کد خبر : 14607
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 دی 1394 - 15:14

آموزش بافت ژاکت جلوباز زنانه ربان دار

آموزش بافت ژاکت جلوباز زنانه ربان دار

  در این آموزش قصد داریم بافتی رو بهتون آموزش بدیم که درش کاموا موهر به کار رفته.کاموایی که اکثرا نظر میدادن بافت سختی داره که به هیچ عنوان این موضوع صحیح نیست. خوب بریم سراغ بافتمون که براش نیاز به موارد زیر داریم: کلاف پشمی ۷ کلاف ۱۰۰ گرمی میل شماره ۵/۴  – سایز

baft-zanane-jelobaz-robani

 

در این آموزش قصد داریم بافتی رو بهتون آموزش بدیم که درش کاموا موهر به کار رفته.کاموایی که اکثرا نظر میدادن بافت سختی داره که به هیچ عنوان این موضوع صحیح نیست.

خوب بریم سراغ بافتمون که براش نیاز به موارد زیر داریم:

کلاف پشمی ۷ کلاف ۱۰۰ گرمی
میل شماره ۵/۴  – سایز ۳۸
کلاف موهر ۴ کلاف ۱۰۰ گرمی

بافت رو از پشت شروع می کنیم و سپس جلوی بافت رو آموزش میدیم و بعد هم آستین و ما بقی موارد

پشت: نخ موهر و پشمی را دولا کرده و با هم می بافیم ۹۶ دانه سر انداخته کشباف ۲ زیر ۲ رو ۹ سانتیمتر میبافیم بعد از آن دانه ها را به این صورت مرتب می کنیم ۵ رو+۳۰ دانه الگوی داده شده (۴ رو ۱۲ زیر ۲ رو ۱۲ زیر) ۳۰ دانه الگو ( ۴ رو ۱۲ زیر ۲ رو ۱۲ زیر) ۳۰ دانه الگو (۴ رو ۱۲ زیر ۲ رو ۱۲ زیر + ۴رو + ۵ رو ).

قبل از مرتب کردن دانه ها ما بین دانه ها ۸ دانه اضافه کنید .(۱۰۶ دانه )   طبق مدل داده شده در الگو ۳۶ سانتیمتر می بافیم بعد برای حلقه آستین ۴+۲ دانه کور می شود ۹۰ دانه باقی را ۱۵ سانتیمتر می بافیم بعد ۲ بار سرشانه را هر دفعه ۱۱ دانه کور می کنیم بعد ۴۶ دانه وسط را یکدفعه کور می کنیم .

READ
آموزش بافت تمشکی /بافتنی

جلو: نخ موهر و کاموا را دولا کرده ۵۱ دانه سر انداخته  و ۲ زیر ۲ رو ۹ سانتیمتر می بافیم بعد از آن طبق دستور زیر دانه ها را مرتب کنید از طرف خط جلوی لباس ۵ رو ۳۰ زیر( ۴رو ۱۲ زیر ۲رو ۱۲ زیر ) ۱۶ رو می بافیم  طبق دستور داده شده در الگو بافته بعد از ۳۶ سانتیمتر برای حلقه آستین ۴+۲ دانه کور می کنیم دانه های باقی مانده را ۹ سانتیمتر بافته برای یقه جلو ابتدا ۳ دانه را کنار گذاشته  رج دیگر ۲ دانه رج دیگر ۷ بار یک دانه را کنار می گذاریم و ۲۲ دانه باقی مانده را در دو قسمت هر دفعه ۱۱ دانه کور می کنیم. طرف دیگر جلو به همین صورت قرینه بافته می شود.

آستین: نخ موهر و کاموا را دولا کرده ۵۴ دانه سر می گیریم ۲ زیر ۲ رو کشباف ۱۴ سانتیمتر می بافیم و رج دیگر دانه ها را مرتب می کنیم ۱۴ دانه رو ۱۲ زیر ۲رو ۱۲ زیر ۱۴ رو می بافیم ۱۲ دانه برای پیچ است به همین ترتیب بافته و پیچ ها را طبق مدل می اندازیم بعد از ۱۱ رج  از دو طرف یک دانه اضافه می شود تا قد بافت به ۴۴ سانتیمتر برسد بعد برای حلقه ۴+۲ کور می کنیم و هر رج ۱ دانه از دو طرف کور می شود تا قد حلقه آستین اندازه حلقه جلو و پشت شود بعد ۱۲ دانه باقی مانده را یکدفعه کور می کنیم.

READ
طرز تهیه نان سامسا

یقه: درز سرشانه را می دوزیم دور تا دور از یقه و دانه های نگه داشته شده ۹۴ دانه حاصل را ۲ زیر ۲ رو ۱۵ سانتیمتر بافته کور می کنیم.

سجاف: ( ۲ عدد )- ۲۱ دانه سر انداخته با نخ دولای موهر و کاموا از زیر می بافیم تا۵/۶۷ سانتیمتر شود بعد کور کرده از بالای یقه دوخته یا پایین کشباف می دوزیم و در آخر دکمه تزیینی فشاری روی آن می دوزیم.

بند کمربند:با نخ دولای موهر و کاموا ۳۲۵ دانه سرانداخته هم از زیر ۴ سانتیمتر می بافیم بعد تمام دانه ها را کور می کنیم.

نقشه های مربوط به بافتمون رو هم در زیر براتون قرار میدم

http://up.ariabanoo.com/baftani/model-baftani/baft-zanane-jelobaz-robani-1.jpg

http://up.ariabanoo.com/baftani/model-baftani/baft-zanane-jelobaz-robani-2.jpg

http://up.ariabanoo.com/baftani/model-baftani/baft-zanane-jelobaz-robani-3.jpg

http://up.ariabanoo.com/baftani/model-baftani/baft-zanane-jelobaz-robani-4.jpg

خوب خوشحالیم برای این بافت هم در کنار ما بودید و از بافت حتما لذت بردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *