کد خبر : 10393
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1393 - 22:05

َراهنمای کامل رنگ کردن موی سر/آرایش وزیبایی

َراهنمای کامل رنگ کردن موی سر/آرایش وزیبایی

ز آخر هفته قصد ‌داشتم، خودم در خانه موهایم را رنگ ‌کنم. این اولین باری بود که می‌خواستم خودم، در خانه و به تنهایی تمام موهایم را رنگ کنم، البته قبلاً پایین موهایم را مش کرده‌‌ بودم. برای این‌کار از یک سری پیشنهادات استفاده‌کردم -از این بابت بسیار متشکرم- که کار بدون خرابکاری و همچنین

ز

آخر هفته قصد ‌داشتم، خودم در خانه موهایم را رنگ ‌کنم. این اولین باری بود که می‌خواستم خودم، در خانه و به تنهایی تمام موهایم را رنگ کنم، البته قبلاً پایین موهایم را مش کرده‌‌ بودم. برای این‌کار از یک سری پیشنهادات استفاده‌کردم -از این بابت بسیار متشکرم- که کار بدون خرابکاری و همچنین کثیف‌کاری در حمام به اتمام‌ رسید. من یک عالم ترفند و کلک یاد گرفتم که هنگام رنگ‌کردن موها، استفاده کنم. اینها نکات کلیدی برای رنگ‌کردن موها، در خانه هستند:

۱. سعی ‌نکنید که در خانه کارهای خارق‌العاده انجام‌ بدهید مثلا هایلایت رنگین‌کمانی

هایلایت رنگین‌کمانی

حتی اگر تصور می‌کنید که در رنگ‌کردن موها در خانه حرفه‌ای هستید، بازهم کارهای خیلی خاص یا پیچیده را در خانه انجام ‌ندهید. مثلا̎ تغییر موهای مشکی به بلوند خیلی روشن، از آن دسته کارهایی است که بهتر است آن را به یک آرایشگر حرفه‌‌ای محول کنید، یا به تدریج و در مراحل مختلف موها را روشن‌ کنید. هایلایت ‌کردن هم، که داستانی متفاوت دارد و من با وسواس فراوان آن را امتحان‌ کردم. اگر کسی قصد داشته‌ باشد آن را در خانه انجام‌ بدهد، اولین چیزی که به ذهنم خطور می‌کند این است که: ̎ فقط افراد ساده‌لوح این را ساده می‌دانند.̎

۲. لباس‌های کهنه بپوشید و کف حمام را با کاغذ باطله بپوشانید.

Bathroom

این را همه می‌دانند، اما باید تذک بدهم. دور ریختن اشغال‌ها از سابیدن سکوها و کف که خیلی ساده‌ت است و پاک کردن رنگ‌ مو از لای شکاف کاشی‌های زیبا کاری بیهوده است و تقریباً ناممکن‌. اگر کاغذ باطله دارید، از آنها استفاده‌ کنید و اصلا کاغذ باطله‌ها را مخصوص رنگ کردن مو کنار بگذارید. لباس‌‌های کهنه را هم همینطور، مخصوص رنگ ‌مو نگه دارید.

۳. روی بخشی از مو، رنگ ‌مو را تست کنید

شانه رنگ مو

آیا واقعا̎ کسی هست که هنگامی که موهایش را رنگ می‌کند، دلواپس باشد؟ حدس ‌می‌زنم که ۹۵٪ می‌گویند نه، اما اگر شما از نوادر هستید و بعد از رنگ کردن مو و دیدن رنگ روی سرتان، واکنش‌های عجیبی از خودتان نشان‌ می‌دهید و آرز می‌کنید ای‌کاش اول تست‌ کرده‌ بودم، حتما این‌کار را انجام ‌بدهید!

READ
راههای تغییر احساسات ناخوشایند

۴. یک قوطی رنگ‌ موی اضافه هم بخرید، فقط برای احتیاط!

Hair-Dye-Brush

اگر موهایتان را خیلی کوتاه ‌کرده‌اید، احتمالا نباید نگران تمام‌شدن رنگ باشید، اما اگر همیشه یک قوطی رنگ اضافه دم ‌دست داشته ‌باشید، ضرری‌ ندارد، شاید یک دفعه نصفی از رنگ روی زمین بریزد، یا اشتباها نرم‌کننده و اکسیدان را با هم قاطی‌ کنید. باور کنید اینها برای بعضی‌ها اتفاق‌‌ افتاده‌اند و یک چیز خوب، اگر از رنگ‌ مو خوشتان‌ آمد، برای دفعه بعد هم رنگ دارید.

۵. پنجره‌ها را باز کنید و درب حمام را باز بگذارید.

Open-Bathroom-Door

از هم‌اتاقی‌هایتان معذرت‌خواهی کنید، اما بهتر است درها را باز بگذارید و اجازه‌ بدهید که هوای آزاد وارد اتاق شود. نمی‌خواهید که گاز سمی رنگ ‌مو، شما را دچار سردرد کند، هر چقدر هم روی ریشه‌ها را پوشانده‌ باشید، ممکن‌است گاز در هوا پخش شود. اگر حمام شما پنجره دارد، آن را بازکنید – حتی اگر فصل زمستان است.

۶. رنگی که تست ‌کردید را به‌خاطر داشته باشید. موهای بدرنگ افسرده‌تان می‌کند!

رنگ موی بنفش

در این مرحله کمی بیشتر دقت ‌کنید زیرا دقیقا نمی‌دانید که رنگ موهایتان قرار است چه رنگی بشود، و چقدر زمان برای رنگ‌گرفتن موها لازم‌ است. اگر رنگی که تست ‌کردید خیلی بدرنگ بود، خیالتان راحت ‌است که مجبور ‌نیستید، رنگ را روی سرتان بگذارید و بعد بنشینید و اشک ‌بریزید و در آخرهم با عصبانیت به آرایشگرتان زنگ‌ بزنید و خواهش‌ کنید کاری برای موهایتان انجام‌ بدهد.

۷. یک سری خوراکی ضروری دم دستتان بگذارید که اگر اشتهایتان بازشد، مجبور نباشید از حمام خارج‌ شوید.

Tapas

یکی از خوانندگان باهوش این نکته را به من گوشزد ‌کرد و من هم به همه توصیه‌ می‌کنم. اگر نمی‌خواهید دائم حمام را ترک کنید، همه چیز را قبل از شروع کار به حمام بیاورید و دیگر نگران شره‌های رنگ همه جا روی زمین نخواهید ‌بود. کاملاً مطمئن‌ شوید که درب غذاهای خوراکی را گذاشتید، چون رنگ ‌مو هیچ غذایی را خوشمزه‌تر نمی‌کند! و آب را هم فراموش‌ نکنید. من کل یک بطری را تا موهایم رنگ بگیرد، می‌خورم.

READ
آیا کرم ضد آفتاب می‌تواند باعث لک شود/ارایش وزیبایی

۸. قبل از شروع همه وسایل لازم برای رنگ کردن مو را آماده‌ کنید.

لوازم رنگ مو

بعد از شروع رنگ، دیگر وقت این نیست که روی پیشانی که محل رویش موهاست و پشت‌ گردنتان را وازلین بزنید، باید قبل از شروع، اینکار را انجام‌‌ می‌دادید، چون در اواسط کار مجبورید با عجله قفسه‌ها را زیر و رو کنید، درحالی که رنگ هم همینطور پشت گردن و پیشانی شما در حال شره‌کردن است.

۹. از پوستتان محافظت ‌کنید، وازلین بزنید!

وازلین

یک لایه ضخیم از وازلین را در محل رویش موهایتان بمالید تا پوستتان رنگ نگیرد. من یک شیشه هم الکل دم دستم می‌گذارم تا بعد از اتمام کار، اگر پوستم رنگ ‌گرفت، بتوانم جاهای لک‌شده را تمیز کنم.

۱۰. مطمئن شوید، همه تارهای مو رنگ گرفتند. دوباره و دوباره چک‌ کنید. موها را با دست مالش دهید.

Rubbing-In-Hair-Dye

به نظر من شما باید کاملاٌ با دقت، وسواس و صرف زمان کافی، مطمئن شوید که همه جای موهایتان رنگ ‌گرفته باشند. یکی از آرایشگران حرفه‌ای می‌گوید، آنها ۱۰ دقیقه وقت صرف مالش‌دادن رنگ بر روی سر می‌کنند تا مطمئن شوند تمام تارهای مو رنگ ‌گرفته ‌باشند و من هم کاملا با این موافقم. معمولا کمی رنگ روی پیشانی من شره می‌کند و جلوی صورتم لک می‌شود. اگر یک دوست نازنین دوروبرتان بود از او بخواهید که پشت گردن شما را چک‌ کند و یا می‌توانید از آیینه دستی استفاده ‌کنید.

۱۱. ساعت کوک ‌کنید!

زمان مورد نیاز رنگ مو

می‌دانم که شما به ‌اندازه کافی باهوش هستید که یادتان بماند چه زمان کار رنگ‌کردن را شروع‌ کردید، ساعت۲:۴۰ بود دیگر!، اما اگر در حال تماشای فیلم هستید، یا شایعات مهمل روزنامه را درباره ستاره‌ها زیرورو می‌کنید، زمان از دستتان می‌رود. ساعت شده ۳:۲۵ و شما نمی‌دانید که باید موهایتان را بشویید یا نه؟!

READ
آموزش ژله بیسکویت یک دسر سریع و بسیار لذیذ/دسر

۱۲. موهای رنگ‌شده را با کلاه بپوشانید. کلاه دوش (پلاستیکی)

تصور‌کنید که در سالن آرایش هستید و همه موها را زیر کلاه بپوشانید. کلاه، هم از چکه‌کردن رنگ جلوگیری می‌کند و هم به فرایند رنگ‌گیری کمک‌‌ می‌کند. کلاه دوش یا کلاه پلاستیکی هر دو گزینه‌های مناسبی هستند( یا ترکیبی ازهر دو). البته دفعه بعد من کلاه پلاستکی را پاره می‌کنم و دور سرم می‌پیچم، چون به همین صورتی که هست آنقدرها هم موثر نبود.

۱۳.کاغذها باطلهها را دوربریزید و کثیفی‌ها را تمیزکنید.

تمیزکاری بعد از رنگ مو

اگر رنگ، صورت شما را لک کرده و یا روی صورتتان شره کرده( که ۱۰۰٪ هم این اتفاق ‌می افتد)، تا رنگ‌گرفتن موها زمان دارید که لکه‌هایی که اتفاقی روی پوست شما ریخته را تمیز کنید. هرچه زودتر تمیزش کنید، پاک‌کردنش راحت‌تر خواهد بود. برای پاک‌کردن پوستتان از الکل استفاده‌ کنید و برای زمین و سکوها هم از لباس‌های کهنه.

۱۴. آبکشی، آبکشی و آبکشی دوباره

آبکشی موها بعد از رنگ کردن

همینطور که موها دارند رنگ ‌می‌گیرند و از رنگ جدید موهایتان احساس رضایت می‌کنید، وقت آبکشیدن موها فرا‌می‌رسد. فرقی ندارد که در روشویی یا زیر دوش باشید، آنقدر بشویید تا کاملاً تمیزشوند. ممکن است کمی طولانی‌ شود ولی با وسواس بشویید تا مطمئن‌ شوید رنگ‌ها از روی موهای شما پاک شدند، آنقدری که هیچ رنگ قهوه‌ای یا آبی یا هر رنگ دیگری در آب دیده‌ نشود. اگر در این مرحله تنبلی کنید، بلوز سفید و زیبای شما در خطر رنگی‌شدن قرار‌می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *