کد خبر : 15350
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 31 تیر 1395 - 0:43

سالادی برای فصل گرم تابستان

سالادی برای فصل گرم تابستان

فصل تابستان و گرمای آن گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلاتی مانند گرما زدگی در فرد می شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است از رژیم های غذایی خاصی استفاده کنیم. در این مطلب سالادی را به شما معرفی می کنیم که خوردن آن در هوای گرم تابستان می چسبد. هوا گرم شده و خوردن

Salad

فصل تابستان و گرمای آن گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلاتی مانند گرما زدگی در فرد می شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است از رژیم های غذایی خاصی استفاده کنیم. در این مطلب سالادی را به شما معرفی می کنیم که خوردن آن در هوای گرم تابستان می چسبد.

هوا گرم شده و خوردن غذاهای سرد می چسبد؛ غذاهایی که در اصطلاح عامه سبک هستند و چربی زیادی ندارند؛ غذاهایی که پروتئین کمتری دارند و برای هضم و جذبشان آب کمی را به مصرف می رسانند و کم آبی ایجاد نمی کنند…

 

در میان غذاهای مختلف یکی از انتخاب ها مناسب می تواند سالاد ماکارونی باشد؛ سالادی که نه ژامبون دارد و نه خیارشور (برخلاف معمول) و به نوعی می شود گفت، غذایی مغذی و سالم است. با ما همراه شوید تا در صفحه «دستور آشپزی» این هفته طرز تهیه سالاد ماکارونی تابستانی را به شما آموزش دهیم و نکته های ظریفی را که می تواند به هرچه خوشمزه ترشدن این سالاد کمک کند، باهم مرور کنیم.

 

 

مقدار کالری

 

موادغذایی یادشده در مجموع دارای ۱۵۳۵ کیلوکالری انرژی است که در صورت تقسیم کردن سالاد در میان ۴ نفر مقدار کالری دریافتی، برای هر نفر

۳۸۰ کیلوکالری خواهد بود. البته در صورتی که سس مایونز نیز به این سالاد افزوده شود، مقدار کالری دریافتی به ازای هر قاشق مرباخوری، ۴۵ کیلوکالری دیگر نیز اضافه خواهد شد.

 

همراه غذا

 

مهم ترین نکته هنگام خوردن این سالاد، سسی است که به آن اضافه می شود که البته توصیه می شود خانگی باشد و کم چرب، بنابراین می توانید آن را با مخلوط ماست و شوید یا طعم دهنده هایی مانند سرکه و روغن زیتون مزه دار کنید. البته سیر و

سس گوجه فرنگی نیز از دیگر طعم دهنده های کم کالری محسوب می شوند.

 

طـرز تـهـیـه

 

ابتدا ماکارونی های آبکش شده را در کاسه ای بزرگ بریزید و با روغن زیتون خوب مخلوط کنید. در مرحله بعد، نخودفرنگی پخته، ریحان، گشنیز و سینه مرغ نگینی خرد شده را اضافه کنید. در ظرفی دیگر، سس گوجه فرنگی و خردل، سرکه و ادویه ها را اضافه و با هم مخلوط کنید و به سایر محتویات سالاد بیفزایید. اگر تمایل دارید این سالاد را کاملا سرد میل کنید، بهتر است به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را در یخچال قرار دهید و در غیر این صورت، می توانید بلافاصله بعد از تهیه سالاد آن را میل کنید.

READ
مصرف زیاد پروتئین سبب کاهش میزان فشار خون و در نتیجه کاهش خطر سکته‌مغزی می شود

 

مـواد لازم (برای ۴ نفر)

 

پاستا پروانه ای پخته/۳لیوان/۴۸۰کیلوکالری

 

ریحان خردشده/۲/۱لیوان/۱۰کیلوکالری

 

گشنیز خردشده/۲/۱لیوان/۱۰کیلوکالری

 

سینه مرغ/۳۰۰گرم/۵۰۰کیلوکالری

 

نخودفرنگی پخته/۱لیوان/۱۶۰کیلوکالری

 

روغن زیتون/۴قاشق غذاخوری/۳۶۰کیلوکالری

 

سس گوجه فرنگی خانگی/۱قاشق غذاخوری/۵کیلوکالری

 

سس خردل/۲قاشق غذاخوری/۱۰کیلوکالری

 

سرکه سیب/به میزان دلخواه/۰کیلوکالری

 

نمک و فلفل سیاه/به میزان دلخواه/۰کیلوکالری

 

پیشنهاد سرآشپز

 

سامان گلریز

 

مدرس آشپزی

 

۹ راز سالاد ماکارونی

 

سالاد ماکارونی، اصلیت ایتالیایی دارد. البته آن را می توان به یونانی ها نیز نسبت داد. این سالاد، صدها دستور پخت دارد و سس های مختلفی از سرکه بالزامیک گرفته تا سس مایونز، ماست، حتی روغن زیتون و سیر می تواند در خوشمزه ترشدن آن دخیل باشد. اما نکته هایی وجود دارد که بهتر است حین تهیه آن مورد توجه قرار گیرد:

 

 

۱. بهتر است ماکارونی های فرمی به خصوص نوع پروانه ای و مته ای را برای تهیه این غذا استفاده کنید زیرا ظاهر بهتری را به سالادتان خواهند داد.

 

 

۲. ماکارونی ها را حین حرارت دادن بیشتر از ۸ دقیقه نجوشانید زیرا طولانی شدن زمان پخت، باعث نرمی بیش از اندازه آنها می شود و ظاهر سالاد را خراب می کند و باعث می شود حین هم زدن، ماکارونی ها له شوند.

 

 

۳. هرگز برای تهیه این سالاد از سوسیس و کالباس استفاده نکنید. دیده ام برخی خانواده ها برای تهیه این غذا از سوسیس های خام نیز استفاده می کنند که این کار به طور قطع اشتباه است. تا زمانی که منابع پروتئینی مانند مرغ، ماهی و حتی میگو وجود دارد، بهتر است با استفاده این مواد در سالاد ماکارونی ارزش تغذیه اش را افزایش دهید.

READ
اهمیت تغذیه و رژیم‌درمانی

 

 

۴. سبزی های برگ سبز معطری مانند شوید، گشنیز و البته جعفری از جمله سبزی هایی هستند که می توانید برای هر چه خوش طعم تر کردن سالادتان از آنها استفاده کنید. البته افزودن هر یک از آنها می تواند بنابر ذائقه تان باشد.

 

 

۵. ریحان از جمله سبزی هایی است که در تابستان طعم مناسبی را برای سالاد ماکارونی ایجاد خواهد کرد پس به عنوان یکی از اجزای ثابت این سالاد، ریحان تازه را فراموش نکنید. شما می توانید ریحان را به صورت مخلوط شده با گشنیز، شوید یا جعفری در سالادتان بریزید.

 

 

۶. حتما سالادتان را با قاشقی چوبی و دسته بلند و البته به آرامی هم بزنید به این ترتیب کمترین آسیب به اجزای سالادتان وارد خواهد شد.

 

 

۷. برای آنکه سبزی های سالادتان تازگی خود را حفظ کنند، ابتدا لازم است که ماکارونی های آبکش شده را با آب ولرم و سپس

آب سرد شستشو دهید و نهایتا با روغن زیتون مخلوط کنید و بعد از آنکه حرارت پاستاها پایین آمد، سایر مواد و از جمله سبزی های برگ سبز را اضافه کنید. به این ترتیب سبزی هایتان تازگی خود را حفظ خواهند کرد. در ضمن، هرگز به ماکارونی های تازه آبکش شده و داغ، سایر مواد غذایی و به خصوص سبزی های برگ سبز را اضافه نکنید زیرا این کار فرایند پلاسیدن سبزی ها را تسریع خواهد کرد.

 

 

۸. اگر سالاد ماکارونی تان اضافه ماند آن را در ظرف درداری بریزید و در یخچال بگذارید و از گذاشتن آن در فریزر خودداری کنید.

 

 

۹. اگر می خواهید این سالاد را با نوشیدنی میل کنید، بهتر است این نوشیدنی فقط آب باشد زیرا این سالاد به اندازه کافی دارای طعم و انرژی هست و خوردن هر نوشیدنی دیگری با آن باعث دریافت کالری بیش از اندازه می شود.

READ
دارچین رمز جوانی!گیاهان دارویی

 

اگر اضافه وزن دارید

 

بهتر است میزان روغن زیتون به کار رفته در این سالاد را کاهش دهید و مقداری در آن هویج پخته، فلفل دلمه ای قرمز و قارچ اضافه کنید به این ترتیب موادغذایی ای را افزوده اید که کالری کمتری دارد و می تواند به راحتی باعث سیری تان شود.

 

اگر کم خونی دارید

 

می توانید به این غذا ۲ عدد تخم مرغ آبپز بیفزایید و آن را به صورت رنده شده به این سالاد اضافه کنید. البته بهتر است به این سالاد، سبزی هایی مانند فلفل دلمه ای قرمز و هویج نیز بیفزایید و با آبلیموی تازه مزه دار کنید به این ترتیب بتاکاروتن و ویتامین C موجود در آنها می توانند جذب آهن را افزایش دهند.

 

اگر چربی خون دارید

 

بهتر است سبزی های برگ سبزی مانند ریحان و گشنیز رل بیشتر در تهیه این سالاد استفاده و به آن کمی هم سیرتازه و پیازچه اضافه کنید. به این ترتیب، سبزی هایی را میل کرده اید که به تنظیم کلسترول خونتان کمک خواهند کرد. البته نباید در خوردن این سالاد که کالری نسبتا بالایی دارد، زیاده روی کنید زیرا اضافه وزن و چاقی نیز عامل تشدیدکننده چربی خون هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *