کد خبر : 10927
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1393 - 21:28

خطرات جدی خوابیدن در کنار گوشی/سلامت

خطرات جدی خوابیدن در کنار گوشی/سلامت

  حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در حال خواند پیام و یا چک کردن تماس ها و.. با تلفن همراهتان به خواب رفته اید که با دانستن خطرات این کار هرگز..   اگر در حال جستجو و انجام کارهای دیگر با تلفن همراهتان به خواب می روید باید بدانید که شما تنها

 

خطرات جدی خوابیدن در کنار گوشی

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در حال خواند پیام و یا چک کردن تماس ها و.. با تلفن همراهتان به خواب رفته اید که با دانستن خطرات این کار هرگز..

 

اگر در حال جستجو و انجام کارهای دیگر با تلفن همراهتان به خواب می روید باید بدانید که شما تنها نیستید و تقریبا 44 % از صاحبان گوشی تلفن همراه با این شرایط به خواب رفته و خود را در معرض خطراتی قرار می دهند که در ادامه آنها را با آنها آشنا می شوید:

بالشت
1-بالشت آتش گرفته:
اخیرا یک نوجوان در تگزاس با بوی سوختگی از خواب بیدار شد و به دنبال دلیل گشت. گوشی گلکسی s4 او که در زیر بالشت او به دلیل ماندن در حالت سرچ آتش گرفته بود عامل سوختن بالشت و تشک او بود. دلیل مربوط به باطری بود اما باید بدانید که هر وسیله ای که شارژ می شود و از این قبیل منبع انرژی استفاده می کند با پوشانده شدن توسط پتو و.. در معرض این خطرات قرار می گیرند.
2-به هم زدن خواب راحت:
گوشی تلفن همراه، تبلت و.. همگی نوری که به نام نور آبی شناخته می شود از خود بروز می دهند که با ایجاد اختلالاتی در هورمون ها و بخش های تشخیص دهنده تفاوت شب و روز در بدن ما ایجاد می کنند. یعنی این نورها سبب می شوند که قسمتی از بدن ما را به اشتباه به این گمان می اندازند که روز است و خواب شبانه بدون طی کردن طیف طبیعی سپری می کند به همین دلیل توصیه می شود که گوشی و لپ تاپ خود را حتی در یک اتاق جدا از محل خواب خود نگهداری کنید.
خواب
3- تهدید سلامت کل بدن:
هیچ تحقیقی مبنی بر تاثیر استفاده از گوشی تلفن همراه در ایجاد و تشدید سرطان باشد انجام شنده است اما این وسیله ها امواجی را از خود منتشر می کنند که می تواند هدایت کننده فاکتورهای منفی برای ایجاد تومور ها و غده های بیماری زا باشد که این اصل در افراد ضعیف تر مانند کودکان بیشتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *