کد خبر : 9710
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1393 - 15:23

بافت یک سارافن زیبا و ساده با میل/بافتنی

بافت یک سارافن زیبا و ساده با میل/بافتنی

  این سارافن رو میتونید هم از بالا و هم از پایین شروع به بافت کنید.من ترجیح میدم بافت از بالا رو توضیح بدم.اول باید دور سینه دخترتون رو اندازه بگیرید و تعداد دونه های لازم رو محاسبه کنید تعداد دونه ها رو نصف کنید.نصف برای جلوی سارافن و نصف دیگه برای پشت سارافن.فرق نداره

بافت یک سارافن زیبا و ساده با میل/بافتنی

 

این سارافن رو میتونید هم از بالا و هم از پایین شروع به بافت کنید.من ترجیح میدم بافت از بالا رو توضیح بدم.اول باید دور سینه دخترتون رو اندازه بگیرید و تعداد دونه های لازم رو محاسبه کنید

تعداد دونه ها رو نصف کنید.نصف برای جلوی سارافن و نصف دیگه برای پشت سارافن.فرق نداره که اول جلوی لباس رو ببافید،یا پشت اون رو.بنابراین نصف دونه های محاسبه شده رو سر بندازید و ۴ رج رکن ببافید.بهتره برای اینکه بالای سارافن،بعد از اولین شستشو گشاد نشه این قسمت رو با میل یه سایز کوچیکتر ببافید و بعد از اینکه ۴ رج رکن رو بافتید،میل رو عوض کرده و با میل اصلی بافت رو ادامه بدید.در ادامه بافت رو بصورت ساده ببافید تا حدودا دو سانت زیر خط کمر. دوستان گلی که خیاطی بلد نیستن،خط کمر خطی هست که دقیقا از گودی کمر عبور میکنه.البته تو بافتنی نیازی به اندازه گیری دقیق نیست،یعنی اگه یه کم بالاتر یا پایین تر هم ببافید ایرادی نداره.سپس دوباره ۴ رج رکن ببافید.(تو این قسمت برای بچه هایی که پهلوهای تپل تری از بالاتنه شون دارن بهتره باز از یک میل بزرگتر استفاده کنید.که البته اگه میلتون رو عوض نکنید هم مشکل قابل توجهی پیش نمیاد.)

بعد از بافت این ۴ رج باید دوباره ساده بافی رو ادامه بدید.فقط چون تو این قسمت بافت دامن شروع میشه ،تعداد دونه هاتون رو تقسیم بر ۷ یا ۸ کنید.

READ
تصاویری از گلهای مختلف/عکس

مثلا اگه ۸۰ تا دونه دارید،تقسیم بر ۸ میشه ۱۰٫

حالا هر ۱۰ تا دونه رو که بافتید ،یکی اضافه کنید.برای اضافه کردن از هر روشی میتونید استفاده کنید،فقط سوراخ ایجاد نشه.

نکته:اگه میخواید گشادی دامن بیشتر باشه میتونید تعداد دونه هایی رو که اضافه می کنید بیشتر کنید.مثلا هر ۵ تا دونه که بافتید ،یکی اضافه کنید و یا حتی بیشتر.

بعد از این رج،دیگه بدون اینکه دونه ای اضافه کنید،ساده بافی رو ادامه بدید تا بلندی دامن،به قد دلخواه برسه.سپس ۴ رج رکن ببافید و همه دونه ها رو کور کنید.

پشت سارافن رو هم به همین ترتیب ببافید.

برای بند بالای سارافن،هر چقدر که دوست دارید پهنای بند باشه دونه سر بندازید و رکن ببافید.تا جایی که اندازه اش طوری باشه که جلو و پشت لباس رو بطور مناسب به هم وصل کنه.بعد از بافت دو تا بند،اون رو به بالای لباس در جلو و پشت،بدوزید.

 

تا اینجا بافت این سارافن تموم شد.فقط من لازم میدونم چند تا نکته رو برای کسانی که میخوان یه مقدار بیشتر بدونن بگم.این سارافن و موارد شبیه این رو میتونید بدون درز و با میل گرد ببافید.یعنی از همون اول از بالای لباس که سر انداختید بافت رو بدون درز شروع کنید و تا پایین دامن ادامه بدید.

READ
طرز تهیه تبوله چغندر رنگارنگ /دسر

 

و یا اینکه بعد از اینکه جلو و پشت رو جدا سر انداختید.هر دو رو تا قسمت کمر که ۴ رج رکن بافته شده ببافید و از اینجا به بعد رو برای اینکه دامن درز نداشته باشه و شکیل تر باشه،جلو و پشت رو با هم و بدون درز ببافید.

 

نکته بعد اینه که برای بافت بند لباس میتونید از پشت لباس ،از مکانی که میخواید بند رو به اونجا وصل کنید دونه بگیرید و شروع به بافتن بند کنید و تا قسمت جلو ادامه بدید و بعد اون رو به جلو بدوزید.یعنی بند لباس رو جداگانه سر نندازید.

اینم نکات اضافه ای که ممکنه به دردتون بخوره.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *