کد خبر : 12365
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 15:57

علت گاز گرفتن زبان چیست

علت گاز گرفتن زبان چیست

متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند در مغز مدار اصلی پیچیده‌ای وجود دارد که از گاز گرفتن غیرارادی زبان جلوگیری می‌کند. اغلب اوقات ممکن است به طور اتفاقی زبان خود را گاز بگیریم که اگر این مدار عصبی پیچیده وجود نداشت بی‌تردید تعداد موارد گاز گرفتن زبان بیشتر می‌شد. زمانی‌ که غذا می‌خوریم زبان به دلیل

متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند در مغز مدار اصلی پیچیده‌ای وجود دارد که از گاز گرفتن غیرارادی زبان جلوگیری می‌کند.

اغلب اوقات ممکن است به طور اتفاقی زبان خود را گاز بگیریم که اگر این مدار عصبی پیچیده وجود نداشت بی‌تردید تعداد موارد گاز گرفتن زبان بیشتر می‌شد.

زمانی‌ که غذا می‌خوریم زبان به دلیل وجود این مدار عصبی در وضعیتی قرار می‌گیرد که از گاز گرفته‌ شدن آن جلوگیری می‌شود. این هماهنگی به قدری دقیق است که اگر وجود نداشت بیش از آنکه غذا را بجوید، زبان خود را گاز می‌گرفتید. جویدن غذا حرکتی است که فرد آگاهانه آن را کنترل می‌کند اما حتی اگر به آن توجه هم نداشته باشید، اعصاب مرتبط در مغز این کار را به خودی‌خود برای شما انجام می‌دهند.

«ادوارد استانک»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: در مجموعه‌ای از مطالعات جدید خود درصدد هستیم دریابیم که این حرکت‌ها چگونه انجام می‌شوند و اولین گام در این مطالعه، مشخص‌ کردن محل قرار گرفتن این اعصاب است.

علت گاز گرفتن زبان چیست؟

چرا زبان خود را گاز میگیریم ؟

متخصصان برای آگاهی بیشتر در مورد این مدار عصبی نوعی از ویروس هاری را که به لحاظ ژنتیکی از کار افتاده بود، بررسی کردند. این ویروس‌های هاری به طور طبیعی روی اعصاب قرار می‌گیرند تا تمام مغز را آلوده کنند. در این مورد، ویروس‌های هاری اصلاح‌شده تنها از ماهیچه‌ها به نورون حرکتی رفته و سپس به نورون پیش‌حرکتی برمی‌گردند. سپس متخصصان این ویروس اصلاح‌شده را به دو ماهیچه «جینوگلوس» و «جوشی» تزریق کردند. در پایان متخصصان با ردیابی مسیر جابه‌جایی ویروس‌ها مشاهده کردند یک گروه از نورون‌های پیش حرکتی به طور همزمان با آندسته از نورون‌های حرکتی تماس پیدا می‌کنند که وظیفه تنظیم عمل باز شدن فک را برعهده دارند. علاوه بر این، گروه دیگر نیز به هر دو دسته از نورون‌های حرکتی مرتبط می‌شود که تنظیم‌کننده عمل بسته شدن فک است.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، به گفته استانک این اولین گام کوچک در درک کنترل این حرکت‌هاست. در این بررسی تنها دو ماهیچه مورد مطالعه قرار گرفته در حالی که ۱۰ ماهیچه دیگر هنگام جویدن، نوشیدن و صحبت کردن فعالیت دارند.

READ
لاغری با نوشیدن چای سرد و تاثیر غذاها در یائسگی زود رس

منبع :یاس گروپ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *