کد خبر : 13921
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 13:43

برنج لقمه‌ای غذایی مقوی برای سحری

برنج لقمه‌ای غذایی مقوی برای سحری

برنج لقمه ای غذایی کامل و سیر کننده برای سحری روزه داران است که البته باید شب قبل پخته شود. این غذا برای افراد بی اشتهایی که صبحها تمایل به خوردن چیزی ندارند خیلی مناسب است. مواد لازم: برنج ۱ پیمانه ماست دو قاشق سیب زمینی آب پز شده ۳ عدد آب ۲ پیمانه تخم

برنج لقمه ای غذایی کامل و سیر کننده برای سحری روزه داران است که البته باید شب قبل پخته شود. این غذا برای افراد بی اشتهایی که صبحها تمایل به خوردن چیزی ندارند خیلی مناسب است.

مواد لازم:

برنج ۱ پیمانه
ماست دو قاشق
سیب زمینی آب پز شده ۳ عدد
آب ۲ پیمانه
تخم مرغ ۱عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی نصفی یا یک عدد خیلی کوچک
هویج ۱عدد
پیاز داغ ۱عدد
فیله مرغ سه عدد
ابلیمو و نمک مقداری

طرز تهیه:

برای پختن این غذا ابتدا یک پیمانه برنج خود را با نمک و اب و روغن کته می پزید با این تفاوت که قبل از کشیده شدن کامل آب برنج دو قاشق ماست را به آن اضافه کنید و مجددا آن را مخلوط کنید. برنج باید دم بکشد اما نباید ته بگیرد.  وقتی برنج پخت و خنک شد سیب زمینی اب پز شده را رنده کرده ( رنده ریز ) و روی برنج بریزید. یک عدد تخم‌مرغ را به مخلوط برنج سیب‌زمینی اضافه کنید و خوب ورز دهید تا مواد چسبندگی پیدا کند. از این مواد به اندازه یک نارنگی بردارید و به صورت گلوله درآورید سپس انگشت سبابه را روی گلوله برنج فشار دهید.آن را به شکل قایق کوچک درآورید و دور آن را با دست شکل دهید. ته قابلمه‌ای را روغن بریزید و دو عدد سیب‌زمینی باقی مانده را حلقه حلقه کرده و ته ظرف بچینید. لقمه‌های قایقی شکل برنج را کنار هم روی سیب زمینی‌ها بچینید و ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا لقمه‌ها بپزد اما شکل خود را حفظ کند. دلیل چیدن سیب‌زمینی در کف ظرف در مرحله پخت قایق‌ها است که این قایق‌ها بخارپز شوند ضمن اینکه کف آن‌ها تغییر رنگ ندهد. لقمه‌های قایقی شکل را درظرف سرو بچینید داخل هریک را با یک تکه گوشت مرغ مقداری فلفل رنگی و خلال هویج پرکنید و با سبزیجات دلخواه تزیین کنید. بعد از پخت درتابه‌ای روغن بریزید و پیاز خلال شده را درآن تفت دهید تا کمی سرخ شود سپس فلفل دلمه‌ای رنگی خلال شده را به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید.فیله‌های مرغ را به صورت نوارهای پنج سانتی‌متری برش دهید و به مواد اضافه کنید و تفت دهید و نمک و فلفل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. همان طور که مشاهده کردید این غذا تمامی مواد مورد نیاز بدن را دارد و تا افطار شما را پر انرژی نگه می دارد. ضمن اینکه به سادگی هم خورده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *