کد خبر : 9857
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 شهریور 1393 - 17:09

علل تمايل به آرايش زياد /روانشناسی

علل تمايل به آرايش زياد /روانشناسی

دكتر نادر راستي در گفت و گو با خبرنگار سلامت‌نيوز اظهار داشت: هرگونه كنش انساني و رفتار اجتماعي كه از انسان سر مي‌زند، به‌ويژه رفتارهايي كه نشانه‌هايي از افراط و ناهنجاري در آن به چشم مي‌خورد، ريشه در ساختارهاي رواني – عاطفي افراد دارد.      وي گفت: عدم توجه لازم به كودك و كمبود محبت

دكتر نادر راستي در گفت و گو با خبرنگار سلامت‌نيوز اظهار داشت: هرگونه كنش انساني و رفتار اجتماعي كه از انسان سر مي‌زند، به‌ويژه رفتارهايي كه نشانه‌هايي از افراط و ناهنجاري در آن به چشم مي‌خورد، ريشه در ساختارهاي رواني – عاطفي افراد دارد.

     وي گفت: عدم توجه لازم به كودك و كمبود محبت در وي منجر به سركوب نيازهاي اساسي رواني در وي مي‌شود كه پيامد آن در دوران بزرگسالي بروز مي‌كند كه متأسفانه براي فرد و جامعه خطرناك است.

     اين روانپزشك افزود: ضعف اعتمادبه‌نفس در افراد و در برخي از مواقع احساس نقصي كه از بدن خود دارند موجب استفاده زياد از لوازم آرايش براي جبران آن مي‌شود. البته گرايش زياد دختران جوان به آرايش‌هاي غليظ داراي دلايل اجتماعي نيز است كه به تغيير ارزش‌هاي اجتماعي در دهة اخير برمي‌گردد.

وي خاطرنشان كرد: سخت‌گيري بيش از حدّ خانواده‌ها در برابر آرايش كردن فرزندانشان نيز مي‌تواند باعث مقاومت آن‌ها شده و گرايش به آرايش غليظ را در آن‌ها تشديد كند. نياز به زيبايي يك نياز طبيعي است كه بايد به آن پاسخ منطقي داد، وگرنه به شكل بيمارگونه‌اي خود را نشان مي‌دهد.

علل تمايل به آرايش زياد /روانشناسی

منبع: سايت ايرانيان انگلستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *