کد خبر : 14865
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دی 1394 - 16:01

چگونه از شر بی حوصلگی و خستگی خلاص شویم؟

چگونه از شر بی حوصلگی و خستگی خلاص شویم؟

می دانیم که خواب برای بدن مان حیاتی است، ولی بسیاری از ما به استراحت بها نمی دهیم و اساسا کسل می شویم. به دلیل شمار بسیار زیاد آدم هایی که در ایالات متحده خواب کافی ندارند، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها حتی پا را فراتر گذاشته است و آن را ” مشکل سلامت

,[categoriy]

می دانیم که خواب برای بدن مان حیاتی است، ولی بسیاری از ما به استراحت بها نمی دهیم و اساسا کسل می شویم. به دلیل شمار بسیار زیاد آدم هایی که در ایالات متحده خواب کافی ندارند، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها حتی پا را فراتر گذاشته است و آن را ” مشکل سلامت عمومی” نامیده است.

به گزارش آکاایران اکثر ما احساس می کنیم بین کار، خانواده، دوستان، غذا پختن، و کارهایی که در جریان هستند، تحت فشار زمان هستیم، پس استراحت کافی برای عملکرد بهینه را دریافت نمی کنیم. با استناد به گزارش مندرج در وب گاه امریکایی وب ام دی  بیشتر بزرگسالان بین ۸ تا ۷.۵ ساعت خواب در شب نیاز دارند. با این حال، اکثرا ۷ ساعت یا کمتر می خوابند، که می تواند اعتیاد جامعه ی ما به قهوه و نوشیدنی های انرژی زا را توجیه کند.

اکثر آدم ها مدت زیادی بدون انرژی زندگی می کنند، و شاید حتی متوجه این مسئله نباشند که تا چه اندازه کسل هستند. برخی علائم رایج کسل بودن را در ادامه می آوریم، و نحوه ی مبارزه با آن برای داشتن احساسی بهتر را نیز بیان می کنیم.

در این جا ۵ نشانه ی کسل بودن (و این که در مقابل آنها چه باید کرد) آمده است:

۱. هر صبح چندین بار دکمه ی چرت ساعت تان را می زنید.

همه ی ما در چنین شرایطی بوده ایم، زنگ ساعت به صدا در می اید، و نمی خواهیم به آن توجه کنیم. آرزو داریم که ای کاش می توانستیم به جای دیگری از اتاق پرتش کنیم و هرگز صدای آزاردهنده ی زنگ اش را دوباره نشنویم. فشردن دکمه ی چرت ساعت یک عادت بی ضرر به نظر می آید، ولی شاید به این معنا باشد شما استراحت کافی و لازم را برای گذراندن روزتان نداشته اید.

چه باید کرد: شاید ساده به نظر بیاید، ولی سعی کنید هر شب کمی زودتر به رختخواب بروید. حتی ۱۵ دقیقه هم می تواند تأثیر زیادی داشته باشد، و از این طریق، دیگر لازم نیست مثل همیشه صبح ها در انجام کارهای تان عجله کنید.

READ
راه های طبیعی و خانگی برای سفید کردن دندان ها

۲. بدون نوشیدن چند فنجان قهوه یا نوشیدنی انرژی زا، نمی توانید روزتان را سپری کنید.

چنان چه در زمان استراحت به سراغ قهوه می روید، یا نوشیدنی انرژی زا می نوشید تا بیدار بمانید، احتمالا از وادی خستگی عبور کرده اید، و به کسلیِ مطلق وارد شده اید. در مورد نوشیدن قهوه احساس بدی نداشته باشید – پژوهش های بسیاری به اثبات فواید قهوه برای سلامت پرداخته اند – بلکه به میزان قهوه ی مصرفی تان توجه کنید. نوشیدن قهوه ی زیاد به کم شدن آب بدن منجر می شود، و کم شدن آب بدن در واقع به احساس بی حالی و کسلی منجر می شود.

چه باید کرد: به جای قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا، آب بنوشید. آب به صورت طبیعی میزان انرژی بدن را افزایش می دهد و به شما احساس هوشیارتر بودن خواهد داد، در نتیجه کسلی را از بین می برد.

۳. دوست دارید وسط روز چرت بزنید.

اگر یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارید که خوراکی های با انرژی بالا، نوشیدن آب به میزان کافی، و خواب مناسب را در بر دارد، پس باید روزتان را بدون احساس خستگی سپری کنید. با این حال، اگر با باز نگه داشتن چشمان تان مشکل دارید و کمی بعد از صرف نهار، احساس می کنید بدن تان مرتبا در هم می شکند (مرتبا انرژی بدن تان تحلیل می رود)، شاید لازم باشد برنامه ی خواب تان را بازنگری کنید. چرت زدن مزایای چشم گیری دارد، و معمولا چرت زدن های گاه به گاه مشکلات عمده ی سلامتی ایجاد نمی کنند. نیاز روزانه به چرت، شاید به این معنی باشد که نیاز دارید بیشتر چشمان تان را ببندید و بخوابید.

READ
5 بیماری مهم در زنان

چه باید کرد: شروع کنید با خودتان تنقلات انرژی دار به سر کارتان ببرید. مواد مغذی موجود در این خوراکی ها نه تنها به هوشیار ماندن تان کمک می کند، بلکه پژوهش های بی شماری نشان داده اند داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند خواب تان را بهبود ببخشد. خوراکی های طبیعی و کامل بخورید که مستقیما از زمین به بار آمده اند، این مورد می تواند خواب تان را تنظیم کند، به شما انرژی بدهد، و خیلی چیزهای دیگر.

۴. در تمرکز کردن مشکل دارید.

یکی از نشانه های مسلم مبنی بر کسل بودن شما این است که در تمرکز کردن با مشکل مواجه هستید. نداشتن استراحت کافی، ذهن تان را آشفته می کند، در خطر فراموش کردن امور و تاریخ های مهم هستید، و احتمال اشتباه کردن تان را افزایش می دهد. بدن شما، در زمان خواب، سلول می سازد، تعادل شیمیائی مغزتان را باز می گرداند، و هورمون های تان را تنظیم می کند. وقتی بی خواب می شوید، تمام این فرآیندهای حیاتی را از دست می دهید، و این امر باعث می شود مغزتان احساس گیجی و سردرگمی کند.

چه باید کرد: اگر با خوابیدن در شب مشکل دارید، سعی کنید پیش از رفتن به رختخواب کمی مراقبه و یوگا انجام دهید. بسیاری از آدم ها به این دلیل نمی توانند بخوابند که افکار مزاحم مانع از این می شود رها شوند و به حالت استراحت و تمدد اعصاب برسند، در نتیجه آرام کردن ذهن می تواند به میزان زیادی خواب آدم را بهبود ببخشد.

۵. مرتبا هوس خوردن هله هوله می کنید.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، معمولا احساس کج خلقی و تندمزاجی می کنید. ذهن تان به دنبال راهی سریع برای لذت بردن است، و هله هوله یک راه آسان برای به دست آوردن این احساس است. هم چنین، وقتی احساس کسل بودن کنید، بدن تان هوس خوراکی های مملو از کالری می کند که طبق پژوهش ها، سریعا انرژی تان را افزایش می دهد. مصرف گاه به گاه هله هوله شما را نخواهد کشت، ولی خوردن مداوم آنها می تواند به سلامتی شما آسیب بزند، و هم چنین خوابیدن در شب را برای تان سخت کند. لذا، خوردن خوراکی های فرآوری شده ی سنگین شما را به چرخه ی تباهی از کسب سریع انرژی وارد می کند؛ به خاطر کمبود مواد مغذی و مشکل هضم این خوراکی های غیرطبیعی، در شب بی خواب می شوید، و روز بعد هم روز از نو، روزی از نو.

READ
چه خطرهایی سلامت مردان را تهدید می‌کند؟

چه باید کرد: در این مورد، خیلی بهتر خواهد بود که هر زمان برای تان ممکن بود چرتی کوتاه بزنید، یا اینکه مقداری میوه و آجیل با خودتان بر سر کار ببرید. آجیل و برخی میوه های خاص میزان کالری بسیار بالایی دارند، و مواد مغذی را که برای سلامتی تان حیاتی است نیز در بر دارد. بدون این که این همه اثرات منفی هله هوله ها را جذب خودتان کنید می توانید هم چنان انرژی تان را از خوراکی به دست بیاورید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *