کد خبر : 13886
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 خرداد 1394 - 17:51

توصيه هاي غذايي در ماه مبارك رمضان

توصيه هاي غذايي در ماه مبارك رمضان

وعده هاي غذايي در ماه رمضان به سه وعده افطاري، شام و سحري تقسيم مي شوند و افرادي كه در ماه رمضان روزه مي گيرند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه خوردن افطاري و سحري با رعايت اعتدال ضروري است. قابل توجه روزه داران: توصيه هاي غذايي در ماه مبارك رمضان – وعده

وعده هاي غذايي در ماه رمضان به سه وعده افطاري، شام و سحري تقسيم مي شوند و افرادي كه در ماه رمضان روزه مي گيرند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه خوردن افطاري و سحري با رعايت اعتدال ضروري است.

قابل توجه روزه داران:
توصيه هاي غذايي در ماه مبارك رمضان
– وعده هاي غذايي در ماه رمضان به سه وعده افطاري، شام و سحري تقسيم مي شوند و افرادي كه در ماه رمضان روزه مي گيرند بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه خوردن افطاري و سحري با رعايت اعتدال ضروري است.
به اعتقاد بسياري از متخصصان تغذيه ‌افراد بايد افطار خود را با يك يا چند عدد خرما، چاي كمرنگ يا شير ولرم به همراه مقداري نان ، پنير و سبزي آغاز كنند زيرا مصرف بيش از حد مواد غذايي شيرين و پرچرب هنگام افطار منجر به تشنگي مي شود و مصرف نوشيدني هاي زياد به خصوص مايعات خنك باعث اختلال در هضم و جذب مواد غذايي مي شود.
استفاده از مايعات و ميوه ها در زمان افطار و در فاصله زماني بين افطار تا سحر به دليل اينكه منبع خوبي از فيبر هستند براي دستگاه گوارش مفيد است و مانع بروز يبوست مي شود.
علاوه براين روزه داران بايد شام خود را با غذاهاي سبك كم قند و فيبردار مثل سوپ و سبزيها يا سالاد كه فشار چنداني به معده وارد نمي كند شروع كنند و سپس سراغ شام اصلي بروند.
اين در حالي است كه متخصصان تغذيه براين باورند كه درماه مبارك رمضان روزه داران بايد بيشترين انرژي بدن را با خوردن وعده سحري تامين كنند. بهترين غذاها براي اين وعده غذايي ، مواد غذايي حاوي غلات به همراه سبزيها است.
بسياري از افراد معتقدند هنگام سحري بايد از مواد غذايي كه انرژي بالايي دارند، استفاده كنند تا در طول روز احساس گرسنگي نكند به همين خاطر مسئله خوردن غذاهاي چرب را ترجيح مي دهند ولي بايد توجه كرد به دنبال مصرف مواد غذايي پرچرب ، تشنگي شديدي بر روزه دار عارض مي شود و اين امر موجب بروز مشكلات عديده اي در افراد مي شود.
همچنين مصرف بيش از حد گوشت، مواد غذايي شيرين و يا شور ، مصرف ادويه ها و مصرف غذاهايي مثل كله پاچه و سيرابي در سحري توصيه نمي شود.
افرادي كه دچار بيماري هاي مختلفي هستند بايد براي گرفتن روزه با پزشك خود مشورت كنند و در غير اين صورت به جاي آن كه روزه باعث سلامتي آنها شود ممكن است تحمل تشنگي و گرسنگي موجب عود بيماري و يا بروز بيماريهاي ديگر در آنها شوند./

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *