کد خبر : 1440
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1392 - 23:54

طرز تهیه پارتی رُرهای صورتی/شمع سازی

طرز تهیه پارتی رُرهای صورتی/شمع سازی

ته هر یک از رُزها باید صاف و یکسان باشد تا به‌صورت صاف روی ظرف شما قرار بگیرند. قالب را ابتدا با آب پُر کنید و روی سطح صاف قرار دهید و ببینید که سطح صاف است یا خیر و اگر سطح شما صاف نبود روی سطح دیگری قرار دهید که صاف باشد و سپس قالب را روی آن سطح قرار دهید و با ژل پر کیند.

پارتی رُرهای صورتی به شکل شمع‌های ژله‌ای[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ]برای جذاب نمودن میزهای بزرگ، از این نمودار تعدادی با رُزها در رنگ‌های مختلف درست کنید و در ظروف کریستال گوناگون قرار دهید.[/box]:● مواد و لوازم موردنیاز
– شیرینی‌خوری پایه‌دار کریستال
– کاغذ
– مداد
– قالب گل رُز مخصوص شیرینی در دو اندازه
– برش‌دهنده یا قالب به شکل برگ
– روغن مایع
– قابلمه (یا چند قابلمه)
– دماسنج گیره‌دار
– موم ژله‌ای شمع
– رنگ صورتی و سبز مخصوص ژل
– قاشق فلزی
– شفاف‌کننده ژل
– ملاقه
– سینی فر
– کاغذ آلومینیوم فُویل
– فتیله
– چاقوی تیز (دلخواه)
– بشقاب شیشه‌ای (دلخواه)
● روش ساخت:
۱. طرح طریقه قرار دادن رزها و برگ‌ها را روی کاغذ بکشید زیرا با این‌کار می‌توانید حساب کنید که به چه مقدار رُز و برگ نیاز دارید. اگر می‌خواهید که این نمودار شما مدت زمان طولانی روشن بماند، تعداد زیادی رُز درست کنید که در صورت تمام شدن جایگزین آنها نمائید.
۲. ته هر یک از رُزها باید صاف و یکسان باشد تا به‌صورت صاف روی ظرف شما قرار بگیرند. قالب را ابتدا با آب پُر کنید و روی سطح صاف قرار دهید و ببینید که سطح صاف است یا خیر و اگر سطح شما صاف نبود روی سطح دیگری قرار دهید که صاف باشد و سپس قالب را روی آن سطح قرار دهید و با ژل پر کیند.
۳. سطح داخل قالب را با روغن مایع چرب کنید تا ژل به‌راحتی از آن جدا شود.
۴. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پر کردن قالب‌های رز داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود، به‌تدریج رنگ صورتی را اضافه کنید و با قاشق فلزی هم بزنید تا رنگ دلخواه را به‌دست آورید.
۵. به اندازه یک سر انگشت از شفاف‌کننده ژل را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.
۶. وقتی‌که درجه حرارت ژل به اندازه‌ای که باید برسد رسید، با استفاده از یک ملاقه از ژل داخل قالب‌ها رُز بریزید.
▪ نکته طرح:
برای جذاب نمودن میزهای بزرگ، از این نمودار تعدادی با رُزها در رنگ‌های مختلف درست کنید و در ظروف کریستال گوناگون قرار دهید.
۷. رُزها را بگذارید تا به‌طور کامل سرد شوند. سپس با ضربه زدن به قالب‌ها آنها را از قالب جدا کنید و روی یک سطح سرد قرار دهید، دقت کنید سطح خیس نباشد مثلاً روی یک بشقاب صاف شیشه‌ای قرار دهید برگ‌ها را هم با ژل به رنگ سبز در قالب‌های برگی شکل درست کنید، اگر قالب به شکل برگ نداشتید می‌توانید ژل سبزرنگ را بعد از سفت شدن با چاقو به شکل برگ برش دهید، رزها را روی برگ‌ها قرار داده و سپس آنها را در یخچال قرار دهید تا به موقع از آنها استفاده نمائید زیرا اگر آنها را در محلی گرم به مدت زیادی نگه دارید رزهای صورتی مقداری از رنگ سبز برگ‌ها را به خود جذب خواهند کرد.
۸. سینی فر را با کاغذ آلومینیوم فُویل طوری‌که سطح شفاف آن به سمت بالا بپوشانید. روی آن را با کمی روغن مایع چرب کنید. تا ژل به‌راحتی از آن جدا شود.
۹. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، مقداری ژل برای درست کردن یک ورقه ژل به ضخامت ۶ میلی‌متر داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید و رنگ سبز را به‌تدریج اضافه کنید و با قاشق فلزی به آرامی هم بزنید تا رنگی سبز روشن به‌دست آید، سپس ژل را داخل سینی فر بریزید.
۱۰. وقتی‌که ژل به‌طور کامل سرد شد با قالب به شکل اشک یا برگ، ژل را برش دهید و شکل برگ‌ها را جدا کنید.
۱۱. برگ‌ها و رزهای کوچک را روی سطح ظرف شیرینی‌خوری پایه‌دار مرتب کنید، سپس رزهای بزرگتر را روی برگ‌ها قرار دهید.
۱۲. فتیله‌ها را قرار دهید، و چون رزها سریع ذوب می‌شوند، ممکنه شما بخواهید که ابتدا تعدادی از آنها را روشن کنید.
منبع:مجله ویستا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *