کد خبر : 11781
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1393 - 14:14

تسلیم انتقادات منفی نشوید /روانشناسی

تسلیم انتقادات منفی نشوید /روانشناسی

جهان مملو از کسانی ست که می خواهند به نوعی به انسان ضربه بزنند. در مقابل هر رویاپرداز، باید دست کم ده عیب جو وجود داشته باشد. اما اگر بزرگانی چون ادیسون، کریستف کلمب، گالیله و دیگر پیشگامان بزرگ، به این انتقادها گوش کرده بودند، ما الان کجا بودیم؟ لابد هنوز در غارهایمان نشسته بودیم

جهان مملو از کسانی ست که می خواهند به نوعی به انسان ضربه بزنند. در مقابل هر رویاپرداز، باید دست کم ده عیب جو وجود داشته باشد.

اما اگر بزرگانی چون ادیسون، کریستف کلمب، گالیله و دیگر پیشگامان بزرگ، به این انتقادها گوش کرده بودند، ما الان کجا بودیم؟ لابد هنوز در غارهایمان نشسته بودیم و به ناف هایمان فکر می کردیم!

آیا هیچوقت دیده اید که مجسمه ای از یک عیبجوی منتقد برپا شده باشد؟ من مجسمه بسیاری از پیشگامان بزرگ را دیده ام و مجسمه کسانی را که زندگی خود را سخاوتمندانه وقف جامعه خود کرده اند یا در زمان جنگ در راه پاسداری از میهن خود جان فدا کرده اند.
من مجسمه دانشمندان، مخترعان و حتی مجسمه یک سگ را دیده ام اما هرگز مجسمه ای از یک عیبجوی منتقد ندیده ام!

توماس ادیسون، ضبط صوت، لوکوموتیو برقی، میکروفون، روشی برای ساخت ساختمانهای بتونی، وسیله ای برای تولید صفحات فلزی، جعبه علایم تلگرافی و البته، لامپ برق را اختراع کرد اما جالب است بدانید که اعضای خانواده او سعی کردند به خاطر وسواس اختراعات جدید، او را در یک آسایشگاه روانی بستری کنند.

استقامت ادیسون زبانزد همگان است.

 

منبع :تاروت رنگی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *