کد خبر : 13529
تاریخ انتشار : شنبه 5 اردیبهشت 1394 - 18:47

8 راه براي ماندگاري آرايش روي پوستهاي خشک

8 راه براي ماندگاري آرايش روي پوستهاي خشک

  اگر پوست شما خشک است و مي خواهيد آرايشتان تمام روز خوب به نظر برسد، بايد پوستتان را تغذيه کنيد. و به اين معني است که شما بايد در انتخاب نوع لوازم آرايش خود دقت کنيد وهمچنين قبل از آرايش به پوست خود برسيد. اين 8 روش که از سوي يک هنرمند آرايشگر و

safapatogh.ir/

 

اگر پوست شما خشک است و مي خواهيد آرايشتان تمام روز خوب به نظر برسد، بايد پوستتان را تغذيه کنيد. و به اين معني است که شما بايد در انتخاب نوع لوازم آرايش خود دقت کنيد وهمچنين قبل از آرايش به پوست خود برسيد. اين 8 روش که از سوي يک هنرمند آرايشگر و متخصص پوست ارائه شده است، به شما مي گويد که چه بايد بکنيد و چگونه انجامش دهيد.

 

1. دنبال مايعات و کرم هاي آرايشي باشيد.

اگر پوست شما مستعد پوسته پوسته شدن است يا پينه هاي خشک مي زند، کرم زيرسازي مايع يا روغن دار استفاده کنيد. اگر به پوشش بيشتري نياز داريد، از مرطوب کننده هاي رنگ دار استفاده کنيد که مانند کرم زيرسازي نازک عمل مي کند.

 

بنابراين اگر پوست شما از نوع خشک است، بايد توجه کنيد که نبايد کرم مرطوب کننده رنگ دار خود را جايگزين کرم مرطوب کننده متداول خود ، بسازيد.

 

نکته بعدي کرم مرهم زيبايي است. اين کرم محصولي است که چندين کار را با هم انجام مي دهد و نه تنها پوشش دهنده و پنهان کننده قسمت هاي مختلف پوست است، بلکه حاوي مواد مفيد آب رسان به پوست مانند اسيد هيلارونيک و ويتامين ب نيز، مي باشد.

READ
چند راهکار برای افزایش ضخامت و حجم موها

 

2. لبان خود را صاف و صيقلي کنيد.

پوستهاي خشک و مرده، يا رژ لب مايع ، نمي توانند رطوبت را نگه دارند. لبان خود را هفته اي يکبار با محلول خانگي شکر و عسل ، شاداب کنيد. شکر بافت هاي مرده پوست را ، مي اندازد در عين حال عسل نيز به پوست لب ، براي جذب آب کمک مي کند. همچنين مي توانيد با يک مسواک مرطوب بدون خميردندان ،پوست لب را به آرامي آب رساني کنيد.

 

3. يک فرمول درست براي لبان خود انتخاب کنيد.

اگر لبان شما به راحتي خشک مي شوند، از رژلبهاي مات و يا رژ لب با ماندگاري طولاني استفاده نکنيد. چون باعث مي شود لبانتان خيلي سريع خشک شوند. بجاي آن از رژلب مايع يا يک لايه نازک ماتيک استفاده کنيد که لبانتان را شادابتر نشان مي دهند و خودتان نيز حس شادابي مي کنيد.

آرايش روي پوستهاي خشک,پوستهاي خشک

4. پودرهاي آرايشي را کنار بگذاريد.

بدون توجه به آنچه فروشنده هاي فروشگاه هاي آرايشي به شما مي گويند، اگر پوست شما مستعد خشکي و پوسته پوسته شدن است، به گفته هنرمند آرايشگر بوستون “دانا توماس” نبايد از پودرهاي آرايشي استفاده کنيد.

 

اگر پوست شما خشک است ولي در نواحي پيشاني، بيني و چانه براق است، مي توانيد کمي از پودرهاي آرايشي فقط در همين نواحي استفاده کنيد. در غير اين صورت اصلا از اين پودرها استفاده نکنيد.

READ
آموزش ساخت ژل مو طبیعی

 

5. جلا دهنده ي پوست را هم به آرايش خود اضافه کنيد.

اگر متوجه شديد که آرايش شما، پس از دو ساعت ،در حال پوسته و لايه لايه شدن است، به دليل زياد شدن پوستهاي خشک و مرده در صورت شماست. در اين صورت از يک کرم مرطوب کننده ي ملايم به طور روزانه استفاده کنيد. به گفته خانم دکتر اليزابت تازي متخصص پوست و زيبايي بايد لايه هاي مرده پوست را از صورت برداريد و سپس از مواد آب رسان پوست در زير آرايش تان استفاده کنيد.

 

6. يک شاداب کننده پوست همراه خود داشته باشيد.

براي اينکه به مرطوب بودن پوستتان در طول روز کمک کنيد، يک آب افشان آرايشي کوچک ، همراه خود داشته باشيد. کمي آب افشاني به صورت ،مي تواند به معتدل شدن پوست خشک کمک کند و از پوسته شدن آرايشتان ، جلوگيري مي کند.

 

7. از مرطوب کننده ها مضايقه نکنيد.

پوست هاي خشک ،چربي خيلي کمي توليد مي کنند، بنابراين استفاده از مرطوب کننده ها به معتدل شدن پوست تان خيلي کمک مي کنند. بجاي لوسيون، از کرم غليظي استفاده کنيد که نياز پوست خشک شما را مرتفع سازد. مرطوب کننده ها يا سرمي که حاوي اسيد هيلارونيک باشد از جمله مواد آبرسان پوست هستند که استفاده از آنها مفيد است.

READ
بهترین رنگ مو برای بهار 2016 به پیشنهاد ستارگان هالیوودی

 

به گفته خانم توماس، کساني که پوست خشک دارند، بايد مرطوب کننده ها را به تمام صورت حتي به گردن و ناحيه سرو سينه بمالند.

 

8. آب زياد بنوشيد.

اگر لب ها و پوست شما خشک است، مي تواند به رژيم غذايي شما مربوط باشد. آيا به اندازه کافي در طول روز آب مي نوشيد؟ رژيم غذايي که شامل کافئين و الکل به مقدار زياد باشد، پوست را به راحتي در معرض خشکي قرار مي دهد.

منبع: مجله پزشکي مادر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *