کد خبر : 14301
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آذر 1394 - 19:05

طرز تهیه شیرینی نمکی پیچ دار

طرز تهیه شیرینی نمکی پیچ دار

شیرینی نمکی پیچ دار مواد لازم: 2/1 1 فنجان آب گرم (110-115 درجه فارنهایت)،   1 قاشق غذاخوری شکر،  2 قاشق غذاخوری نمک 1 بسته (4/1 اونس) خمیر مایه (مخمر) خشک فعال، 2/1 4 فنجان آرد همه منظوره، 4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک و ذوب شده،  روغن سبزیجات، 10 فنجان آب، 3/2 فنجان جوش شیرین،

بیسکویت نمکی نرم پیچ دار خانگی!+عکس

شیرینی نمکی پیچ دار

مواد لازم:

2/1 1 فنجان آب گرم (110-115 درجه فارنهایت)،   1 قاشق غذاخوری شکر،  2 قاشق غذاخوری نمک

1 بسته (4/1 اونس) خمیر مایه (مخمر) خشک فعال، 2/1 4 فنجان آرد همه منظوره، 4 قاشق غذاخوری کره بدون نمک و ذوب شده،  روغن سبزیجات، 10 فنجان آب، 3/2 فنجان جوش شیرین،

1 عدد زرده تخم مرغ بزرگ که با یک قاشق غذاخوری آب زده شده.

 شیرینی نمکی نرم پیچ دار خانگی

شیرینی نمکی پیچ دار

طرز  تهیه:
داخل کاسه استاندارد همزن، آب و شکر و نمک را ترکیب کنید، کم کم مخمر را بالای اونها بریزید و برای مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که شروع به کف کردن می کند؛ اجازه دهید خوب ترکیب شوند. قلاب همزن را در حالت ایمن قرار دهید سپس آرد و کره را داخل کاسه ریزید و با درجه پایین،  تا زمانی که همه مواد خیلی خوب با هم ترکیب شوند، بهم بزنید.
سرعت تا درجه متوسط افزایش بدید، تا زمانی که خمیر کاملا نرم شده و از کناره های کاسه کنار برود؛ یعنی حدودا 4 یا 5 دقیقه، آن ها را همچنان مخلوط کنید. خمیر را از داخل کاسه بردارید، کاسه را تمیز کنیدو با روغن سبزیجات چرب کنید.

حالا خمیر را به کاسه برگردانید، روی آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید و برای مدت1 ساعت در یک جای گرم قرار دهید؛ یعنی تا زمانی که اندازه خمیر دوبرابر شود.

READ
طرز تهیه پودینگ انار و پسته برای شب یلدا /دسر

فر را از قبل با دمای 450 فارنهایت گرم کنید و سینی را در وسط فر قرار دهید. با دو ورقه پوستی روغنی نازک، روی سینی دو صفحه ایجاد کنید.

10 فنجان آب و جوش شیرین را  در یک کاسه 8کوارتی بریزید و و ترکیب آماده شده را داخل این کاسه در حال جوش بریزید. وقتی که آب به جوش آمد، خمیر  را به سطح کاری خود ببرید و به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید.

با هر فشاری که می تونید، هر تکه خمیر را به طناب های 18 تا 20 اینچی تبدیل کنید. هر طناب را از وسط به دو نیم تقسیم کنید، دو تکه را به روی هم بپیچید و با یک فشار در پایان آن ها به هم بچسبانید. از پایین به بالا بچرخانید و با یک فشار خوب بهم بچسبانید. مانند شکل. یکی یکی با دقت هر کدام را داخل آب در حال جوش برای مدت 30 ثانیه قرار دهید. هر کدام با یک قاشق مناسب از داخل آب جوش دربیارید و به صفحه شیرینی ها برگردانید. با استفاده از یک فورچه شیرینی پزی، روی هر کدام از شیرینی ها رو با زرده تخم مرغی که از قبل آماده کرده بودیم، فورچه می کشیم و خیلی کم مثل بارش نم نم باران روی آن ها نمک می پاشیم (البته نمک اختیاری است).

READ
۸۰ مدل عروسک خوک نمدی نماد سال ۱۳۹۸

تا زمانی که رنگ اونها به قهوه ای طلایی رنگ دربیاد؛ یعنی حدودا 12 تا14 دقیقه آن ها را بپزید، سینی را در میان فر بچرخانید و اجازه بدید همه شیرینی ها طلایی شوند، سپس آن ها  را از فر خارج کنید و اجازه دهید برای مدت 5 دقیقه قبل از سرو سرد شود.

نکته: سطح کارتون را ازقبل با آرد آغشته نکنید و خمیر ها رو هم داخل آرد به هیچ وجه غلط ندهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *