کد خبر : 14210
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 مهر 1394 - 21:55

چه مواد غذايي را در فصل پاييز بیشتر مصرف کنیم ؟

چه مواد غذايي را در فصل پاييز بیشتر مصرف کنیم ؟

اين روزها هوا در حال سرد شدن است، اما جالب است بدانيد مصرف برخي از مواد غذايي مي‌تواند نقش بسيار مهمي در افزايش تحمل افراد در برابر سرماي هوا در روزهاي پاييزي داشته باشد. به عبارت ديگر، شما مي‌توانيد با تهيه فهرستي از مواد غذايي پاييزي و مصرف آنها در اين فصل از خوردن بيشتر

چه مواد غذايي را در فصل پاييز بیشتر مصرف کنیم ؟

اين روزها هوا در حال سرد شدن است، اما جالب است بدانيد مصرف برخي از مواد غذايي مي‌تواند نقش بسيار مهمي در افزايش تحمل افراد در برابر سرماي هوا در روزهاي پاييزي داشته باشد. به عبارت ديگر، شما مي‌توانيد با تهيه فهرستي از مواد غذايي پاييزي و مصرف آنها در اين فصل از خوردن بيشتر لذت ببريد.

سيب يكي از محبوب‌ترين ميوه‌هاي پاييزي است كه خوردن آن به صورت خام يا پخته شده توصيه مي‌شود. اين ميوه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌هاست و بهتر است آن را با پوست بخوريد زيرا در پوست آن ماده‌اي وجود دارد كه براي قلب مفيد است.

خرما نيز ميوه‌اي بسيار كم‌چرب و منبع خوبي براي تامين فيبر و پتاسيم مورد نياز بدن است.

گريپ‌فروت بيش از 75 درصد ويتامين C موردنياز بدن را تامين مي‌كند و منبع غني از ليكوپن است. اين رنگدانه‌هاي قرمزرنگ براي جلوگيري از سرطان نقش بسيار مهمي دارند، همچنين در اين ميوه مقدار زيادي پكتين وجود دارد كه مي‌تواند موجب كاهش كلسترول بدن شود. اگر به خوردن ميوه‌هاي ترش‌مزه علاقه‌مند هستيد، مي‌توانيد از نوشيدن يك ليوان آب گريپ‌فروت كه سرشار از آنتي‌اكسيدان است لذت ببريد و اگر ترش بودن آب اين ميوه براي شما چندان لذتبخش نيست، مي‌توانيد آن را همراه با انواع مغزها و خشكبار مصرف كنيد. كيوي منبع غني از پتاسيم و مس است و در مقايسه با پرتقال، ويتامين C بيشتري دارد. شما مي‌توانيد از اين ميوه به عنوان يك طعم‌دهنده براي انواع مختلفي از غذاها استفاده كنيد يا اين كه آن را همراه با ميوه‌هاي ديگري مانند توت‌فرنگي، طالبي، پرتقال يا آناناس بخوريد.

بافت دانه دانه ريز داخل گلابي و همچنين آبدار بودن اين ميوه، موجب شده است تا اين ميوه به عنوان يكي از خوش‌طعم‌ترين ميوه‌ها شناخته شود. گلابي منبع خوبي از ويتامين C و مس است و مصرف آن به صورت خام يا پخته شده مي‌تواند براي سلامت بدن مفيد باشد. همچنين نارنگي ازجمله مركبات خوش‌طعم و منبع سرشار از ويتامين C و بتاكاروتن است. بادام، خرما و عسل ازجمله مواد غذايي مناسب براي تركيب با اين ميوه هستند و اگر آب نارنگي را با سركه تركيب كنيد يك چاشني بسيار خوش‌طعم در اختيار داريد.

از طرفي ديگر، كلم‌ بروكلي هم يك انتخاب خوب براي اين فصل است كه گرچه اندكي تلخ‌مزه است، اما اگر آن را به طور صحيح آماده كنيد طعم بسيار خوبي خواهد داشت. نيم فنجان از كلم بروكلي ويتامين K مورد نياز روزانه بدن را تامين مي‌كند و مي‌تواند منبع مناسبي براي جذب اسيدفوليك و آهن مورد نياز بدن باشد. شلغم ازجمله ريشه‌هاي خوراكي سبزيجات است كه مي‌تواند در روزهاي پاييزي جانشين مناسبي براي تربچه و كلم باشد. شلغم منبع عالي از ويتامين‌هاي A، K و همچنين اسيدفوليك است و براي طعم دادن به آن مي‌توانيد از رازيانه، خرده نان و شكر قهوه‌اي استفاده كنيد.

كدومسماي پاييزي برخلاف نوع تابستاني‌اش مزه شيرين‌تري دارد و پوسته ضخيمي دارد كه نگهداري آن را براي طولاني‌مدت امكان‌پذير مي‌سازد. كدومسما سرشار از امگا ـ 3 است و منبع خوبي براي تامين ويتامين A مورد نياز بدن خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *