کد خبر : 13321
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 10:40

بهترین روش نگهداری از کتاب ها

بهترین روش نگهداری از کتاب ها

  چند نکته در مورد نگهداری کتاب : کتاب ها دوستان بی توقعی هستند که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند . نباید اجازه بدهید که کتاب ها گرد و خاک بخورند . و هر چند وقت یکبار طبقه های کتابخانه را یک به یک خالی کنید و بهتر است ، این کار را از طبقه

نگهداری کتاب

 

چند نکته در مورد نگهداری کتاب :

کتاب ها دوستان بی توقعی هستند که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند . نباید اجازه بدهید که کتاب ها گرد و خاک بخورند . و هر چند وقت یکبار طبقه های کتابخانه را یک به یک خالی کنید و بهتر است ، این کار را از طبقه ی بالا آغاز کنید . گرد و خاک کتاب ها را با برس یا جاروبرقی بگیرید . هنگام چیدن کتاب ها نباید آن ها را فشار بدهید ، بهتر است هوا تا حدودی بتواند داخل آنها نفوذ بکند ، تا از رطوبت مخرب برای کتاب ها جلوگیری شود . اگر جلد چرمی کتاب کثیف شده است . اسفنجی را در آب خیس کنید و خوب فشار دهید . با این اسفنج جلد کتاب ها را پاک کنید و پس از خشک شدن ، کرم مخصوص تغذیه چرم به آن ها بزنید و با پارچه ی تمیز آن را براق کنید .

در صورتی که صفحات کتاب شما در اثر استفاده زیاد و سایر عوامل چروک شده است ، روی صفحه کتاب یک ورق کاغذ خشک کن بگذارید و اتوی داغ بزنید تا صاف شود .

برای اصلاح صفحات پاره کتاب اگر کتاب معمولی است ، از نوار چسب استفاده کنید . اما اگر کتاب نفیس است ، نواری از کاغذ ابریشمی ببرید ، و به آن چسب بزنید و پارگی را با آن بگیرید و پس از خشک شدن بوسیله تیغ صورت تراشی اضافی کاغذ ابریشمی را ببرید .

آب روی کتاب :

READ
خانه تکانی مثل فوت آب خوردن/نکات خانه داری

اگر آب روی کتاب شما ریخت ، یک قطعه کاغذ خشک کن زیر صفحه و یک قطعه کاغذ خشک کن روی صفحه قرار دهید . اتوی داغ را روی خشک کن قرار دهید تا خشک شود ، اگر صفحات دیگر هم خیس بود به همین ترتیب عمل کنید .

درست کردن کتابخانه

 

درست کردن کتابخانه در خانه :

اگر مشکل جا دادن کتاب در خانه را دارید ، با قیمت ارزان می توانید یک کتابخانه درست کنید . وسایل آن همان نبشی های سوراخداری می باشد که در قفس های مغازه ها از آن استفاده می کنند . سعی کنید این کتابخانه طول آن از 1 متر بیشتر نباشد ، می توانید نبشی ها را بر روی هم سوار کنید و از کشوهای پیش ساخته هم برای وسایل ریز و درشت اضافی استفاده کنید ، این کتابخانه برای خانه های کوچک و آپارتما نها بسیار مناسب است .

ترتیب کتاب ها

 

ترتیب کتاب ها :

اگر کتاب های شما زیاد است می توانید کتاب ها را تقسیم بندی کنید و پشت کتاب ها بر چسب بزنید . و روی بر چسب ها شماره کتاب را بنویسید . سپس فهرستی از تمام کتاب ها تهیه کنید . با درج شماره ها براحتی می توانید کتاب مورد نظرتان را پیدا کنید .

استفاده از طاقچه برای کتابخانه :

اگر اتاق شما طاقچه دارد آن را می توانید به کتابخانه تبدیل کنید . به این صورت که 3-2 طبقه دیگر از چوب یا فلز در ست کنید به صورتی که یکی از آن ها بالاتر از دیگ قفسه ها قرار بگیرد و به راحتی اسم کتاب ها خوانده شود .

READ
نکات قابل توجه درباره‌ی عصاره های گوشت و مرغ/نکات خانه داری

جدا کردن تمبر های به چسبیده

 

جدا کردن تمبرهای به هم چسبیده :

اگر تمبرهای پستی شما به هم چسبیده است ، زیاد با آن کلنجار نروید . زیرا هم چسب پشت آن از بین می رودو هم روی آن خراب می شود . برای جدا کردن تمبر ها آن ها را داخل یک کیسه فریزر بریزید . و آن را داخل فریزر بگذارید . بعد از چند ساعت تمبرها از هم کاملاٌ جدا می شوند . بدون اینکه به چسب پشت آن ها صدمه ای وارد شود .

نگهداری روزنامه

 

نگهداری روز نامه :

اگر شما از آن افرادی هستید که هر روز روزنامه تهیه می کنید روزنامه ها را دور نریزید ، بلکه آن ها را به صورت کتاب در آورید در پایان سال یک کتاب کامل از روزنامه دارید و در مواقع لزوم می توانید از مطالب آن استفاده کنید در ضمن خواندن آن هم راحتتر می باشد . چون برگه های آن جدا جدا نیست .

منبع :پارست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *