کد خبر : 12890
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 بهمن 1393 - 22:29

5 ماده غذایی برای سلامت مو

5 ماده غذایی برای سلامت مو

    سلامت موها را باید همیشه جدی بگیرید زیرا به غیر از زیبایی موی سر توانایی آن را دارد تا از سرشما در برابر میکروب ها دفاع کند و یک پوشش ساده روی سر است. برای تقویت موها باید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به آن اشاره می شود. **بابونه

 

 

سلامت موها را باید همیشه جدی بگیرید زیرا به غیر از زیبایی موی سر توانایی آن را دارد تا از سرشما در برابر میکروب ها دفاع کند و یک پوشش ساده روی سر است. برای تقویت موها باید از روش های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به آن اشاره می شود.

**بابونه و کالاندولا براي موهاي بور: شست وشوي هفتگي با اين دو گياه، کدر بودن موي بور را برطرف مي کند و مانع از ايجاد تيرگي مو بر اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراي بنفش خورشيد مي شود.

براي تهيه مواد شست وشو، ۴ پيمانه آب را در قابلمه اي از جنس آلومينيوم بجوشانيد، نصف پيمانه گل خشک بابونه و نصف پيمانه گل خشک کالاندولا را به آب اضافه کنيد و زير گاز را خاموش کنيد، بگذاريد به مدت ۳۰دقيقه دم بکشد.آب آن را از صافي رد کنيد و بگذاريد سرد شود. اين آب به مدت يک هفته قابل نگهداري در يخچال است. براي استفاده، موها را بشوييد، با حوله خشک کنيد. سپس مايه تهيه شده را به موها بپاشيد و بگذاريد ۳۰ دقيقه بماند.

 

5 ماده غذایی برای سلامت مو

 

**رزماري و مريم گلي براي داشتن موي قهوه اي: استفاده ماهانه از اين گل ها، به طور چشمگيري مو را تيره مي کند. براي تهيه اين محلول، ۲پيمانه مريم گلي تازه يا خشک، يک و نصف پيمانه رزماري تازه يا خشک و يک قاشق غذاخوري سرکه سيب را در قابلمه اي بريزيد و تا لب گل ها را با آب بپوشانيد و پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کنيد و بگذاريد به آرامي بجوشد.در صورت نياز آب بيشتري به آن اضافه کنيد. اين آب بايد به مدت ۶ ساعت روي حرارت کم بجوشد. پس از ۶ ساعت آن را از صافي رد کنيد، سرکه سيب به آن اضافه و خوب مخلوط کنيد. پس از شامپو کردن مو را با اين ماده بشوييد.

 

5 ماده غذایی برای سلامت مو

 

**چاي سياه براي تيره کردن رنگ مو:چاي سياه مو را تيره مي کند. ۳ قاشق غذاخوري چاي را در ۳ پيمانه آب جوش به مدت ۳۰ دقيقه دم کنيد. پس از شامپو کردن، مو را با اين مواد بشوييد و بگذاريد اين محلول به مدت ۱۰ دقيقه روي موها بماند سپس با آب تميز موي خود را بشوييد.

 

5 ماده غذایی برای سلامت مو

 

**حنا براي داشتن موي قرمز متمايل به طلايي:با حنا مي توان هايلايت کم رنگ يا پررنگ در موهاي قرمز و قهوه اي ايجاد کرد. براي ايجاد رنگ قرمز متمايل به طلايي، ۲۰۰ گرم پودر حنا و ۲ پيمانه آب ليمو را در ظرف غيرفلزي مخلوط کنيد. بگذاريد مواد به مدت ۴تا۶ ساعت بماند تا کمي غليظ شود. حنا را به مو بماليد و با پلاستيک ببنديد. پس از ۲ تا ۳ساعت، موها را بشوييد.

5 ماده غذایی برای سلامت مو

 

**پوست گردو براي تيره کردن مو:پوست گردو براي تيره کردن مو بسيار موثر است. اما از آن جا که رنگ مي دهد هنگام کار کردن با آن از دستکش استفاده کنيد. براي تهيه مواد، ۲ قاشق غذاخوري پوست گردوي خرد شده را در پارچه ببنديد و در ۳ پيمانه آب جوش به مدت ۲۴ ساعت قرار دهيد. پس از شامپو کردن، مو را با آب پوست گردو بشوييد.

منبع: دلگرم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *