کد خبر : 14468
تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1394 - 18:10

آموزش بافت پروانه ای

آموزش بافت پروانه ای

برای بافت این مدل بستگی به سلیقه خودتون میتونید تعداد دانها را کم و زیاد کنید هر چی تعداد دانهها بیشتر باشه پروانه بزرگتر میشه. من با 5 دانه توضیح میدم. پس دانهای سر انداخته باید مضربی از 5 باشند به اضافه دو تا برای حاشیه مثلا اگر بیست تا که مضرب چهارم پنج هست

آموزش بافت پروانه ای

برای بافت این مدل بستگی به سلیقه خودتون میتونید تعداد دانها را کم و زیاد کنید هر چی تعداد دانهها بیشتر باشه پروانه بزرگتر میشه.
من با 5 دانه توضیح میدم.
پس دانهای سر انداخته باید مضربی از 5 باشند به اضافه دو تا برای حاشیه مثلا اگر بیست تا که مضرب چهارم پنج هست رو در نظر بگیریم +4 تا حاشیه میشه24تا
دانه اولرا میگیریم دانه دوم را از زیر میبافیم. 5 دانه بعدی رو بدون اینکه بافته بشه د رون میل بعدی میگیریم و نخ را از روی کار عبور میدهیم. حالا 5تا از زیر میبافیم و دوباره 5 دانه بعدی رو نمیبافیم و نخ را از روی کار عبور میدهیم.
به رج رو که میرسیم همه را از رو میبافیم دانهایی که توی رج قبلی بافته نشده بودند رواز رو میبافیم .
برای رج جدید باز همون کار را تکرار میکنیم.
تا نخهای روی کار به 5 برسد.
رج رو را هم میبافیم بعداز نخ 5
توی این رج 2 دانه از زیر دو دانه از 5 دانه از زیر میبافیم دانه سوم را به این صورت میبافیم که دانه را از زیر اون پنج ردیف نخ عبور می دهیم و مثل یه دانه از زیر از زیر میبافیم. و همین کار رو برای پروانه بعدی هم انجام میدهیم تا رج تموم بشه و یک ردیف پروانه داریم.
برای پروانهای جدید توی رجهای بعدی حالا اول 7 تا از زیر میبافیم و 5 دانه از زیر بعدی را نمیبافیم و دوباره مثل همون بافت پروانههای اول را تکرار میکنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *