کد خبر : 11999
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 دی 1393 - 10:52

طرز تهيه هات چاكلت خوشمزه خانگي

طرز تهيه هات چاكلت خوشمزه خانگي

كاكائو قرن‌هاست كه مورد استفاده انسان قرار گرفته است. در پورتواسكون ديوار در هندوراس، جام‌هايي متعلق به 110سال قبل از ميلاد مسيح يافت‌شده كه در آن‌ها اثراتي از كاكائو مشاهده شده و اين‌ اولين گواه استفاده  از كاكائو كه تاامروز يافت شده است. افراد قبيله ماياها نيز از كاكائو استفاده زيادي مي‌كردند. آن‌ها دانه‌هاي داخل

طرز تهيه هات چاكلت خوشمزه خانگي

كاكائو قرن‌هاست كه مورد استفاده انسان قرار گرفته است. در پورتواسكون ديوار در هندوراس، جام‌هايي متعلق به 110سال قبل از ميلاد مسيح يافت‌شده كه در آن‌ها اثراتي از كاكائو مشاهده شده و اين‌ اولين گواه استفاده  از كاكائو كه تاامروز يافت شده است. افراد قبيله ماياها نيز از كاكائو استفاده زيادي مي‌كردند. آن‌ها دانه‌هاي داخل ميوه كاكائو را به‌صورت خمير در مي‌آوردند و آن را با آب، بلغور و فلفل مخلوط مي‌كردند و مي‌نوشيدند. بعد از ورود اين نوشيدني در قرن 16 ميلادي به اروپا به‌تدريج محبوبيت خود را به‌دست آورد اما بر عكس در دسترس بودن كاكائو در بين ماياها، در اروپا كاكائو و بعدها شكلات تا ساليان سال فقط در دسترس خانواده‌هاي سلطنتي و اشراف بود. نوشيدني كاكائو در طول زمان توسط اروپاييان تغيير يافت و به جاي فلفل به آن شكر اضافه شد و در آن از وانيل، دارچين و ديگر ادويه‌ها استفاده مي‌كردند. امروزه شكلات در سراسر دنيا سرو مي‌شود و همه مردم از هر طبقه اجتماعي مي‌توانند از خوردن آن لذت ببرند، هر چند كه قيمت آن بسته به درصد خلوص و فرمول تهيه آن، متغير است؛ شكلات عموما براي لذت بردن از طعم آن خورده مي‌شود ولي در عين حال فوايد بسياري براي سلامت دارد چون محتوي مقدار زيادي آنتي‌اكسيدان است كه ريسك بيماري قلبي را كاهش مي‌دهد. البته بايد توجه داشت، شكلات نيز مانند هر خوراكي ديگري بايد به مقدار كافي مصرف شود. به خاطر سطوح بالاي كالري، چربي اشباع شده و شكر، مصرف زياد شكلات باعث چاقي شده و مشكلاتي نيز براي دندان‌ها به‌وجود مي‌آورد.


محبوب‌ترين نوشيدني شكلاتي

نوشيدني كه دهه‌هاست در سراسر دنيا طرفداران بسياري دارد و در ايران هم از نوشيدني‌هاي پرطرفداري است كه به خاطر طعم آن جزو نخستين گزينه‌ها براي انتخاب در كافي‌‌شاپ‌ها و رستوران‌هاست. حالا مي‌خواهيم بهترين نوشيدني شكلات داغ را خودمان در منزل تهيه كنيم و از آن لذت ببريم.

مواد مورد نياز:

  •  شير جوش
  •  ليوان بزرگ
  •  شير سرد: 300 ميلي‌ليتر
  •  پودر كاكائو سياه: يك تا2 قاشق چاي‌خوري
  •  شكلات صبحانه: يك تا 2 قاشق چاي‌خوري
  •  بستني شكلاتي: يك اسكوپ يا 2 قاشق غذا‌خوري

طرز تهيه:‌

READ
روش تهیه خامه پفی برای تزیین روی کیک/شیرینی

شير را درون شير‌جوش ريخته و روي حرارت ملايم گاز بگذاريد. بسته به مقدار تلخي كه مايليد نوشيدني شما داشته باشد، بين يك تا 2 قاشق چاي‌خوري پودر كاكائو تلخ را به شير اضافه كنيد و سپس شكلات صبحانه و بستني شكلاتي را نيز به آن اضافه كنيد و خوب هم بزنيد و بگذاريد تا نوشيدني خوب داغ شود. وقتي كه كف روي آن ايجاد شد آن را درون ليوان سرو كنيد.

نكته: براي تنوع دادن به نوشيدني خود مي‌توانيد از شكلات صبحانه‌هاي طعم‌دار استفاده كنيد يا به‌طور مثال به مواد بالا كره بادام زميني نيز اضافه كنيد.


يك ميلك شيك متفاوت

شكلات گرم شناور

ميلك شيك شكلات داغ به همراه اسكوپ‌هاي بستني شكلاتي و وانيلي تجربه‌اي باور نكردني را براي شما با هر سن‌و‌سالي به‌وجود مي‌آورد.

وسايل مورد نياز:

  •  شير جوش
  •  ليوان بلوري بزرگ
  •  شير سرد: 200 ميلي‌ليتر
  •  بستني شكلاتي: 3 اسكوپ يا 3 قاشق غذا‌خوري پر
  •  بستني وانيلي: يك اسكوپ يا يك قاشق غذا خوري پر
  •  خامه صبحانه: 2 قاشق غذا‌خوري

دستور تهيه:

شير را درون شيرجوش بريزيد و روي حرارت كم بگذاريد تا كمي گرم شود، سپس 2‌اسكوپ بستني شكلاتي را به آن اضافه كنيد وهم بزنيد تا يك نوشيدني كف‌دار به‌دست آوريد. بعد از اين‌كه خوب كف كرد و داغ شد آن را درون ليوان بلوري بلند بريزيد و اول يك اسكوپ بستني وانيل به آن اضافه كنيد و بعد يك اسكوپ ديگر بستني شكلاتي و در آخر روي آن را با خامه بپوشانيد و از آن لذت ببريد.


معجون شكلاتي- آجيلي

READ
آموزش روتختی زیبا/ قلاب بافی

دسري غني، تلخ و لوكس. اين دسر هم مي‌تواند به تنهايي سرو شود و هم به همراه تكه‌هاي شكلات تلخ و مغز خشكبار. توجه داشته باشيد براي درست كردن اين دسر احتياج به صبر و تحمل خواهيد داشت.

وسايل مورد نياز:

  • بشقاب دسر‌خوري
  • بستني شكلاتي: 4 اسكوپ يا 4 قاشق غذا خوري‌پر
  • پودر كاكائو
  • شكلات تكه‌اي
  • مغز بادام درختي: 7-6 عدد

طرز تهيه:
ابتدا درون يك بشقاب پودر كاكائو ريخته و تعداد 4-3 عدد از بادام‌ها را پودر كرده و با پودر كاكائو مخلوط كنيد. بستني شكلاتي را به وسيله اسكوپ بستني كاملا گرد در آورده و درصورتي كه اسكوپ در دسترس نداريد، 4‌قاشق غذا خوري بستني شكلاتي را با دست تميز گرد درست كرده و كل آن‌ها را به مخلوط فوق آغشته كنيد و به‌مدت نيم ساعت درون فريزر بگذاريد. سپس بستني‌ها را از فريزر در آورده و يك مرتبه ديگر در مخلوط پودر كاكائو و بادام بلغتانيد و به‌مدت 20 دقيقه ديگر درون فريزر بگذاريد. در آخر آن‌ها را از فريزر در آورده‌، درون يك بشقاب دسر خوري سرو كرده و روي آن را با بادام‌هاي باقي مانده و تكه‌هاي شكلات تزيين كرده و ميل كنيد.

نكته: به مخلوط پودر بادام و كاكائو، مي‌توانيد تكه‌هاي ريز شده كشمش نيز  اضافه كنيد.

READ
روش تهیه مسقطی انار/دسر

منبع :پی سی فارسی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *