دستور داده شده، مصرف و از تجویز داروی خود به دیگران خودداری کنیم.

READ
اگر باردار هستید نوشیدن بیشتر آب را فراموش نکنید ، /سلامت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *