کد خبر : 14322
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آذر 1394 - 13:51

طرز تهیه کوکوی سبزی‌های زمستانی

طرز تهیه کوکوی سبزی‌های زمستانی

در فصول سرد سال در کشور ایتالیا کوکویی پخته می‌شود که درواقع مخلوطی از سبزیجات مختلف فصل شامل تره‌فرنگی، اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز و تخم‌مرغ است. برای پخت این کوکو، زمان زیادی لازم نیست، پس آن را برای شام امشب بپزید و لذت ببرید. مواد لازم برای ۳ تا ۴ نفر: ▪ ۲ قاشق

در فصول سرد سال در کشور ایتالیا کوکویی پخته می‌شود که درواقع مخلوطی از سبزیجات مختلف فصل شامل تره‌فرنگی، اسفناج و فلفل دلمه‌ای قرمز و تخم‌مرغ است.
برای پخت این کوکو، زمان زیادی لازم نیست، پس آن را برای شام امشب بپزید و لذت ببرید.

مواد لازم

برای ۳ تا ۴ نفر:
▪ ۲ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
▪ یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ (نگینی خرد شود)
▪ یک قاشق چای‌خوری زیره سبز
▪ ۳ عدد تره‌فرنگی حدود ۴۵۰ گرم (خلالی خرد شود)
▪ ۱۵۰ گرم برگ اسفناج
▪ ۵ عدد تخم‌مرغ بزرگ
▪ یک قاشق سوپ‌خوری ریحان تازه خرد شده
▪ یک قاشق سوپ‌خوری جعفری تازه خرد شده
▪ نمک و فلفل به میزان کافی
▪ دوسوم پیمانه پنیر پارمسان (برای سرو درصورت دلخواه)

طرز تهیه

۱) تابه متوسطی آماده کرده و روغن زیتون را در آن بریزید، سپس تابه را روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید و فلفل‌دلمه‌ای را در روغن ریخته و روی دمای متوسط اجاق‌گاز تفت دهید.
برای این منظور ۶ تا ۸ دقیقه زمان نیاز است. در طول این مدت مرتب فلفل‌های خردشده را هم بزنید. نصف قاشق چای‌خوری از زیره را نیز در مواد بریزید و یک تا ۲ دقیقه حرارت دهید.
۲ ) حالا تره فرنگی خردشده را به مخلوط فلفل و زیره اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و ۴ تا ۵ دقیقه صبر کنید تا تره فرنگی نرم شده و بپزد. سپس کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید تا مواد مزه‌دار شوند.
۳ ) برگ‌های اسفناج را شسته و همراه آب آن به مواد اضافه کنید و در ظرف را بگذارید. مدت ۵ دقیقه دیگر حرارت دهید تا اسفناج در همان آب حاصل از شستن بپزد.
▪ نکته: درصورتی که برگ‌های اسفناج درشت است، آنها را خرد کنید.
۴) تخم‌مرغ‌ها را در کاسه دیگری شکسته و با نمک، فلفل، ریحان، جعفری و باقیمانده زیره مزه‌دار کنید.
سپس آن را روی سبزیجات پخته داخل تابه ریخته و شعله اجاق‌گاز را زیادتر کنید تا تخم‌مرغ به اصطلاح خودش را بگیرد و تغییررنگ پیدا کند؛ البته برای این منظور باید در تابه را بگذارید.
۵ ) پس از اینکه سطح زیرین کوکو سرخ شد، شعله بالای فر را روشن کرده و تابه را داخل فر قرار دهید تا روی آن نیز سرخ شود ولی مراقب باشید قهوه‌ای‌رنگ نشود. در پایان، پنیر پارمسان را روی سطح کوکو رنده کرده و سرو کنید.
نکته: اگرچه مرحله پایانی پخت این کوکو در ایتالیا داخل فر اجاق‌گاز است ولی اگر اجاق‌گاز شما فر ندارد، می‌توانید پس از سرخ‌شدن قسمت زیرین کوکو، آن را به چند قسمت بریده و پس از برگرداندن تکه‌ها، سطح روی کوکو را نیز سرخ کنید.

READ
پخت کیک میوه ای /شیرینی مخصوص عید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *