کد خبر : 12342
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 13:44

آموزش بافت پیراهن مجلسی با میل

آموزش بافت پیراهن مجلسی با میل

وسایل مورد نیاز بافت پیراهن مجلسی نخ کتان صورتی کم‌رنگ ۳ کلاف ۱۰۰ گرمی نخ ابریشم روبانی سرخابی کم‌رنگ ۵ کلاف ۵۰ گرمی میل شمارۀ ۴ سایز: ۳۸- ۳۶ پیش ۹۷دانه (۵۰سانتی‌متر به اندازۀ دور باسن) با نخ ابریشم روبانی سر می‌اندازیم و ۴رج حاشیه طرح رکن می‌بافیم. سپس نقشه را که تلفیقی از نخ

وسایل مورد نیاز بافت پیراهن مجلسی

نخ کتان صورتی کم‌رنگ ۳ کلاف ۱۰۰ گرمی

نخ ابریشم روبانی سرخابی کم‌رنگ ۵ کلاف ۵۰ گرمی

میل شمارۀ ۴

سایز: ۳۸- ۳۶

بافت پیراهن مجلسی

پیش

۹۷دانه (۵۰سانتی‌متر به اندازۀ دور باسن) با نخ ابریشم روبانی سر می‌اندازیم و ۴رج حاشیه طرح رکن می‌بافیم. سپس نقشه را که تلفیقی از نخ کتان صورتی کم‌رنگ و نخ ابریشم روبانی سرخابی کم‌رنگ است تا ۳۰ سانتی‌متر می‌بافیم. بعد از  ۳۰سانتی‌متر از طرفین پیش، هر ۴رج یک دانه کم می‌کنیم. (هر طرف ۱۰دانه کم می‌شود) به اندازۀ دورکمر. سپس ۷۷ دانۀ باقی‌مانده را بافته تا بلندی پیراهن به زیر بغل ۶۲ سانتی‌متر شود. برای حلقه ‌آستین (آستین رگلان/ آستین بارانی) از هر طرف ۵ دانه کور کرده و هر ۲رج درمیان، از طرفین آستین کم می‌کنیم تا در آخر ۹ دانۀ باقی‌مانده را کور می‌کنیم. حاشیۀ بافته شده برای طرفین حلقه‌ آستین را تا قسمتی که ۹ دانه را کور کرده‌ایم به هم می‌دوزیم. ۵ سانتی‌متر مانده را وقتی دانه‌های دور یقه را به میل گرفتیم، به فرم مثلث تو خالی از بالا به هم وصل می‌کنیم، مطابق الگو.

پشت

مانند پیش می‌بافیم. با این تفاوت که وقتی بلندی پیراهن تا زیر بغل به ۶۲ سانتی‌متر رسید، مانند حاشیۀ پیراهن ۴رج رکن می‌بافیم و ۷۷ دانه را کور می‌کنیم. ۱۴سانتی‌متر وسط پشت پیراهن در نظر گرفته سپس ۲ حاشیه را که برای پشت کشباف بافته شده است را از زیر بغل به اندازۀ ۱۲سانتی‌متر دوخته و بعد ۲حاشیه را از بالا به اندازۀ ۱۹سانتی‌متر به هم می‌دوزیم. پشت پیراهن با دوخت حاشیه‌ها کامل می‌شود.

READ
نحوه بافت ساق دست یا دستکش/بافتنی

حاشیه ها

۷۹دانه با نخ ابریشم سرخابی کمرنگ سر می‌اندازیم و کشباف (یکی زیرـ یکی رو) می‌بافیم و بعد از ۵ سانتی‌متر کور می‌کنیم.

برای این پیراهن نیاز به ۴ حاشیه (هرکدام ۷۹ دانه و بلندی ۵ سانتی‌متر) است. دو حاشیۀ کشباف برای پشت و دو حاشیۀ کشباف برای پیش آماده می‌کنیم.

یقه

بعد از دوختن پیراهن و حاشیه‌ها مطابق الگو، یقه را با ۶۲ دانه به این ترتیب می‌بافیم: ابتدا، از قسمت سمت چپ پیش ۸ دانه سرانداخته، سپس از ۲حاشیۀ پیش ۱۵دانه به میل گرفته، در ادامه ۱۶دانه سر می‌اندازیم. سپس از ۲حاشیۀ به ‌هم دوختۀ پشت، ۱۵دانه به میل گرفته و در  آخر ۸ دانۀ دیگر سر انداخته که مجموع ۶۲ دانه را کشباف بافته و بعد از ۵ سانتی‌متر کور می‌کنیم. (۸- ۱۵- ۱۶ – ۱۵ – ۸) یک طرف یقه باز می‌ماند. در مدل دکمه مخفی است. می‌تواند دکمه مخفی نباشد.

نکته:

-الزامی نیست که حتماً از نخ پیشنهاد شده برای مدل ببافید.

– به اندازه‌های در مقیاس سانتی‌متر توجه کنید؛ نه به دانه‌های قید شده در هر مدل؛ زیرا دانه‌ها براساس اندازه‌ها و ضخامت نخ‌ها تغییر می‌کنند. حتماً اندازه‌های خودتان را با اندازۀ مدل ارائه شده تطبیق بدهید و سپس شروع به بافت مدل دلخواهتان کنید.

READ
راهکارهای ساده برای تزیین پنجره‌ها / دوخت پرده

– تزیینات لباس به دلخواه می‌تواند تغییر کند.

منبع :یاس گروپ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *