کد خبر : 14595
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 دی 1394 - 10:39

8تهدید برای سلامت زنان

8تهدید برای سلامت زنان

انجمن سلامت آمریکا در گزارشى ۸ عامل خطرساز براى سلامت زنان را معرفى کرد. به گزارش پایگاه ملى ایتالیا (ansa)، انجمن سلامت آمریکا پس از تحقیقات ۳ ساله اى که بر روى ۲۳۹۱ زن در سنین بعد از یائسگى انجام داد، هشت عامل خطرساز را به ترتیب اهمیت به شرح زیر اعلام کرد: ۱- دیابت،

انجمن سلامت آمریکا در گزارشى ۸ عامل خطرساز براى سلامت زنان را معرفى کرد.
به گزارش پایگاه ملى ایتالیا (ansa)، انجمن سلامت آمریکا پس از تحقیقات ۳ ساله اى که بر روى ۲۳۹۱ زن در سنین بعد از یائسگى انجام داد، هشت عامل خطرساز را به ترتیب اهمیت به شرح زیر اعلام کرد:
۱- دیابت، ۲- چاقى، ۳- پرفشارى خون، ۴- سیگار، ۵- اختلال ریتم بیوالکتریک قلب، ۶- تغییر ضربان قلب (تپش قلب)، ۷ _ حمله قلبى، ۸- نارسایى کلیه.
یافته ها نشان مى دهد، دیابت و چاقى دو عامل موثر در بروز انواع بیمارى ها به ویژه نارسایى کلیه و نارسایى قلبى هستند. به طورى که بر طبق آمارها، چاقى ۸ درصد و دیابت ۱۳ درصد احتمال بروز نارسایى کلیه را افزایش مى دهد.
نارسایى قلبى نیز یکى از عوارض چاقى شدید و یکى از علل اصلى مرگ و میر در زنان است.مدت زمان چاقى، نقش مهمى در تعیین خطر ابتلا به نارسایى قلبى دارد.
تغییراتى که در ساختار و عملکرد حفره هاى قلب رخ مى دهد و همراهى شایع فشار خون بالا و دیابت مجموعاً سبب اختلال فعالیت پمپ کردن قلب و بروز علائمى نظیر تنگى نفس، اختلال خواب (آپنه شبانه) و محدود شدن فعالیت بدنى مى شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *