کد خبر : 15354
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 تیر 1395 - 1:14

چگونه بدون رژیم در تابستان امسال وزن کم کنیم

چگونه بدون رژیم در تابستان امسال وزن کم کنیم

کم کم باید به پیشواز گرمترین فصل سال سال برویم. در طول مدت سه ماه تابستان باید از مواد غذایی استفاده کرد که بدن را در برابر گرما محافظ بدارد. در این فصل میوه های متنوع و پرخاصیت به کمک شما می آیند. فصل تابستان به دلیل تنوع میوه ها فرصت خوبی را برای افرادی

10

کم کم باید به پیشواز گرمترین فصل سال سال برویم. در طول مدت سه ماه تابستان باید از مواد غذایی استفاده کرد که بدن را در برابر گرما محافظ بدارد. در این فصل میوه های متنوع و پرخاصیت به کمک شما می آیند.

فصل تابستان به دلیل تنوع میوه ها فرصت خوبی را برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، فراهم می آورد. میوه هایی که سرشار از خواص فراوان است با دارا بودن قند طبیعی نیاز بدن به شیرینی را برطرف می کند و از طرفی مانع از افزایش وزن افراد می شود.

برای داشتن یک رژیم میوه مناسب با ۲ تن از کارشناسان تغذیه گفت و گو کرده ایم که در ادامه می آید. از آن جا که در این مطلب به صرف صبحانه، ناهار و شام اشاره شده است شما می توانید این رژیم غذایی را بعد از ماه مبارک رمضان که چربی های اضافه بدن کاهش یافته و سوخت و ساز بدن فعال شده است در پیش بگیرید. دکتر موسی صالحی متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به این که از نظر وزنی مردم به ۳ گروه تقسیم می شوند، می گوید: این ۳ گروه عبارتند از دسته ای که اضافه وزن دارند، دسته ای که دارای وزن طبیعی اند و دسته ای که دچار کمبود وزن هستند. ما در این مطلب فرض را بر این می گذاریم که افراد بیماری خاصی ندارند و بیماران کلیوی، دیابتی، کبدی، قلبی و عروقی در این دسته بندی قرار ندارند.

 

 

تقسیم بندی وزنی

افراد سالم در ۲ دسته زن و مرد تقسیم می شوند و هر یک از آن ها به سه دسته چاق، متعادل یا لاغر، تقسیم بندی می شوند. افراد چاق نباید مواد غذایی به جز میوه و سبزیجات بخورند و فصل تابستان زمان مناسبی برای کاهش وزن آن هاست زیرا میوه های متنوع در بازار فراوان است. افراد چاق باید بین صبحانه و ناهار میوه بخورند. ناهار را نصف و آن چه به طور معمول استفاده می کنند. ظهر تا شب نیز میوه یا سالاد بخورند تا در کاهش وزن موفق شوند. اما اگر وعده های غذایی مفصل مانند نان، گوشت، برنج، شیرینی بخورند و میوه هم میل کنند به علت دریافت انرژی وزن آن ها بالا خواهد رفت.

READ
توصیه های مهم برای کاهش وزن بعد از تعطیلات نوروزی

وی تاکید کرد: رژیم میوه برای افراد چاق بسیار مفید و اثربخش است و پزشکان در مطب و کلینیک درمان چاقی از این برنامه بسیار استفاده می کنند. شایان ذکر است در صورت محدود کردن ناهار، مصرف میوه محدودیت ندارد. اگر فرد وزن متعادل دارد نباید صبحانه را حذف کند اما در وعده ناهار نباید زیاده روی کند و سرخ کردنی را تا حد ممکن حذف کند و به هنگام شام تنها میوه بخورد اما در خصوص افراد لاغر، صبحانه، ناهار و شام را کامل همراه با میوه فراوان بخورند تا به وزن متعادل برسند. صالحی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف میوه که حاوی فیبر است، حجم معده را بالا می برد، می گوید: افراد متفاوتند ، برخی افراد می توانند یک کیلوگرم زردآلو بخورند و برای یک شام مفصل هم جا دارند. بعضی ها نیز پس از خوردن ۴ عدد زردآلو دیگر نمی توانند لب به غذا بزنند.بنابراین لازم است هر فرد وضعیت خود را بررسی کند. فردی که کم می خورد و می خواهد وزنش را اضافه کند ابتدا ناهار و سپس میوه میل کند و آن هایی که وزن بالا دارند اول میوه بخورند و سپس ناهار میل کنند.

مصرف میوه در متعادل نگه داشتن وزن موثر است .این کارشناس تغذیه به تمام افراد بالای ۹۰ کیلو گرم توصیه می کند، برای کاهش وزن میوه و سبزیجات بیشتری استفاده کنند و پس از کاهش وزن از کارشناس تغذیه، رژیم غذایی کم کالری و متعادل دریافت کنند تا به وزن قبلی بازنگردند. سرعت نتیجه دهی این رژیم در افراد متفاوت است، ممکن است عده ای در عرض ۲ ماه ۱۵ کیلوگرم کم کنند و عده ای نیز در ۶ ماه تنها ۵ کیلوگرم کم کنند اما این رژیم را باید ادامه داد تا به وزن مطلوب رسید. ممکن است این سوال پیش آید که آیا با حذف شدن گروه های غذایی دیگر به بدن ضرری نخواهد رسید در این زمینه باید گفت به طور کلی با خوردن میوه همراه با مغزهای خوراکی ، ویتامین، اسیدهای چرب، املاح، فیتوکمیکال و… به بدن می رسد و نیاز به ماده غذایی دیگر نیست. وی تاکید کرد: رژیم میوه سالم ترین و مفیدترین رژیم برای حفظ و کاهش وزن در جهان است. دکتر خالصیان متخصص تغذیه نیز در گفت وگو با خراسان می گوید: هرم غذایی و میزان کالری هر یک از مواد غذایی آن در بحث سلامت جایگاه مهمی دارد.

READ
مصرف زیاد پروتئین سبب کاهش میزان فشار خون و در نتیجه کاهش خطر سکته‌مغزی می شود

این هرم از کربوهیدرات ، سبزی، میوه، لبنیات، پروتئین ها، چربی، روغن و شیرینی تشکیل شده است. مصرف میوه و سبزی زیاد به علت این که نسبت به کالری شان حجم زیادی دارد از میزان آب بالایی برخوردار است و محتوای چربی کمی دارد، در کاهش وزن موثر است . به عنوان مثال ۸۸ درصد حجم یک سیب متوسط، ۹۰ درصد حجم یک هویج متوسط و ۷۵ درصد حجم یک موز متوسط را آب تشکیل می دهد اگرچه کم کالری است اما به دلیل محتوای بالای فیبر و سلولز ایجاد سیری در فرد می کند.

فیبر و سلولز باعث پر شدن معده می شود. آن گاه به مغز پیغام سیری می دهد و اشتها را از کار می اندازد. جویدن طولانی میوه و سبزی فراوان در فرد احساس سیری ایجاد می کند. در حالی که شیرینی کالری زیادی به بدن وارد می کند،حجم زیادی ندارد و راحت جویده و خورده می شود، در نتیجه وزن را بالا می برد.به عنوان مثال برای جویدن و خوردن یک سیب متوسط ۱۲۵ گرمی به ۳ دقیقه زمان نیاز است این میوه ۸۰ کالری ایجاد می کند. در مقابل برای خوردن یک قطعه شکلات ۲۵ گرمی که ۱۳۰ کیلو کالری تولید می کند، تنها یک دققه وقت نیاز است . لذا آهسته خوردن غذا در رژیم های غنی از میوه و سبزی به کنترل وزن و ایجاد سیری کمک زیادی می کند میوه خشک و تازه هر ۲ منبع خوب وطبیعی شیرینی است و جایگزین خوبی برای شیرینی و شکلات به حساب می آید.حتی در قرآن خداوند به این نکته اشاره می کند که بهتر است ابتدا از میوه و بعد از گوشت پرندگان استفاده کنید.

READ
با این رژیم غذایی بدون گرسنگی لاغر شوید

در قرآن از انگور که سرشار از امگا و ویتامین است و زیتون که دارای چربی مفید است، زیاد نام برده شده است. بسیاری از میوه ها و سبزی ها هضم وجذب طولانی تری دارد و در کنترل اشتها کمک کننده است. این دو گروه غذایی فیبر محلول در آب دارد و با ایجاد احساس سیری، به ثابت نگه داشتن میزان قند خون نیز کمک می کند.

 

 

۲۸ سالگی بهترین سن برای شروع رژیم گرفتن است

اگر قصد دارید اضافه وزنتان را کاهش دهید، متخصصان تغذیه معتقدند که بهترین زمان برای آغاز رژیم گرفتن از سن ۲۸ سالگی است. به گزارش ایسنا، بررسی ها نشان داده است موفق ترین افراد در تلاش برای لاغر شدن، کسانی هستند که از این سن شروع به رژیم گرفتن می کنند. این بررسی ها روی ۳۰۰۰ هزار زن در حدود ۳۰ سالگی صورت گرفته است. متخصصان تأکید دارند که زنان در اواخر دهه ۲۰ سالگی به دلیل داشتن زمان و اراده قوی تر بهتر از عهده این کار برمی آیند. بعلاوه چون آن ها در این سن بیشتر نگران افزایش وزن خود هستند، اغلب با تمرکز بیشتری به اهداف خود برای کاهش وزن می پردازند و توجه دارند. از سوی دیگر زنان در دهه ۳۰ سالگی اغلب به قدری مشغله دارند که کمتر فرصت می کنند به وزن خود توجه کنند و در سنین ۴۰ و ۵۰ سالگی نیز علاقه خود را برای متناسب نگه داشتن بدنشان از دست می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *