کد خبر : 12847
تاریخ انتشار : جمعه 24 بهمن 1393 - 22:07

طرز تهیه دسر کوکی جیلی بیلی

طرز تهیه دسر کوکی جیلی بیلی

مواد لازم مواد لازم برای ۳۶ عدد شکلات چیپسی سفید: ۱۷۰ گرم شیر پرچرب: ۱و۳/۴پیمانه وانیل: دو قاشق چایخوری آرد: دو پیمانه رنگ مجاز خوراکی: به میزان لازم جیلی بیلی : ۱۰۰ گرم شکلات سفید ذوب شده: ۱۰۰ گرم ترایفل رنگی: به میزان لازم طرز تهیه شکلات ‌چیپسی را به مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروویو

مواد لازم

مواد لازم برای ۳۶ عدد

شکلات چیپسی سفید: ۱۷۰ گرم

شیر پرچرب: ۱و۳/۴پیمانه

وانیل: دو قاشق چایخوری

آرد: دو پیمانه

رنگ مجاز خوراکی: به میزان لازم

جیلی بیلی : ۱۰۰ گرم

شکلات سفید ذوب شده: ۱۰۰ گرم

ترایفل رنگی: به میزان لازم

طرز تهیه دسر کوکی جیلی بیلی
طرز تهیه

شکلات ‌چیپسی را به مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروویو می‌گذاریم تا کاملا ذوب شود.(در این زمان یک بار شکلات را هم می‌زنیم.) شیر و وانیل را به شکلات افزوده، هم زده تا کاملا مخلوط شوند، سپس آرد را افزوده، مواد را هم زده و با استفاده از دست مواد را ورز می‌دهیم تا خمیر کاملا شکل بگیرد. حالا خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و آنها را به رنگ‌های خوراکی آغشته می‌کنیم تا کاملا رنگی شوند.( این خمیر به دلیل وجود شکلات چرب است، فقط در حین رنگ‌کردن خمیرها یک حوله آشپزخانه کنار دست خود بگذارید و دست‌های خود را مرتب پاک کنید.) فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم.

از خمیرهای رنگی به اندازه یک قاشق سوپخوری جدا نموده، در دست گرد می‌نماییم، سپس گلوله خمیری را کف دست فشار می‌دهیم تا پهن شود. دو عدد جیلی‌ بیلی رنگی وسط خمیر گذاشته و روی آن را می‌پوشانیم و سعی می‌کنیم تا خمیر ترک نداشته و کاملا گرد شود. روی سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و توپ‌ها را روی آن قرار داده و به مدت ۱۲ دقیقه درون فر می‌گذاریم تا بپزند. سینی را از فر خارج کرده و شیرینی‌ها را روی پنجره توری گذاشته تا کاملا خنک شوند.( از بابت روغن شکلات سفید که کف کاغذ روغنی وجود دارد نگران نباشید).

READ
لباس مجلسی های بسیار زیبای تونی وارد/مدل لباس

پس از این‌که کوکی ها کاملا خنک شدند، شکلات سفید را ۳۰ ثانیه در مایکروویو گذاشته تا کاملا ذوب و روان شود. کوکی ها را روی کاغذ آشپزخانه گذاشته تا روغن اضافی آن گرفته شود، سپس روی آنها شکلات ریخته و با ترایفل روی شکلات را می‌پوشانیم. کوکی ها را درون یخچال قرار می‌دهیم تا شکلات خودش را بگیرد.

منبع :یاس گروپ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *