کد خبر : 9707
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1393 - 15:12

آموزش بافت مقنعه بچگانه بسیار زیبا با میل /بافتنی

آموزش بافت مقنعه بچگانه بسیار زیبا با میل /بافتنی

تو این پست میخوام طرز بافت یک مقنعه زیبا رو برای دختر کوچولوها براتون بگم که البته این متن  رو از روی دستور بافت با زبان اصلی ترجمه کردم.   بافت این مقنعه برای سایزهای مختلف بچه ها به صورت زیر هست: سایز : ۱ تا ۳ –  ۶ تا ۹ – ۱۲ تا ۱۸

تو این پست میخوام طرز بافت یک مقنعه زیبا رو برای دختر کوچولوها براتون بگم که البته این متن  رو از روی دستور بافت با زبان اصلی ترجمه کردم.

آموزش بافت مقنعه بچگانه بسیار زیبا با میل /بافتنی

 

بافت این مقنعه برای سایزهای مختلف بچه ها به صورت زیر هست:

سایز : ۱ تا ۳ –  ۶ تا ۹ – ۱۲ تا ۱۸ ماه (۲ سال – ۳ تا ۴ سال )

اندازه هایی که در متن داده میشه به ترتیب ذکر شده در بالا و برای اون سن هست.

برای اندازه فیت دور صورت بچه ها اندازه ها به این صورته : ۴۰ تا ۴۲ – ۴۲ تا ۴۴ – ۴۴ تا ۴۶ سانت ( ۴۸ تا ۵۰ –  ۵۰ تا ۵۲ سانت )

لوازم مورد نیاز:

۱۵۰ – ۱۵۰ – ۱۵۰ – ( ۲۰۰ – ۲۰۰ ) گرم کاموا.

میل گرد یا میل دو سر شماره ۴٫۵ .

نمونه بافت : اندازه های داده شده برای زمانی هست که اگه با میل شماره ۴٫۵ و کاموای مورد نظر ۱۸ تا دونه سر انداخته و ۲۳ رج ببافید یه مربع ۱۰ در ۱۰ بهتون بده.

نکته : برای بافت رکن با میل دو سر باید یک رج از زیر و رج بعد از رو ببافید.

طرز بافت مقنعه :

بافت این مقنعه از پایین به بالا بافته میشه  و بدون درز هست.

ابتدا ۱۴۴ – ۱۵۳ – ۱۶۲ – ( ۱۸۰ – ۱۹۸ ) تا دونه سر انداخته و ۸ رج رکن ببافید.سپس با بافت کشباف به ترتیب زیر ادامه بدید: * ۷ تا رو – ۲ تا زیر * داخل * * رو تا آخر رج ادامه بدید. و به همین ترتیب ببافید تا زمانی که قطعه بافته شده به اندازه ۳ – ۴ – ۴ – ( ۵ – ۵ ) سانت که رسید ، همه قسمتهایی که از رو بافته شدن رو به ۶ تا دونه کاهش بدید با دو تا یکی کردن دو تا دونه اول هر قسمت که ۷ تا دونه رو داره.حالا تعداد دونه ها در یک رج به  ۱۲۸ – ۱۳۶ – ۱۴۴ – ( ۱۶۰ – ۱۷۶ ) دونه میرسه. تا ۴ رج کم کردن دونه های رو رو ادامه بدید. تعداد دونه ها به ۶۴ – ۶۸ – ۷۲ – ( ۸۰ – ۸۸ ) تا دونه در یک رج میرسه.اکنون تمام طول رج ۲ تا زیر – ۲ تا رو هست.و قطعه بافته شده تقریبا برابر با  ۷ – ۸ – ۸ – ( ۹ – ۹ ) سانت شده.

کشباف رو ادامه بدید تا زمانی که اندازه بافت ۱۱ – ۱۲ – ۱۳ – ( ۱۴ – ۱۵ ) سانت بشه.و سپس یه علامت روی دونه وسط پشت و دونه وسط جلو قرار بدید.از اینجا به بعد بافت رو شروع به اندازه گیری کنید و اندازه هایی که داده میشه از این قسمت به بالا هست.

بافت رو بصورت ساده بافی ادامه بدید تا  ۱ – ۲ – ۲ ( ۳ – ۴ ) سانت. بعد ۱۰ – ۱۰ – ۱۲ – ( ۱۲ – ۱۴ ) تا دونه وسط جلو رو تو یک نخ بگیرید که این دونه ها برای باز کردن گردی صورت هستند.

قبل از اینکه بقیه بافت رو ادامه بدید،طرز بافت مقنعه رو تا آخر بخونید و بعد شروع به بافت بقیه اش کنید.از اینجا به بعد بافت بصورت ساده و رفت و برگشتی انجام میشه (نه بدون درز) یعنی از کنار دونه هایی که تو نخ نگه داشتید شروع به بافت بقیه دونه ها می کنید و یک رج رو میبافید تا به طرف دیگه دونه های نگه داشته شده در نخ برسید،بعد بافت رو بر گردونید و پشت بافت رو ببافید و به همین ترتیب بافت رو رفت و برگشتی ادامه بدید. و همزمان یک دونه در اول هر رج رفت و برگشت کم کنید تا ۲ – ۲ – ۲ – ( ۳ – ۴ ) مرتبه. همزمان در هر رج در دو طرف علامتی که در وسط پشت گذاشتید یک دونه اضافه کنید تا ۴ – ۴ – ۴ ( ۵ – ۵ ) بار.بعد از اینکه همه کم  و زیاد کردنها رو انجام دادید ۵۸ – ۶۲ – ۶۴ ( ۷۲ – ۷۶ ) تا دونه در یک رج خواهید داشت.

وقتی قطعه بافته شده به ۱۱ – ۱۲ – ۱۳ ( ۱۴ – ۱۵ ) سانت رسید در آخر هر رج به طرف دونه های وسط جلو یک دونه اضافه کنید تا ۴ – ۴ – ۴ ( ۵ – ۵ ) باردر آخر هر رج.بعد ۶ – ۶ – ۸ – (۸ – ۱۲ ) تا دونه بطرف وسط جلو سر بندازید. حالا ۷۲ – ۷۶ – ۸۰ ( ۹۰ – ۹۸ ) تا دونه در یک رج دارید.از اینجا به بعد دوباره ساده بافی رو بدون درز ادامه بدید تا قطعه بافته شده از بعد از علامتی که گذاشته بودید  ۱۹ – ۲۱ – ۲۲ ( ۲۴ – ۲۶ ) سانت بشه.و بعد همه دونه ها رو شل کور کنید.

قطعه بافته شده رو طوری تا کنید که جلو و پشت مقنعه تا نشن بلکه کناره ها تا بشن و بعد با دونه هایی بسیار ظریف و تمیز درز بالای مقنعه رو بدوزید.

سپس ۶۸ تا ۸۸ تا دونه از دور تا دور صورت دونه بگیرید طوری که اون دونه هایی که در قسمت پایین صورت تو یک نخ دیگه گه داشته بودید رو هم شامل بشه و بعد با میل گرد یا میل دو سر شماره ۴٫۵ و بدون درز شروع به بافت این دونه ها کنید.رج اول همه رو از رو و رج بعد همه رو از زیر ببافید و بعد کشباف ۲ تا زیر – ۲ تا رو ببافید تا بافت این قسمت به ۴ – ۴ – ۵ ( ۵ – ۶ ) سانت برسه.و بعد همونطور به صورت کشباف دونه ها رو کور کنید.یعنی دونه های رو رو از رو و دونه های زیر رو از زیر کور کنید.بعد این قسمت رو از وسط تا کنید بطرف توی صورت و لبه اون رو به ابتدای بافت این قسمت بدوزید.

دو تا پوم پوم با قطر ۴ سانت درست کرده و به دو طرف بالای مقنعه وصل کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *